کد خبر : 43897
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

آیا تحقق چهار میلیون مسکن امکانپذیر است؟!

آیا تحقق چهار میلیون مسکن امکانپذیر است؟!

هاتف‌خبر – سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشستهای تامین زمین در استانهای کشور برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

هاتف‌خبر – سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشستهای تامین زمین در استانهای کشور برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سلسله نشستهای سازمان ملی زمین و مسکن به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار می‌شود، گفت: دستور کار این جلسات بررسی آخرین وضعیت تامین زمین بر پایه‌ی اطلاعات ثبت و بارگذاری ‌شده در بانک زمین، بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آمادهسازی شده یا آماده‌ی ساخت، بررسی آخرین وضعیت زمین شناسایی شده برای منابع درآمدی اجرای طرح، برنامه‌های استان در زمینه‌ی مولدسازی و مشارکت و همچنین آخرین وضعیت اتمام پروژه‌های «مسکن مهر» باقیمانده در هر استان است.
مالکی با اشاره به راهکارهای موجود برای تامین زمین در استانها، گفت: معتقدیم موثرترین راه در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، الحاق اراضی موجود در حریم شهرها و تصویب ساخت شهرکها است.
وی از توافق با بخش خصوصی و فروش زمینهای مازاد دیگر دستگاه‌های دولتی نیز به عنوان راهکارهای دیگر در تامین زمین برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور نام برد و خواستار تسریع روند تامین زمین در استانها شد.


سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اظهار کرد: در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه معاونان املاک و حقوقی، مسکن و بازآفرینی شهری، شهرسازی و معماری، عامل ذی‌حساب و مسوول بانک زمین هر استان حضور خواهند یافت تا موارد مد نظر به‌صورت پروژه به پروژه و به تفکیک هر شهر در استان بررسی شود.
گفتنی است اعلام شده است که این جلسات با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استانها از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا سوم دیماه در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار خواهد شد.
تحلیلگران و صاحبنظران چندان به اجرای چهار میلیون مسکن در طول چهار سال یعنی ساخت سالی حدود یک میلیون مسکن خوشبین نیستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.