کد خبر : 45445
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

خودروهای داخلی در ۱۰ سال گذشته یک ‌درصد هم افزایش ایمنی نداشته‌اند

خودروهای داخلی در ۱۰ سال گذشته یک ‌درصد هم افزایش ایمنی نداشته‌اند

هاتف‌خبر – بر طبق گفته‌ی یکی از دست‌اندرکاران مرتبط با عبور و مرور خودروها، در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه‌ی یک‌ درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!

هاتف‌خبر – بر طبق گفته‌ی یکی از دست‌اندرکاران مرتبط با عبور و مرور خودروها، در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه‌ی یک‌ درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!
به گزارش «هاتف‌خبر» جانشین پلیس راهور در این زمینه گفته است: ایمنی خودرو‌های داخلی و تأثیر آن بر میزان گسترده‌ی فوتیهای تصادفات جاده‌یی کشور موضوعی است که به وسیله‌ی پلیس راهور و کارشناسان برجسته در چند سال اخیر مطرح شده است؛ در برخی از تصادفات همچون تصادف زنجیره‌یی بهبهان که کیسه‌ی هوای هیچکدام از خودرو‌ها باز نشده بود، مساله‌ی ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل هرچه بیشتر در صدر توجهات افکار عمومی قرار گرفت.
سردار تیمور حسینی افزود: البته خودروسازان به‌روال معمول خود تا امروز در تصادفات مرگباری همچون بهبهان که به‌وضوح، پای غیرایمن و غیراستاندارد بودن خودرو‌های داخلی در میان بوده، ادعا‌هایی عجیب همچون ارتقای چشمگیر استاندارد‌ها و ایمنی خودرو‌های داخلی را مطر می‌کردند یا حتی در موارد تصادفات سنگینی که به‌علت عدم باز نشدن ایربگ خودروها، شهروندان بسیاری به کام مرگ کشانیده شد، توجیه غیرقابل تصورهمچون «عدم‌ تصادف با زاویه‌ی مناسب» را مطرح کرده‌اند!

وی با بیان اینکه همچنان «پراید» و «پژو ۴۰۵» علی‌رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، تصریح کرد: به‌جز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، بن‌سازه(پلت‌فرم) همه‌ی خودرو‌ها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودرو‌هایی با بن‌سازه «پراید» و «پژو ۴۰۵» هستیم!
به ‌گفته‌ی جانشین پلیس راهور، علی‌الظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود، اما با همان بن‌سازه، خودرو‌های دیگری تولید می‌شود که تنها در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچگونه تفاوت با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!
سردار حسینی تأکید کرد: خودرو می‌تواند به‌گونه‌یی طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام ‌شده در سال ۱۴۰۱ متأسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.
به گفته‌ی فرماندهان پلیس، خستگی و خواب‌آلودگی از مهمترین دلایل تصادفات منجر به مرگ در ایران است چرا که بیشتر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی می‌شود؛ در اینجا خودرو‌های ایمن می‌توانند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.