هاتفخبر – رئیس دانشکدهی پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، از راهاندازی نخستین سامانهی کلینیک مجازی مشاورهی در زمینهی مراقبتهای پرستاری و مامایی در این دانشکده خبر داد.
هاتفخبر – رئیس دانشکدهی پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، از راهاندازی نخستین سامانهی کلینیک مجازی مشاورهی در زمینهی مراقبتهای پرستاری و مامایی در این دانشکده خبر داد. به گزارش «هاتفخبر» از پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان(وبدا)، دکتر معصومه ادیب با بیان اینکه کلینیک مجازی مشاورهی مراقبتهای پرستاری و مامایی در راستای پاسخگویی اجتماعی در این دانشکده راهاندازی شده است، اظهار کرد: این کلینیک، طیفی وسیع از بیماران و افراد جامعه را در گروههای مختلف سالمندان، بانوان باردار، بیماران قلبی، تنفسی، کلیوی و… که امکان مراجعهی حضوری ندارند را در بر میگیرد. وی تاکید کرد: این اقدام موجب کاهش هزینهها، حذف رفت و آمدهای غیرضروری و دسترسی آسان و عادلانه به خدمات مشاوره و سلامت میشود.
رئیس دانشکدهی پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با بیان اینکه برای پاسخگویی اجتماعی و به منظور ارائهی خدمات مشاورهیی به جامعه، راهاندازی کلینیک مجازی ضروری بود، تصریح کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن دسترسی به اینترنت و شبکههای مجازی، مشاوره از راه دور مورد استقبال قرار میگیرد. وی ادامه داد: از مزایای این نوع کلینیکها، میتوان به در دسترس بودن مشاوران، داشتن جلسات مشاورهی بیشتر و امکان گرفتن مشاوره از چندین مشاور در زمینههای مختلف اشاره کرد. دکتر معصومه ادیب با اشاره به اهداف راهاندازی این کلینیک در گیلان، گفت: این سیستم با هدف ارتقای دسترسی و توسعهی خدمات از راه دور، مشاوره و آموزش مراقبت سلامتی و خودمراقبتی به وسیلهی اعضای هیات علمی دانشکدهی پرستاری و مامایی شهید بهشتی راهاندازی شده و خدمات آن در دسترس همگان برای دریافت مشاوره، قرار گرفته است. وی در پایان بر فرهنگسازی بهرهمندی از خدمات کلینیک مجازی تأکید کرد و افزود: به منظور استفادهی مردم از خدمات این کلینیک مجازی، باید فرهنگسازی کرد تا مردم با فواید آن بیشتر آشنا شوند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.