کد خبر : 45799
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

قالیباف و مجلس شورای اسلامی باید در برابر تاریخ پاسخگو باشند!

قالیباف و مجلس شورای اسلامی باید در برابر تاریخ پاسخگو باشند!

هاتف‌خبر – نماینده‌ی شهرستان تبریز در مجلس شورای اسلامی به خبر ممنوعیت خود از نطق میان دستور که در صحن علنی مطرح شد، واکنش نشان داد و گفت: این تحدید حقوق ملت است.

هاتف‌خبر – نماینده‌ی شهرستان تبریز در مجلس شورای اسلامی به خبر ممنوعیت خود از نطق میان دستور که در صحن علنی مطرح شد، واکنش نشان داد و گفت: این تحدید حقوق ملت است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از «ایلنا» احمد علیرضابیگی در باره‌ی طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی به وسیله‌ی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه‌ی اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه‌ی مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده و این تحدید حقوق ملت است.
وی سپس گفت: این مساله بدعت است که آقای قالیباف دارد در مجلس این را اعمال و اجرا می‌کند و این ممکن است برای تک‌تک نمایندگان رخ دهد؛ بنابر این انتظار این است که نمایندگان مردم در مقابل این اتفاق بایستند.
علیرضابیگی با اشاره به جایگاه قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک نماینده از جانب ملت تکلیف بر عهده‌اش است و آن کاری که من انجام دادم، کمترین کاری است که یک نماینده می‌تواند در دفاع از حقوق ملت انجام داده باشد و بسیار محل تاسف است که آقای قالیباف به منظور جلوگیری از آشکار شدن حقیقت که دیگر همه‌ی مردم در جریان این موضوع هستند، مرتکب چنین فعلی شده که حتماً باید در پیشگاه تاریخ پاسخ بدهد؛ هم مجلس و هم آقای قالیباف باید در مقابل تاریخ پاسخگو باشند.


نماینده‌ی شهرستان تبریز در پاسخ به این پرسش که «وقتی موضوع در رسانه‌ها مطرح شده و مردم از آن اطلاع دارند چه تفاوتی در طرح آن از تریبون صحن وجود دارد که مانع شده‌اند؟»، گفت: خب، ثبت این مساله در مذاکرات مجلس شورای اسلامی موضوعی مهم است، یعنی آن چیزی که شما آلان بیان می‌کنید در مذاکرات مجلس ثبت می‌شود و در تاریخ می‌ماند و هیات رئیسه نمی‌خواهد چنین اتفاقی رقم بخورد و مانع طرح این موضوع می‌شود.
وی افزود: بعد طرح مطالبه‌ی اصلی نمایندگان که چنین مساله‌یی برای آنها پیش نیامده هم مطرح است که عملاً اعتبار و حیثیت آنها هم با مخاطره مواجه شده و باید حقیقت به روشنی به اطلاع مردم برسد.
به گزارش «ایلنا» در جریان جلسه‌ی علنی مجلس شورای اسلامی محمدرضا صباغیان بافقی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس این مجلس گفت: امروز صبح که با آقای علیرضابیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق هفت دقیقه‌یی محروم شده است این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.
بر پایه‌ی این گزارش محمدباقر قالیباف نیز در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌یی را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است؛ یعنی ما در هیأت رئیسه تصمیم نگرفته‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.