کد خبر : 43972
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

شهرداری رشت برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های عمرانی با شورای شهر رایزنی کرد

شهرداری رشت برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های عمرانی با شورای شهر رایزنی کرد

هاتف‌خبر – نشست بررسی طرحهای سرمایه‌گذاری به ریاست رئیس شورای اسلامی شهر رشت و با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، سرپرست شهرداری رشت و دیگر مدیران مرتبط در شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

هاتف‌خبر – نشست بررسی طرحهای سرمایه‌گذاری به ریاست رئیس شورای اسلامی شهر رشت و با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، سرپرست شهرداری رشت و دیگر مدیران مرتبط در شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در این نشست که روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، به بررسی طرحهای سرمایه‌گذاری پرداخته شد.
محمدحسین واثق کارگرنیادر این نشست تاکید کرد: برای سر و سامان دادن به پروژه‌ی زباله‌سوز سراوان باید این پروژه را به سرمایه‌گذار واگذار کنیم وگر نه در شرایط فعلی نمی‌توانیم نتیجه‌یی بگیریم.


رئیس شورای اسلامی شهر رشت در باره‌ی بوستان جنگلی لاکان هم مواردی را مطرح کرد و گفت: این مجموعه ۱۰ سال در خدمت ما بود اما نتوانستیم به تعهدات خود عمل کرده و آن را به بهره‌برداری برسانیم اما با پیگیریهایی که انجام دادیم قرار شد مدت زمان قرارداد واگذاری این مجموعه افزایش پیدا کند تا بعدها برای انجام طرحهای سرمایه‌گذاری دچار چالش نشویم.
وی با تاکید بر اینکه مردم در باره‌ی ساماندهی رودخانه‌‌ها از شورای شهر انتظاراتی داشته و دارند، اذعان کرد: طرحهایی در این مورد مطرح شده مثلاً اینکه مسیر رودخانه‌ی زرجوب را تا تالاب انزلی ایستگاه‌بندی کرده و رفع آلودگی کنیم تا مردم از این مسیر به عنوان تاکسی مسافربری تردد نمایند که البته چنین طرحی برای جذب گردشگر هم بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.


کارگرنیا اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان مسوولیت رودخانه‌های شهر رشت را برعهده خود می‌داند بنا بر این لازم است قبل از انجام هر کار و پیش‌بینی طرحهای سرمایه‌گذاری، تعاملات لازم را با این دستگاه اجرایی انجام دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت سپس ابراز کرد: در باره‌ی تالاب عینک هم قبلاً یکسری اقدامات انجام گرفته و لازم است سازمان سرمایه‌گذاری نیز مجدداً کارشناس خود را اعزام نماید تا برای ادامه‌ی طرحهای سرمایه‌گذاری در این پهنه، بررسی مجدد انجام بگیرد.
وی به برخی مشکلات اهالی ساکن در محدوده‌ی تالاب عینک و آلودگیهای زیست‌محیطی آن به دلیل ورود فاضلاب اشاره کرد و یادآور شد: رفع آلودگی و استفاده از این ظرفیت برای توسعه‌ی شهر رشت مساله‌یی است که شورای اسلامی شهر رشت روی آن تمرکز و تاکید بسیار دارد.
سیدشمس شفیعی نیز در این نشست گفت: انتظار داریم در سه ماه باقیمانده از سال به ویژه در مراحل تدوین بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ مواردی مانند اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تهیه‌ی تقویم سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در اولویت قرار بگیرد.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به سرعت و دقت در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.
سرپرست شهرداری رشت هم در این نشست با استقبال از رویکرد شورای اسلامی شهر در زمینه‌ی اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار تصریح کرد: شهرداری رشت و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با تمام توان خود در این زمینه ایفای نقش می‌کند.
یوسف یزدانی گفت: شهرداری همچنین از علاقه‌مندی همه‌ی سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر پشتیبانی به عمل می‌آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.