کد خبر : 45938
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

خرید «بستنی» هم برای قشر کم‌درآمد جامعه سخت شد!

خرید «بستنی» هم برای قشر کم‌درآمد جامعه سخت شد!

هاتف‌خبر – در بازار هم‌اکنون رئیس اتحادیه‌ی آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ گفت: بستنی سنتی زعفرانی ویژه خامه‌ و پسته‌دار کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه‌یی ویژه نیز با همین قیمت یعنی کیلویی 170 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هاتف‌خبر – در بازار هم‌اکنون رئیس اتحادیه‌ی آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ گفت: بستنی سنتی زعفرانی ویژه خامه‌ و پسته‌دار کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه‌یی ویژه نیز با همین قیمت یعنی کیلویی 170 هزار تومان به فروش می‌رسد.
به گزارش «هاتف‌خبر» محسن مبرا با اشاره به اعلام نرخ جدید بستنی در فروردین 1402 گفت: مواد اولیه‌ی تولید بستی همچون شکر، مغز پسته، زعفران و شیر پس از فروردین ماه افزایش قیمت را تجربه کرده اما بنا به گزارشهایی که به اتحادیه ‌رسیده واحدهای صنفی به نرخ ابتدای سال متعهد هستند چرا که هم‌اکنون اوج کار آنها است و این واحدها تلاش می‌کنند تا مشتریان خود را حفظ کنند.
به گزارش «ایلنا» به گفته‌ی این فعال صنفی، قیمتگذاری در واحدهای صنفی عرضه‌ی آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ نیازمند تایید تنظیم بازار نیست چرا که این صنف جزو گروه سوم خدمات است و اعضای این صنف می‌توانند نرخ را متناسب و بر پایه‌ی هزینه‌های جانبی، اجاره‌ی بها، قیمت تمام شده و …. تعیین کنند از اینرو قیمتها در مناطق مختلف تهران متفاوت است و کسی که در بازار فعالیت دارد با قیمت مناسب بستنی و آبمیوه را می‌فروشد که مشتری بیشتری داشته باشد اما در شمیرانات به دلیل شرایط مالی مشتریان نرخها بالاتر تعیین می‌شود.
وی با اشاره تغییرات روزانه‌ی قیمت میوه، گفت: صنف آبمیوه و بستنی‌فروشان با تغییرات قیمت میوه آسیب‌ می‌بیند چرا که حداقل قیمتهایی که در تابلو این واحدهای صنفی درج می‌شود باید دستکم یک تا دو ماه ثابت بماند این در حالی است که قیمت میوه در بازار روزانه بالا یا پایین می‌رود.
مبرا با بیان اینکه این اتحادیه نتوانسته است شکر دولتی برای اعضای خود تهیه و توزیع کند، اضافه کرد: درخواست شکر با نرخ دولتی را تنظیم و ارائه کردیم اما از آنجایی ‌که اتحادیه‌ی ما تعاونی ندارد نتوانستیم موفق به دریافت شکر دولتی شویم و همواره در فصل گرما قیمت شکر افزایش پیدا می‌کند.


رئیس اتحادیه‌ی آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ با اشاره به قیمت بستنی در بازار، افزود: بستنی سنتی زعفرانی ویژه‌ خامه‌ و پسته‌دار کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه‌یی ویژه نیز با همین قیمت یعنی کیلویی 170 هزار تومان به فروش می‌رسد این در حالی است که قیمت مغز پسته پس از فرورین به بالای یک میلیون تومان رسیده و شیر خام نیز کیلویی 15 هزار تومان شده است.
وی تورم را عامل اصلی کاهش فروش بستنی عنوان کرد و افزود: سال گذشته میزان فروش برای خرید بستنی حدود 20 درصد کاهش پیدا کرد و امیدواریم که امسال این کاهش مصرف تکرار نشود.
مبرا با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در قیمت محصولات وارداتی همچون قهوه تاثیر گذاشته است؟ افزود: واردات قهوه با دلار آزاد صورت می‌گیرد و این موضوع قیمت واردات قهوه را افزایش داده است؛ همچنین نوع خدمات، پذیرایی، مکان، دکور داخلی، ظروف داخل کافه در قیمت ارائه‌ی خدمات موثر است.
این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا برای پلمب کافه‌ها که این روزها خبرهای آن زیاد منتشر می‌شود از اتحادیه نیز نظرخواهی می‌شود؟ گفت: اتحادیه وارد این موضوعات نمی‌شود و انجام این پلمبها از اراده‌ی ما خارج بوده و در حوزه‌ی اختیارات ما نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.