کد خبر : 43936
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

۹۷ نقطه‌ی پرتصادف گیلان شناسایی گردیده و هفت نقطه‌ی پرتصادف استان به صورت اساسی رفع اشکال شده‌اند

۹۷ نقطه‌ی پرتصادف گیلان شناسایی گردیده و هفت نقطه‌ی پرتصادف استان به صورت اساسی رفع اشکال شده‌اند

هاتف‌خبر – سرپرست اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۲۳۹ راننده‌ی فعال در بخش حمل و نقل همگانی استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد هشت هزار و ۷۸۸ راننده‌ی فعال در بخش جابه‌جایی کالا و سه هزار و ۴۵۱ راننده‌ی فعال در بخش حمل و نقل مسافر فعالیت می‌کنند.

هاتف‌خبر – سرپرست اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۲۳۹ راننده‌ی فعال در بخش حمل و نقل همگانی استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد هشت هزار و ۷۸۸ راننده‌ی فعال در بخش جابه‌جایی کالا و سه هزار و ۴۵۱ راننده‌ی فعال در بخش حمل و نقل مسافر فعالیت می‌کنند.
به گزارش «هاتف‌خبر» مهندس غلامعلی نیک‌فهم که به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی حمل و نقل، رانندگان و راهداری» در گفت‌وگو با خبرنگاران گزارشی از وضعیت موجود و فعالیتهای انجام شده در اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان گیلان ارائه می‌کرد، گفت: به منظور تجهیز محورهای استان گیلان به سیستمهای حمل و نقل در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده‌ها، ۶۳ سامانه‌ی ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۲ سامانه‌ی تصویری در همه‌ی محورهای شریانی، شریانی اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان گیلان نصب شده است.
وی در ادامه گفت: ۴۶ سامانه‌ی ترددشمار نیز در ۹۲ محور رفت و برگشت استان گیلان فعال بوده و در زمینه‌ی گزارشگیری و ارائه‌ی اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان به صورت آنلاین فعالیت می‌نمایند.
سرپرست اداره‌ی کل راهداری استان گیلان در تشریح آمار تردد در هشت ماهه‌ی گذشته‌ی امسال گفت: میزان ورودی خودروها به استان ۱۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۹۷ دستگاه و میزان خروجی از استان ۱۴ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۶۴ دستگاه بوده است.
مهندس نیک‌فهم ادامه داد: تعداد گردنه‌های برفگیر استان گیلان۵۰ گردنه بوده که ۱۴ گردنه در محورهای اصلی و فرعی، ۳۶ گردنه هم در محورهای روستایی استان واقع است.
وی تعداد راهدارخانه‌های استان گیلان که به ویژه در فصل سرد سال خدماتی متنوع ارائه می‌دهند را هم ۵۳ راهدارخانه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۲ راهدارخانه ثابت و ۲۱ راهدارخانه سیار است.
نیک‌فهم با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰ اکیپ راهداری در استان گیلان فعال است، خاطر نشان کرد: ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی هستند.
وی یادآوری کرد:۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین راهداری و ۵۴۲ نیروی راهدار در این راهدارخانه‌ها مشغول ارائه‌ی خدمات مختلف هستند.
سرپرست اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در تشریح عملکرد و اقدامات این اداره‌ی کل در بخش نگهداری راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان گیلان نیز خاطر نشان کرد: در هشت ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ۵۹.۲ کیلومتر روکش آسفالت گرم و پنج کیلومتر ماسه آسفالت با تناژ۱۱۰ هزار و ۷۲۰ تن انجام شده و در این مدت همچنین ۸۲ کیلومتر روکش حفاظتی در محورهای استان به انجام رسیده است.
وی در ادامه‌ی گزارش خود افزود:همچنین در هشت ماهه‌ی امسال پنجهزار و ۳۵۰ کیلومتر لکه‌گیری با آسفالت گرم با تناژ چهار هزار و ۲۹۲ تن انجام شده و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای روکش آسفالت ۱۸۰ کیلومتر دیگر از راه‌های اصلی، فرعی و شریانی تا پایان سال عمرانی جاری در دستور کار این اداره‌ی کل در جریان است.


مهندس غلامعلی نیک‌فهم با بیان اینکه در هشت ماهه‌ی امسال در ۱۸۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان پروژه‌های روکش و آسفالت اجرا شده است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای روکش و آسفالت ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان تا پایان امسال در دستور کار اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان است که در صورت مساعدت شرایط جوی اقدام خواهد شد.
وی خط کشی، نصب تابلو و علایم، نصب و تعمیر گاردریل و نیوجرسی، جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز، نگهداری و اجرای سیستمهای روشنایی را از اقدامات اداره‌ی کل راهداری استان گیلان در زمینه‌ی ساماندهی و نصب علائم ایمنی و رفع نقاط پرحادثه عنوان کرد و افزود: اجرای ۶۶۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۴۰۰ علامت اخطاری و انتظامی با اولویت نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان، انجام سه کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل، نصب نیوجرسی مفصلی و… از دیگر اقدامات این اداره‌ی کل است.
سرپرست اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در ادامه‌ی گزارش خود آورده است که: در هشت ماهه‌ی گذشته‌ی امسال ۵۰۰ مورد بنر و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نصب شده در حریم راه‌های استان جمع‌آوری شده و همچنین در زمینه‌ی ۲۲۱ مورد تجاوز به حریم راه‌های استان به وسیله‌ی اکیپهای راهداری اقدامات لازم صورت گرفته است.
مهندس نیک‌فهم با بیان اینکه نگهداری سیستم روشنایی ۲۱۷ کیلومتر از محورهای استان انجام شده، خاطر نشان کرد: اجرای عملیات اجرایی روشنایی در ۱۸ نقطه و ۱۷ کیلومتر محور طولی و نگهداری دو هزار و ۲۰۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن نیز در هشت ماهه‌ی گذشته‌ی امسال به انجام رسیده است.
وی با اشاره به شناسایی و مورد تایید قرار گرفتن وزارت راه و شهرسازی، ۹۷ نقطه‌ی پرتصادف در استان گیلان خاطر نشان کرد: با اعتبار اولیه‌ی ششهزار و ۸۰۰ میلیون ریال نسبت به آشکارسازی این نقاط اقدام شده و همچنین هفت نقطه‌ی پرتصادف استان نیز به صورت اساسی رفع اشکال شده‌اند.
سرپرست اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: در سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۱۷ نقطه‌ی پرتصادف در برنامه‌ی کاری اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان قرار گرفته که تاکنون نسبت به رفع و اصلاح ۱۰ نقطه در مرکز و شرق استان گیلان اقدام شده و هفت نقطه هم در بخش غرب استان گیلان هم‌اکنون در دست اجرا است که تا دهه‌ی فجر امسال نسبت به حذف و اصلاح آنها اقدام خواهد شد.
گفتنی است سرپرست اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان همچنین گزارشی جامع و کامل از نمای کلی وضعیت موجود حمل و نمقل جاده‌ای استان ارائه کرد و در پایان این نشست خبری پاسخگوی پرسشهای خبرنگاران حاضر در این تشست شد.
شایان گفتن است بخش مربوط به نمای کلی وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان را در خبری جداگانه و مفصل برای آگاهی خوانندگان درج خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.