کد خبر : 45435
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

همایش شکوه سخن و سخن‌سرای پارسی در رشت برگزار می‌شود

همایش شکوه سخن و سخن‌سرای پارسی در رشت برگزار می‌شود

هاتف‌خبر – سومین همایش نکوداشت “شکوه سخن و سخن‌سرای” پارسی همزمان با فرا رسیدن روز پاسداست زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در رشت برگزار می‌شود.

هاتف‌خبر – سومین همایش نکوداشت “شکوه سخن و سخن‌سرای پارسی” همزمان با فرا رسیدن روز پاسداست زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در رشت برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اعلام این خبر تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبتهای ملی و مذهبی است و این سازمان برای انجام وظیفه خود امسال “سومین همایش نکوداشت شکوه سخن و سخن‌سرای پارسی” را با همکاری خردسرای فردوسی گیلان و برخی از تشکیلات فرهنگی استان در پیاده‌راه هسته مرکزی شهر رشت و مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) برگزار می‌کند.
به گزارش “هاتف‌خبر” از امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، علی خانواده محجوب سپس گفت: برگزاری آیین پیشواز با شاهنامه‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی روز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در پیاده‌راه فرهنگی رشت در ساعت ۱۷ عصر برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: برگزاری جشنواره حضوری شاهنامه‌خوانی، نقالی و خوانش ادبیات شاهنامه ویژه دبیران و آموزگاران از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
علی خانواده محجوب همچنین گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها افتتاح دبیرخانه همایش پایان‌نامه‌های برتر با موضوع شاهنامه است، پنل گفت‌وگوی استادان برجسته، شاهنامه‌خوانی، تجلیل از استادان و برگزیدگان جشنواره از دیگر برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: جشنواره روز دوشنبه ۲۵ اردیبهست ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار خواهد شد و همایش مرتبط هم روز دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در پایان با دعوت از همه فرهنگیان، فرهیختگان  دبیران، استادان دانشگاه و علاقه‌مندان زبان فارسی برای شرکت در این برنامه خاطر نشان کرد: این جشنواره و همایش به منظور تجلیل از جایگاه والای حکیم ابوالقاسم فردوسی در زبان و ادبیات ما و همچنین بزرگداشت روز زبان فارسی برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.