کد خبر : 43996
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

چرا مسوولان بی‌هیچ محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند؟!

چرا مسوولان بی‌هیچ محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند؟!

هاتف‌خبر – یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است که مسوولان بدون‌هیچ محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند و خاطر نشان کرده که رئیس مجلس شورای اسلامی قول داده که موضوع را پیگیری کند اما تا این لحظه هیچگونه جواب از وی و یا از مسوولان نشنیده‌ام.

هاتف‌خبر – یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است که مسوولان بدون‌هیچ محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند و خاطر نشان کرده که رئیس مجلس شورای اسلامی قول داده که موضوع را پیگیری کند اما تا این لحظه هیچگونه جواب از وی و یا از مسوولان نشنیده‌ام.
به گزارش «هاتف‌خبر» نماینده‌ی شهرستان چابهار در مجلس شورای اسلامی به نوشته‌ی «عصرایران» با بیان اینکه مسوولان بدون هیچ محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند، گفت: هیچ قرینه‌یی هم مبنی بر اینکه بخواهند محدودیتها را بردارند، متاسفانه دیده نمی‌شود.
محمدنعیم سعیدی در گفت‌وگو با «عصر‌ایران» در باره‌ی فیلترینگ فضای مجازی گفت: در شرایط خاص به لحاظ امنیتی وقتی دسترسی مردم را محدود می‌کنیم مردم شاید برای مدت کوتاهی بپذیرند اما وقتی آن شرایط مرتفع می‌شود علی‌القاعده باید این فضا برای مردم ایجاد شود تا بتوانند از ظرفیتهای فضای مجازی استفاده کنند.
نماینده‌ی مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: آلان معیشت میلیونها انسان درگیر این قضیه است. حکمرانی صحیح در حوزه‌ی فضای مجازی معنی‌اش این نیست که شما صورت مساله را پاک کنید. فیلتر کردن و حذف کردن پلتفرمها سادهترین راه است و باید در این رابطه تدبیر شود. موضوع از آنجا ناراحت‌کننده‌تر می‌شود که دسترسی مسوولان به فضای مجازی همچنان برقرار است. ما می‌بینیم مسوولان خودشان توییت می‌زنند و فعال هستند اما مردمی که معیشتشان از طریق پلتفرمهای فضای مجازی است دچار چالش شده‌اند.
وی ادامه داد: آلان مسوولان دولت و رئیس جمهور به شعارهای زمان انتخابات مبنی بر اینکه مطلقاً بنای محدود کردن فضای مجازی را نداریم، عمل کنند. این نوع برخورد شایسته‌ی مردم نیست. محدودیتها شرایط زندگی را برای دهکهای کم‌درآمد جامعه سخت کرده است لذا انتظار داریم محدودیتی را که آلان در حوزه‌ی فضای مجازی وجود دارد، برطرف کنند.


سعیدی گفت: اینکه عده‌یی از این فضا سوءِاستفاده کرده‌اند دلیل نمی‌شود که دسترسی میلیونها انسان دیگر را محدود کنیم. این موضوع افزایش نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت. امیدواریم دولت، قبل از اینکه موضوع بیشتر از این بنیانهای اقتصادی را دچار چالش کند تدبیری بیندیشد.
وی ادامه داد: آقای قالیباف قول دادند موضوع را پیگیری می‌کنند اما تا این لحظه هیچ جوابی نشنیده ام؛ نه از وی نه از هیچ کدام مسوولان و متاسفانه هیچ قرینه‌یی هم مبنی بر اینکه بخواهند محدودیتها را بردارند دیده نمی‌شود.
سعیدی افزود: طرح صیانت که مردم روی آن حساسیت بسیاری داشتند و ما نمایندگان هم مخالف آن بودند عملاً دارد اجرا می‌شود در حالی که برخلاف اصول مصرح قانون اساسی در بحث آزادیهای مشروع مردم است؛ امیدواریم مجلس که مدافع حقوق اساسی است هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند. البته بخشی از نمایندگان نظرشان در مورد فیلتر کردن فضای مجازی از دولتیها هم تندتر است.
سعیدی در باره‌ی ارتباط فیلترینگ با فروش وی‌پی‌ان گفت: نمی‌توانم کتمان کنم که اگر این موضوع ریشه‌یی دیده شود چه بسا درآمدهای کلانی که از فروش وی‌پی‌ان ایجاد می‌شود با فیلتر کردن فضای مجازی مرتبط باشد.
وی خاطر نشان کرد: یک سوال واضح که هیچکس به آن جواب نمی‌دهد این است که اگر بنا است دسترسی مردم به شبکه‌های اجتماعی به هر دلیل محدود شود علی‌القاعده نمایندگان مردم باید در این موضوع اولی باشند؛ در حالی که ما می‌بینیم مسوولان و نمایندگان به سهولت و بی‌هیچ محدودیت به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند اما برای مردم دسترسی نیست و این بی‌عدالتی و تبعیضی است که مردم را ناراحت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.