کد خبر : 46057
تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

سامان گلریز سرآشپز بین‌المللی در حاشیه‌ی برگزاری دومین همایش شهر خلاق رشت: هر غذای رشت «بو، عطر و زیبایی» مخصوص به خود دارد

سامان گلریز سرآشپز بین‌المللی در حاشیه‌ی برگزاری دومین همایش شهر خلاق رشت: هر غذای رشت «بو، عطر و زیبایی» مخصوص به خود دارد

هاتف‌خبر – سامان گلریز سرآشپز بین‌المللی با تاکید بر اینکه هر کدام از غذاهای شهر رشت «بو، عطر و زیبایی» مخصوص به خود را دارد گفت: خوشحالم که شهرداری رشت تا این اندازه به مقوله‌ی «شهر خلاق خوراک» توجه کرده است.

هاتف‌خبر – سامان گلریز سرآشپز بین‌المللی با تاکید بر اینکه هر کدام از غذاهای شهر رشت «بو، عطر و زیبایی» مخصوص به خود را دارد گفت: خوشحالم که شهرداری رشت تا این اندازه به مقوله‌ی «شهر خلاق خوراک» توجه کرده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، این سرآشپز ایرانی بین‌المللی روز پنجشنبه یکم تیر ماه ۱۴۰۲ در حاشیه‌ی برگزاری «دومین همایش سالانه‌ی شهر خلاق رشت» نظر خود را درباره‌ی برگزاری این رویداد کشوری چنین بیان کرد: پیش از هر چیزی باید از شهرداری رشت تشکر کنم زیرا در بسیاری از شهرهای ایران جشنواره‌ برگزار کردم و خوشحالم که شهرداری رشت تا این اندازه به شهر خلاق خوراک توجه کرده است.
این سرآشپز بین‌المللی «شهر خلاق خوراک رشت» را میراثی کهن و ارزشمند که دارای خلاقیتی بینظیر و کمیاب در جهان است، توصیف کرد و گفت: جا دارد که ما قدردان باشیم و بدانیم که چقدر برای برگزاری این همایش زحمت کشیده شده، رویدادی که همزمان «سرزندگی و نشاط» را با خود به همراه داشته است.


سامان گلریز سپس اذعان کرد: معتقدم برگزاری یک جشنواره در کنار خوشحالی و شادابی درونی مردم و مدیرانش چنین رویدادی‌‌ را به یک اثر ماندگار تبدیل می‌کند.
وی در باره‌ی کیفیت برگزاری این همایش هم گفت: همه چیز از جمله پذیرایی بسیار عالی و بینظیر بود و برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای فوق‌العاده هم داشت. همچنین خانمهایی که آشپزی کرده بودند از طعم غذاهایشان مشخص بود که با عشق و علاقه غذاها را آماده کرده بودند و معلوم است که این کار را برای خودنمایی انجام نداده‌اند بلکه می‌خواستند این فرهنگ و تمدن و اصالت را نشان دهند که در نوع خود در کره‌ی زمین درجه‌ی یک است.


این سرآشپز بین‌المللی سپس در باره‌ی تنوع غذایی رشت هم تاکید کرد: در ارتباط با تنوع غذایی رشت باید بگویم که انگار به من بگویند داخل یک انبار کاه، یک سوزن را پیدا کن! زیرا تنوع غذایی و کیفیت با دانش و هنر آشپزی گیلانی و رشت آنقدر غنی است که ما می‌توانیم روزها، ماه‌ها و سال‌ها در باره‌ی آن صحبت کنیم.
گلریز ادامه داد: تقاضا و خواهشم برای صادر کردن فرهنگ و تمدن اصیل گیلان و شهر رشت این است که غذاهای گیلان و شهر رشت را که اثر ملی و جهانی است، ثبت کنیم و به صورت کتابهایی به زبانهای مختلف جهان صادر کنیم زیرا عقیده دارم به شهر رشت و گیلان سرسبز و زیبای ما در ایران احترام گذاشته می‌شود اما این خطه در جهان مظلوم واقع شده و خیلیها هنوز نمی‌دانند که چه گوهری گرانبها را در اینجا داریم.
وی همچنین تصریح کرد: امسال در کنوانسیون بین‌المللی غذا، زیتون پرورده بین سومین چاشنی برتر جهان قرار گرفته است و این نشان می‌دهد شهر رشت امتیازات بسیار بالایی در سطح جهان نیز دارد.
این سرآشپز بین‌المللی در پاسخ به این پرسش که کدام غذای محلی رشت را بیشتر از همه دوست دارد و می‌پسندد، نیز گفت: ابتدا مجدداً از شهرداری رشت به خاطر برنامه‌ریزی این همایش و پذیرایی و جمع کردن آشپزهای هنرمند این شهر دوست‌داشتنی قدردانی می‌کنم اما در پاسخ به این پرسش باید بگویم انگار مرا به یک باغ گل ببرند و بگویند کدامیک از این گلها را دوست داری؟ بنا بر این درباره‌ی غذاهای رشت نمی‌توان انتخابی انجام داد زیرا هر کدامشان یک بو، عطر و زیبایی خاص دارند که در نوع خود قابل ستایش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.