کد خبر : 44550
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

گویا دردسرهای مردم تمامی ندارند!/ سرگردانی روزافزون مردم برای تهیه‌ی پول نقد بین عابربانکهای شهر

گویا دردسرهای مردم تمامی ندارند!/ سرگردانی روزافزون مردم برای تهیه‌ی پول نقد بین عابربانکهای شهر

هاتف‌خبر – هفته‌های گذشته بسیاری از رسانه‌های گروهی از پول ندادن عابربانکها و سرگردانی مردم در زمینه‌ی تهیه‌ی پول نقد خبر داده‌اند.

هاتف‌خبر – هفته‌های گذشته بسیاری از رسانه‌های گروهی از پول ندادن عابربانکها و سرگردانی مردم در زمینه‌ی تهیه‌ی پول نقد خبر داده‌اند.
به گزارش «هاتف‌خبر» چیزی نزدیک به دو ماه است که بسیاری عابربانکهای شهرهای گوناگون استان گیلان به ویژه شهر رشت به مردم پول نقد ارائه نمی‌کنند و این موضوع اینروزها به یکی از مسائل سرگردان‌کننده‌ی مردم تبدیل شده است.
محدودیتهای اینترنتی، اعمال مالیات بر تراکنشها و نیاز مردم به پول نقد بیشتر سبب شده است که خودپردازها در ماه‌های گذشته بسیار سریع از اسکناس جاسازی شده خالی شوند و این وضعیت سبب سرگردانی مردم شده و آنها را به شدت کلافه و نگران کرده است.
برخی از شهروندان رشت در گفت‌وگو با «هاتف‌خبر» از بروز این وضعیت گله‌کرده و خواسته‌اند مسوولان استانی در این زمینه تحقیق و بررسی کنند.
آنها می‌گویند مگر می‌شود پولی که در حساب خود دارند را نتوانند برداشت کنند؟
مردم رسیدگی به وضع موجود را در شرایطی که پرداخت اینترنتی هم به دلیل وضعیت نامناسب اینترنت با مشکلات فراوان روبه‌رو است، جدی می‌دانند و می‌خواهند که مسوولان بانکها فکری اساسی برای این مساله بکنند.


یکی از شهروندان می‌گوید پیش از این مساله مردم می‌توانستند پول نقد مورد نیاز خود را از دستگاه‌های پُز و کارتخوانهای فروشگاه‌های شهر دریافت کنند اما اینروزها به دلیل اعمال مالیات بر این دستگاه‌های کارتخوان، فروشندگان به دلیل ترس از اعمال مالیات به مردم در این زمینه همکاری نمی‌کنند و به سختی پول نقد می‌دهند.
یک شهروند رشتی در باره‌ی این مساله می‌گوید که نه تنها دستگاه‌های خودپرداز پول نمی‌دهند بلکه زمانی که یک دستگاه را پیدا می‌کنی که پول هم می‌دهد بیش از ۲۰۰ هزار تومان قابل برداشت نیست و ۲۰۰ هزار تومان اینروزها پولی چندان درشت محسوب نمی‌شود.
وی ادامه می‌دهد که سقف روزانه‌ی برداشت از دستگاه‌های خودپرداز در دوره‌ی بسیار کوتاه همزمان با همه‌گیری کرونا به ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود اما دوباره پس از این مدت به حالت عادی و همان پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برگشت که این میزان به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش ارزش پول ملی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم به پول نقد باشد.
به هر حال همین‌مساله‌ی کوچک سبب نگرانیها و نارضایتهای شدید در جامعه شده و موجی از اضطراب و گرفتاری را برای مردم پشت عابربانکها ایجاد کرده است. مردم از خود می‌پرسند در یک روز چند ساعت باید برای تهیه‌ی اسکناس مورد نیاز خود وقت صرف کنند و بین عابربانکهای مختلف سرگردان شوند؟
یک شهروند دیگر در این باره می‌گوید آیا تهیه‌ی پول نقد مورد نیاز هم مساله‌یی است که موجب می‌شود نگرانیهای عمیق در جامعه به وجود آید؟ چرا مسوولان بانکها در این زمینه اقدامی اساسی نمی‌کنند؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.