کد خبر : 44462
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

ارتباط «صنعت» و «دانشگاه» و حذف موانع بین آنها، ضروری است

ارتباط «صنعت» و «دانشگاه» و حذف موانع بین آنها، ضروری است

هاتف‌خبر – در راستای تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه و به منظور رونق گرفتن صنعت استان گیلان، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با رئیس دانشگاه پیام نور استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

هاتف‌خبر – در راستای تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه و به منظور رونق گرفتن صنعت استان گیلان، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با رئیس دانشگاه پیام نور استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در این نشست مسائل و مشکلات مختلف صنعت و تعامل آن با دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهدی محبوبی حسن‌کیاده گفت: برخی از مشکلات صنعتی امروز ما این است که استادان دانشگاه یا به صنعت توجه نکرده‌اند یا اگر هم توجه کرده‌اند، کمتر این توجه عملیاتی بوده است.
وی بابیان اینکه استان گیلان دارای یکهزار و ۸۵۷ واحد فنی و ۳۲ شهرک صنعتی متوسط و کوچک است، افزود: این واحدها و شهرکها از نظر منابع مالی محدودیت دارند.
محبوبی خاطر نشان کرد: داشتن منابع مالی، باعث افزایش توان تحقیقاتی نیز می‌شود و چون واحدهای صنعتی منابع مالی محدود دارند در بخش تحقیقات و پژوهش ضعیف هستند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با بیان اینکه فناوری در صنعت بسیار مهم است و استادان دانشگاه باید این زمینه را مورد توجه قرار دهند، گفت: اقتصاد گیلان علاوه بر صنعت مبتنی بر کشاورزی است.
وی سپس یادآور شد: به منظور توسعه‌ی بخش کشاورزی، تحقیقاتی انجام شده و اولویتهای کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین تحقیقاتی در زمینه‌ی اینکه چه محصولاتی در استان گیلان و در صنایع کوچک داشته باشیم نیز صورت پذیرفته و اولویت‌بندیهایی در این زمینه نیز مشخص گردیده است.

محبوبی با بیان اینکه امروزه شهرکهای صنعتی دو مأموریت دارند درحالی که در گذشته تنها یک ماموریت داشتند و آن اجرای زیرساختها بود، گفت: هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا در کنار اجرای ساختها، مقوله‌ی توانمندسازی واحدهای صنعتی را نیز پیاده کنیم.
وی یادآور شد: اتفاقات خوبی در زمینه‌ی توانمندسازی شهرکهای صنعتی استان گیلان همچون اقداماتی که «صنعت چای» به وجود آمده، در حال رخ دادن است.
رئیس هیات مدیریه‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان سپس بیان کرد: واحدهای صنعتی در فرآیند تولید دچار مشکل هستند که برای رفع آنها پروسه‌ی عارضه‌یابی را به طور جدی پیگیری کرده‌ایم.
محبوبی با بیان اینکه در زمینه‌ی خوشه‌های صنعتی از جمله برنج، کارهای خوب و موثر نیز انجام شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه گیلان کارهای خوبی در خوشه‌های صنعتی برنج صورت گرفته است.
محبوبی در ادامه خواستار تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شد و اظهار کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویان باید عملیاتی شود تا مشکلات صنعت استان نیز حل گردد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با بیان اینکه حجم کار شهرکهای صنعتی در بخشهای سخت‌افزاری و نرم افزاری زیاد است و باید اولویتها مشخص شده و مورد ارزیابی قرار بگیرند.
وی از راه‌اندازی خوشه‌ی دارویی در استان گیلان در آینده‌یی نزدیک خبر داد و گفت: فروش محصولات واحدهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه، استانداردسازی و صادرات‌محور نمودن واحدهای صنعتی از دیگر اقدامات خوب شهرکهای صنعتی استان گیلان است.
گفتنی است در این دیدار دکتر توکلی رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان نیز در سخنانی گفت: هدف دانشگاه این است که مسائل جامعه حل شود.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه کارهای پژوهشی انجام می‌دهد نگاه ما این است که ببینیم مشکلات جامعه چیست تا بتوانیم آنها را حل کنیم.
دکتر توکلی با بیان اینکه تاکنون از تواناییهای دانشگاه پیام نور استفاده نشده است، گفت: شهرکهای صنعتی شاهرگ و شاهراه صنعت است و انتظار داریم شهرکهای صنعتی بستر مناسب را برای همکاری دانشگاه پیام نور با صنعت فراهم کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.