کد خبر : 45442
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

گیلان استانی با بیشترین دزدی تجهیزات ارتباطی است

گیلان استانی با بیشترین دزدی تجهیزات ارتباطی است

هاتف‌خبر – آمار موجود نشان می‌دهد که دزدی تجهیزات ارتباطی و اینترنتی در سه سال گذشته، حدود پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

هاتف‌خبر – آمار موجود نشان می‌دهد که دزدی تجهیزات ارتباطی و اینترنتی در سه سال گذشته، حدود پنج برابر افزایش پیدا کرده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» آمار این دزدیها در استانهای مختلف نشان می‌دهد که استانهای خوزستان، گیلان و هرمزگان بیشترین دزدی تجهیزات را در بازه‌ی زمانی بررسی شده داشته‌اند.
افزایش قابل توجه دزدی تجهیزات ارتباطی و اینترنتی یکی از عوامل مهمی است که سبب شده تا شکایات بسیاری در زمینه‌ی قطع یا اختلال در ارتباطات مردم در سامانه‌ی ۱۹۵ ثبت شود.
بررسیهای میدانی نشان می‌دهد که اپراتورها از این موضوع در مضیقه‌ی جدی قرار گرفته‌اند به گونه‌یی که داوود زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران اسفند ماه گذشته در گفت‌وگو با «برنا» با اعلام رقم حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای مجموع تجهیزات دزدی‌ شده‌ی این شرکت و ضرر تبعی سه هزار میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از این دزدیها برای مخابرات گفت: ما برای بررسی میزان زیانی که سارقان به شبکه‌ی ارتباطی و اینترنتی وارد می‌کنند، باید دو مؤلفه‌ی ضرر مستقیم ناشی از سرقت تجهیزات و زیان غیرمستقیم عدم انتفاع اپراتور را مورد بررسی قرار دهیم که مورد دوم سهمی به مراتب بیشتر در ضرر ما دارد.
گفتنی اینکه بررسی آمار وقوع دزدی تجهیزات ارتباطی شرکت مخابرات ایران نشان می‌دهد که استانهای خوزستان، گیلان و هرمزگان در بازه‌ی زمانی فروردین ماه تا دیماه ۱۴۰۱ در صدر فهرست استانهای کشور قرار دارند.
طبق گزارشهای موجود تا دیماه گذشته ۵۶ دزد تجهیزات ارتباطی در این استانها دستگیر شده‌ بودند همچنین یکهزار و ۷۷۴ مورد گزارش قطعی فیبر در بازه‌ی زمانی یاد شده برای شهروندان خوزستانی به ثبت رسیده است، متاسفانه گاهی ارتباط با هدف تخریب و اختلال ایجاد قطع می‌شود و مشکلاتی عدیده را نیز برای مردم به وجود می‌آورد که سبب ایجاد نارضایتی می‌گردد.
بر اساس آمار موجود از مجموع شکایت ثبت شده در سامانه‌ی ۱۹۵ استان خوزستان در صدر کمی سرقت قرار دارد و استانهای تهران، خراسان رضوی، مازندران، گیلان، قارس و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند، بیشترین علت ثبت شکایت در استان خوزستان، سرقت تجهیزات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.