کد خبر : 45098
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

بیکاری در گیلان از میانگین کشوری، کمتر است

بیکاری در گیلان از میانگین کشوری، کمتر است

هاتف‌خبر – میزان بیکاری در استان گیلان ۶.۲ درصد است در حالی که میزان در کشور به طور میانگین ۸.۲ درصد ارزیابی می‌شود و بر اساس این آمار بیکاری در استان گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

هاتف‌خبر – میزان بیکاری در استان گیلان ۶.۲ درصد است در حالی که میزان در کشور به طور میانگین ۸.۲ درصد ارزیابی می‌شود و بر اساس این آمار بیکاری در استان گیلان از میانگین کشوری کمتر است.
به گزارش «هاتف‌خبر» این مطلب را استاندار گیلان در آیین آغاز به کار مجدد «شرکت صنایع پوشش ایران» که بار دیگر وارد مدار تولید شده است عنوان کرد و گفت: در مرحله‌ی نخست این شرکت بزرگ با اشتغال 50 نفر افتتاح شده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان به نقل از دکتر اسدالله عباسی اعلام کرد: استان گیلان در گذشته یکی از قطبهای مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می‌رفت.
به گفته‌ی استاندار گیلان، به دلیل سوء مدیریتها در سالیان گذشته این صنعت بزرگ با مشکلات جدی مواجه شد اما دولت سیزدهم عزم خود را برای احیای واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل شده همچون کارخانه‌های نساجی گیلان جزم کرده است.


دکتر عباسی با اشاره به احیای 172 واحد تولیدی و صنعتی استان گیلان در سال 1401 و کاهش دو درصدی میزان بیکاری گیلان از میانگین کشوری عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقشی مهم در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در گیلان داشته است.
نماینده‌ی عالی دولت سیزدهم در استان گیلان تصریح کرد: در بررسیهای انجام شده مشخص است که بسیاری از کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل شده‌ی استان دارای مشکلات حقوقی و قضایی بوده و یا به دلیل دریافت نکردن به موقع تسهیلات دچار رکود شده‌اند که دولت تلاش می‌کند این نقص را بر طرف سازد.
استاندار گیلان اعلام کرد: بر اساس رصد سامانه‌ی کشوری، الحمدلله موفق شده‌ایم در گیلان 108 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال را در سال گذشته محقق سازیم و یکی از دلایل کاهش میزان بیکاری در منطقه انجام همین تعهدات است.
گفتنی است هم‌اکنون با افتتاح فاز اول کارخانه‌ی صنایع پوشش 50 نیرو به کار بازگشتند و تا چند ماه آینده با افتتاح فاز دوم میزان اشتغال این واحد صنعتی – تولیدی به 200 نفر افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.