کد خبر : 44883
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

تابلوهایی که می‌خواهند به داد یک گونه‌ی جانوری در معرض خطر گیلان برسند!

تابلوهایی که می‌خواهند به داد یک گونه‌ی جانوری در معرض خطر گیلان برسند!

هاتف‌خبر – با خبر شدیم که با هدف حفاظت از یک گونه‌ی ارزشمند جانوری گیلان به نام «وزغ تالشی» تابلوهای آموزشی و هشداردهنده در زیستگاه‌های این گونه‌ی جانوری در استان نصب شده است. به گزارش «هاتف‌خبر» رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در ارتباط با این خبر از نصب تابلوهای آموزشی و هشداردهنده در

هاتف‌خبر – با خبر شدیم که با هدف حفاظت از یک گونه‌ی ارزشمند جانوری گیلان به نام «وزغ تالشی» تابلوهای آموزشی و هشداردهنده در زیستگاه‌های این گونه‌ی جانوری در استان نصب شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در ارتباط با این خبر از نصب تابلوهای آموزشی و هشداردهنده در زیستگاه‌های شاخص گونه‌ی جانوری «وزغ تالشی» که در سالهای اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته، خبر داده است.
به گزارش روابط عمومی و امور رسانه‌ی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، رامین شیلاتی در ارتباط با این خبر گفت: «وزغ تالشی» بومزاد جنگلهای هیركانی است كه هم‌اکنون جمعیت آن در حال كاهش است و در ردیف گونه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد.
وی ادامه داد: نصب تابلوهای طراحی شده با تصویر این گونه‌ی جانوری و اطلاعات لازم در باره‌ی این دوزیست ارزشمند گیلان با هدف آموزش و افزایش آگاهیهای عمومی برای حفاظت از آن انجام شده است.


رامین شیلاتی همچنین خاطر نشان کرد: این تابلوهای آموزشی در کنار «دریاچه‌ی سراگاه» و «آبندان روستای نومندان» نصب شده‌اند تا به دلیل همجواری با جنگل که از زیستگاه‌های شاخص و مکانهای زادآوری این گونه محسوب می‌شود، توجه اهالی را بیشتر به خود جلب کنند.
شایان گفتن است که تغییر کاربری پهنه‌های جنگلی به زمین کشاورزی، باغ و متعاقب آن آلودگی منابع آبی و سرازیر شدن سموم، آفتکشها و علفکشهای شیمیایی، ساخت سدها و آببندانهای غیرمسوولانه، توسعه‌ی مراكز گردشگری در دریاچه‌های مرتفع جنگلی و تلفات جاده‌یی فراوان در فصل تولید مثل و زادآوری «وزغ تالشی» از مهمترین تهدیدات این گونه‌ی جانوری گیلان محسوب می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.