کد خبر : 43839
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

آقایان توجه کنید؛ واقعاً کفگیر مردم به ته دیگ خورده است!

آقایان توجه کنید؛ واقعاً کفگیر مردم به ته دیگ خورده است!

هاتف‌خبر – اینروزها واقعاً کفگیر مردم به ته دیگ خورده و چیزی در بساط ندارند تا جنسهای مورد نیاز را بخرند.

هاتف‌خبر – اینروزها واقعاً کفگیر مردم به ته دیگ خورده و چیزی در بساط ندارند تا جنسهای مورد نیاز را بخرند.
به گزارش «هاتف‌خبر» روزنامه‌ی اطلاعات در این باره با انتقاد از گسترش گرانیها و افزایش تورم در کشور نوشته است: بی‌رودربایستی باید گفت که «کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و ندارند که بخرند».
نگاهی به گزارش مرکز آمار ایران درباره‌ی افزایش میزان تورم و افزایش عمومی قیمتها در آبانماه امسال(۱۴۰۱) و دقت در جداول پیوست آن که معمولاً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، شرایطی نگران‌کننده درباره‌ی وضع معیشت و سفره‌ی مردم ایران ترسیم می‌مند که لزوم هشدار جدی درباره‌ی تغییر برخی برنامه‌های دولت که به احتمال بسیار ریشه‌ی اصلی گرانیها است را ضروری می‌سازد.

در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس ارقام قید شده در جداول پیوست این گزارش، قیمت تمام کالاهای اساسی و غیراساسی در آبانماه ۱۴۰۱ در مقایسه با آبانماه ۱۴۰۰ طوری افزایش یافته که چاره‌یی جز استفاده از صفت «به‌شدت» برای آن نیست.
افزایش قیمت این اقلام و همچنین میزان تورم سالانه به گونه‌یی است که افزایش حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان به هیچ عنوان پوشش‌دهنده‌ی آن نیست.
«روزنامه‌ی اطلاعات» سپس هشدار داده است که: کم عملی و انفعال که حتی دیگر از اطلاعیه‌های تهدیدآمیز سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار هم در آن خبری نیست، نمی‌تواند ادامه یابد؛چون بی‌رودربایستی باید تاکید کرد که «کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و آنان ندارند که بخرند» و این ناتوانی اثرات جانبی‌اش را بر دیگر شئون کشور بر جای گذاشته که اینروزها قابل مشاهده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.