هاتفخبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به همراه قائم مقام اجرایی و برخی از معاونان این شرکت این هفته در نشست خبری با حضور دستاندرکاران رسانههای گروهی شرکت کردند و با تشریح وضعیت مصرف برق استان، به ارائهی برنامههای تدوین شدهی این شرکت برای گذر از «پیک مصرف تابستان» پرداختند.
هاتفخبر – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به همراه قائم مقام اجرایی و برخی از معاونان این شرکت این هفته در نشست خبری با حضور دستاندرکاران رسانههای گروهی شرکت کردند و با تشریح وضعیت مصرف برق استان، به ارائهی برنامههای تدوین شدهی این شرکت برای گذر از «پیک مصرف تابستان» پرداختند. به گزارش «هاتفخبر» محمدتقی مهدیزاده در این نشست با بیان اینکه افزایش دمای امسال که با افزایش مشترکان برق استان نسبت به سال گذشته همراه است، نیازمند مدیریت درست و بهینهی مصرف برق است، گفت: امسال گرمای هوا بیشتر شده و به همین دلیل بیش از ۵۰ درصد افزایش مصرف نسبت به همین مدت در سال گذشته اتفاق افتاده است. وی افزود: از سوی دیگر با افزایش ۳۹ هزار مشترک به مشترکان توزیع نیروی برق استان، گذر از «پیک مصرف تابستان» نیازمند مدیریت صحیح مصرف انرژی است. مهدیزاده با اشاره به اینکه رسانهها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند گفت: با بیان مشکلات مردم و پاسخگویی شرکت توزیع نیروی برق میتوان بسیاری از مسائل را رفع کرد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: اطلاعرسانی رسانهها، هوشمندی مردم استان و تلاش همکاران ما در شرکت توزیع برق موجبات موفقیت این شرکت را در گذر از پیک مصرف امسال رقم زده است. وی سپس یادآور شد: همگرایی در سطوح مختلف جامعه میتواند گذر از پیک تابستان را آسانتر نماید. محمدتقی مهدیزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۴ هزار قبض صفر در استان گیلان صادر شده است، تصریح کرد: سال گذشته همچنین ۸۰۰ هزار مشترک مشمول دریافت پاداش شدند و مردم گیلان ۵۴ میلیارد تومان پاداش گرفتهاند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس گفت: در زمینهی صنایع نیز، بخش صنایع برای رعایت مدیریت مصرف ۱۹ میلیارد تومان پاداش گرفتند. وی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق گیلان سال گذشته در همهی تعرفهها طبق برنامه حرکت کرده و مردم پیک بار را با خاموشی برنامهریزی شده مشاهده نکردند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس با بیان اینکه سال گذشته بخش صنایع با برنامهریزی فعالیت کرده است، اذعان نمود: امسال نیز در نشست با بخش صنعت استان، صنایع بر اساس سیاستها و برنامهریزیهای شرکت توزیع برق گیلان فعالیت میکنند. مهدیزاده سپس عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق گیلان سال گذشته با ادارات دولتی پرمصرف بدون اغماض برخورد کرده است و میزان مصرف ادارات پایش شده و پس از صدور سه اخطار، برق آن اداره قطع میشد. وی تصریح کرد: برق معابر هم در تابستان امسال قطع نمیشود و تیرهای برق یک در میان روشن خواهند بود.
مهدیزاده سپس یادآور شد: کشاورزان نیز اگر بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ مصرف برق نداشته باشند و با برنامهریزی در ساعتهای دیگر مصرف کنند از پاداش برخوردار میشوند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همچنین با بیان اینکه در زمینهی مصرف انرژی ما جزو کشورهای بدمصرف هستیم، خاطر نشان کرد: به منظور نهادینه کردن مدیریت درست انرژی، پاداشهایی برای مشترکان در نظر گرفته میشود. وی همچنین بیان کرد: مشترکانی که کاهش مصرف داشته باشند و زیر دو و نیم برابر الگوی مصرف قرار بگیرند میتوانند از پاداش بهرهمند شوند. مهدیزاده در ادامه یادآور شد: برای پرمصرفها و واحدهای تجاری پرمصرف کنتورهای هوشمند نصب میشود که قابل رویت و کنترل است و مصرف آنها به وسیلهی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان پایش، محدود و قطع میشود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سپس یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد مردم استان زیر دو و نیم برابر الگوی مصرف هستند و هوشمندانه مصرف میکنند. وی تصریح کرد: از ۱۶ خرداد ماه امسال مدیریت بار اعمال میشود و بستههای تشویقی نیز از اول خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه اعمال میگردد. مهدیزاده در پایان اظهار امیدواری کرد: با مدیریت صحیح مصرف برق به وسیلهی مردم امسال نیز گذر از پیک مصرف برق به خوبی صورت پذیرد. گفتنی است در پایان این نشست توضیحاتی به وسیلهی محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی، علی اکبر جوهری معاون فروش و بهرهبرداری شرکت به همراه جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در بارهی گذر از اوج مصرف برق در تابستان ارائه شد و به پرسشهای خبرنگاران حاضر در برنامه نیز پاسخ داده شد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.