کد خبر : 44405
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

شهرداری رشت هرچه سریعتر انشعابات ساختمانهای نسقی را تعیین تکلیف می‌کند/لیستی از مافیای خلافساز تهیه شده است

شهرداری رشت هرچه سریعتر انشعابات ساختمانهای نسقی را تعیین تکلیف می‌کند/لیستی از مافیای خلافساز تهیه شده است

هاتف‌خبر – سرپرست شهرداری رشت در نشست تعیین تکلیف زمینهای نسقی مناطق پنجگانه‌ی شهرداری با تاکید بر جلوگیری از ساختمانسازیهای بدون مجوز گفت: مناطق و نواحی شهرداری رشت باید شهروندان را برای دریافت پروانه‌های ساختمانی تشویق کنند.

هاتف‌خبر – سرپرست شهرداری رشت در نشست تعیین تکلیف زمینهای نسقی مناطق پنجگانه‌ی شهرداری با تاکید بر جلوگیری از ساختمانسازیهای بدون مجوز گفت: مناطق و نواحی شهرداری رشت باید شهروندان را برای دریافت پروانه‌های ساختمانی تشویق کنند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، نشست تعیین تکلیف زمینهای نسقی مناطق پنجگانه‌ی شهر روز سه‌شنبه ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ به ریاست یوسف یزدانی و با حضور سیدحسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت، ویسی معاون معماری و شهرسازی شهرداری، مدیران حراست، بازرسی، مناطق و ستادی شهرداری رشت برگزار شد.
در این نشست سرپرست شهرداری رشت گفت: شهروندان انتظار دارند موضوع انشعابات ساختمانهای نسقی هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و رئیس کل دادگستری استان گیلان هم برای تکمیل آمار ساختمانهای نسقی ساخته شده و مشارکت مردم در این زمینه تاکید فراوان دارند.
یوسف یزدانی همچنین با قدردانی از رویکرد دادستان استان گیلان در باره‌ی رفع مشکل طرح تفصیلی شهر رشت ادامه داد: انتظار دارم برنامه‌ی کاری به سمت‌وسویی پیش برود که با افزایش همکاریهای متقابل و تنگاتنگ نواحی، مناطق و به ویژه شهرسازی موارد خلافسازی به حداقل ممکن برسد.


سرپرست شهرداری رشت سپس یادآور شد: در باره‌ی ارائه‌ی بتن به وسیله‌ی شرکتهای تولید بتن هم مکاتبه‌یی را با سیستم قضایی انجام خواهیم داد تا ارائه‌ی بتن تنها در صورت اخذ پروانه‌ی ساخت و تعمیرات شهرداری انجام بگیرد.
یزدانی سپس اذعان کرد: از آنجایی که تبعات اجرای آرای تخریب صادر شده بسیار زیاد است بنا بر این باید زمینه‌ی ساخت و ساز غیرمجاز را تا جایی که می‌توانیم و‌ قانون به ما اجازه می‌دهد، مسدود کرده و مردم را برای دریافت پروانه‌ی ساخت تشویق کنیم زیرا نهایتاً این موضوع هم به نفع شهرداری است و هم به نفع خود شهروندان.
ویسی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت در این نشست با بیان اینکه قبلاً لیستی از مافیای خلافساز تهیه شده است گفت: برای حل هر چه زودتر ساختمانهای نسقی بدون انشعابات درصددیم ابتدا مشخص کنیم که آیا این ساختمانها شخصی‌ساز هستند یا خیر؟ همچنین باید وضعیت کمیسیون ماده‌ی ۱۰۰ این املاک را هم مشخص کنیم.


وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در مناطق حاشیه‌یی شهر برای ممانعت از هرگونه خلافسازی با بیان اینکه نقصهای طرحهای تفصیلی با کمک مدیران مناطق احصا شده است، تصریح کرد: شهرداری تلاش می‌کند تا به نحوی مشکل ساختمانهای نسقی بدون انشعابات را حل کند اما مدیران مناطق هم باید به گونه‌یی عمل کنند تا از این پس در محدوده‌ی آنها ساخت و ساز بدون پروانه انجام نگیرد.
شایان گفتن است هرکدام از مدیران مناطق پنجگانه‌ی شهرداری رشت هم در این نشست نکته نظرات خود را درباره‌ی زمینهای نسقی، ملکهای بدون پروانه، ساخت‌وسازهای بدون مجوز، اجرای درست فرآیند نظارتها، طرح پیش‌بینی زمینها به وسیله‌ی شهرداری رشت برای ساخت‌وساز، اطلاع‌رسانی کامل و دقیقتر از خلافسازی، تقویت تیمهای کارشناسی، الکترونیکی کردن فرآیندهای اخذ پروانه‌ی ساختمانی، مقابله با خلافسازی و موارد مشابه ایراد نموده و راهکارهای لازم را عنوان کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.