کد خبر : 44000
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

بازتعریف رشته‌های جدید در دانشگاه گیلان در برنامه‌ی کاری مدیریت این دانشگاه است

بازتعریف رشته‌های جدید در دانشگاه گیلان در برنامه‌ی کاری مدیریت این دانشگاه است

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه گیلان در نشست خبری با اشاره به برگزاری برنامه‌های «هفته‌ی پژوهش و فناوری» گفت: تجلیل از نخبگان پژوهشی و علمی در دستور کار دانشگاه گیلان قرار دارد.

هاتف‌خبر – رئیس دانشگاه گیلان در نشست خبری با اشاره به برگزاری برنامه‌های «هفته‌ی پژوهش و فناوری» گفت: تجلیل از نخبگان پژوهشی و علمی در دستور کار دانشگاه گیلان قرار دارد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر فرید نجفی وظیفه‌ی رسانه‌های داخلی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد همچنین پیشینه‌ی دانشگاه گیلان را غنی عنوان نمود و گفت: دانشگاه گیلان در تراز علمی و آموزشی برتر کشور قرار دارد و از دانشگاه‌های برتر کشور به حساب می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه بیش از نیم قرن از عمر دانشگاه گیلان می‌گذرد، افزود: دانشگاه گیلان ۱۳۷ رشته گرایش کارشناسی، ۲۵۳ رشته گرایش ارشد و ۱۵۷ رشته گرایش دکتری دارد.
رئیس دانشگاه گیلان در ادامه از تحصیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: هر ساله چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی جدید وارد دانشگاه گیلان می‌شوند.
دکتر نجفی با اشاره به ارتباطات بین‌المللی دانشگاه گیلان از عضویت این دانشگاه در اتحادیه‌ی دانشگاه‌های کشورهای حاشیه‌ی دریای کاسپین خبر داد و بیان کرد: دبیرخانه‌ی این اتحادیه هم‌اکنون در گیلان است و ۳۰۰ دانشجو از کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، سوریه و یمن در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت تحول‌بخشی و همچنین نیازسنجی در جامعه حرکت‌کنند، افزود: تعریف رشته گرایشهایی که متناسب با حل مشکلات و نیازهای جامعه باشد، باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه برخی رشته‌های دانشگاهی هم‌اکنون منسوخ شده‌اند، گفت: بازتعریف رشته‌های جدید و به روزرسانی آنها می‌تواند گامی مثبت در راستای تأمین نیروی بازار کار باشد.
دکتر نجفی رشته‌ی مدیریت پسماند را نیز مهم برشمرد و گفت: کمبود رشته‌ی ترکیبی محیط زیست، اقتصاد و مدیریت با عنوان «مدیریت پسماند» برای حل معضل زباله‌های گیلان احساس می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت ساحل گیلان، افزود: نبود رشته‌ی دریانوردی و مهندسی کشتی در گیلان سبب شده است تا ظرفیت ساحلی استان مغفول بماند.
رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه نیازسنجی رشته‌ها متناسب با بازار کار بسیار اهمیت دارد، گفت: باید زمینه‌یی فراهم شود تا افراد علم خود را به عمل تبدیل کنند و این مهم با بازتعریف رشته‌های نو و نیازسنجی بازار کار محقق می‌شود.
دکتر نجفی از انعقاد ۶۶ قرارداد پژوهشی بین دانشگاه گیلان و دیگر دستگاه‌های اجرایی و شرکتها خبر داد و اضافه کرد: میزان اعتبار قراردادهای پژوهشی دانشگاه گیلان افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی با اشاره به تفاهمنامه‌ی سه جانبه دانشگاه گیلان، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و فناوری استان گیلان برای تقویت الگوی کشت برنج، خاطر نشان کرد: دانشگاه گیلان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کند کشاورزی را به سمت دانش‌بنیان گرایش دهد که اجرای این طرح موجب تحول صنعت کشاورزی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.