کد خبر : 43629
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

امسال ماهانه ۴۰ نفر به بیمه‌ی دانشجویان تامین اجتماعی گیلان پیوسته‌اند

امسال ماهانه ۴۰ نفر به بیمه‌ی دانشجویان تامین اجتماعی گیلان پیوسته‌اند

هاتف‌خبر – هم‌اکنون نزدیک به دو هزار دانشجوی گیلانی در زمره‌ی بیمه‌شدگان زیر پوشش اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

هاتف‌خبر – هم‌اکنون نزدیک به دو هزار دانشجوی گیلانی در زمره‌ی بیمه‌شدگان زیر پوشش اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان، دکتر علی حسین‌نژاد در توضیح این خبر گفت: در ششماهه‌ی نخست امسال ۲۴۰ نفر از دانشجویان گیلانی – یعنی هر ماه تقریباً ۴۰ دانشجو – با انعقاد قراردادهای بیمه‌یی در زیرگروه مشاغل آزاد به جرگه‌ی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان گیلان پیوسته‌اند.
وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ بیمه‌یی بین قشرهای گوناگون اجتماعی از اهداف «طرح بیمه‌ی فراگیر خانواده‌ی ایرانی» همسو با ماموریت سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده‌ی یک قانون تامین اجتماعی است، افزود: دانشجویان به عنوان آینده‌سازان و نیروهای مولد و کارآفرین فردای جامعه یکی از گروه‌هایی هستند که امکان بیمه‌پردازی در دوران تحصیلات دانشگاهی برایشان فراهم گردیده است.


مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه سالهای متمادی تحصیلات در مقاطع مختلف سبب می‌گردید که سن ورود به بازار کار بالاتر رفته و این امر باعث می‌شد تا بسیاری افراد تا پایان دهه‌ي سوم زندگی خود هیچگونه سابقه‌ی بیمه‌یی نداشته و در نتیجه در آینده بازنشستگی آنها با تاخیر روبه‌رو شده و در سالهای سالمندی صورت بگیرد، اذعان کرد: بیمه‌ی دانشجویان فرصتی است که این قشر از جامعه از بدو ورود به دانشگاه با پرداخت حق بیمه به جمع‌آوری سوابق بیمه‌یی پرداخته و علاوه بر علم‌آموزی، اندوخته‌ی بیمه‌یی نیز داشته باشند.
علی حسین‌نژاد امکان انتخاب نرخهای مختلف با دامنه‌ی تعهداتی متنوع، انتخاب سطح دستمزد مورد نظر بر اساس دامنه‌ی تعیین شده و نیازمند نبودن به مراجعه‌ی حضوری و انجام انعقاد قرارداد به شکل الکترونیکی و از طریق ایجاد حساب کاربری در سامانه‌ی خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی: es.tamin.ir و مراجعه به بخش بیمه‌شدگان خاص/طرح فراگیر خانواده‌ی ایرانی را از ویژگیها و مزایای دیگر این پوشش بیمه‌یی عنوان کرد.
وی خاطر نشان نمود: امکان استفاده از مستمری پدر و مادر و پوشش درمان به واسطه‌ی آنها در زمان بیمه‌ی دانشجویان برای متقاضیان نیز فراهم خواهد بود.
گفتنی است هم‌اکنون دو هزار نفر از دانشجویان گیلانی زیرپوشش اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.