کد خبر : 43238
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

رئیس‌‌کل دادگستری گیلان: اعضای شورا برای عمران و آبادی شهر تلاش کنند/شهردار رشت: هنوز خود را شورایی‌ترین شهردار می‌دانم

رئیس‌‌کل دادگستری گیلان: اعضای شورا برای عمران و آبادی شهر تلاش کنند/شهردار رشت: هنوز خود را شورایی‌ترین شهردار می‌دانم

هاتف‌خبر – در نشست اعضای شورا شهر و شهردار رشت با دست‌اندرکاران سیستم قضایی استان گیلان مسائل و موضوعات مرتبط با مدیریت شهری مطرح شد و در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر گردید.

هاتف‌خبر – در نشست اعضای شورا شهر و شهردار رشت با دست‌اندرکاران سیستم قضایی استان گیلان مسائل و موضوعات مرتبط با مدیریت شهری مطرح شد و در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر گردید.

به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان روز چهارشنبه‌ی گذشته یازدهم آبانماه ۱۴۰۱ به ریاست حجت‌ الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان و با حضور مهدی فلاح‌میری دادستان کل استان، احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سیدامیرحسین علوی شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی گفت: تلاش مدیران شهری باید در راستای تحقق حقوق مردم باشد و با بیان اینکه حق شهروندان است که هر روز سیمای شهر را زیباتر ببینند، افزود: ساماندهی دو رودخانه‌ی «گوهررود» و «زرجوب» و حل معضل زباله‌ی سراوان و همچنین ساماندهی لندفیل از مهمترین اولویتهای شهرداری رشت است.


رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان همچنین نحوه‌ی اجرای برنامه‌ی تفکیک زباله‌ها از مبدا را هنوز در شهرستان رشت رضایت‌بخش ندانست و تصریح کرد: هر یک از مدیران شهری باید در رسیدگی به مطالبات و جلب رضایتمندی مردم، تواناییها و داشته‌های خود را بیش از پیش نشان دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی جایگاه و شان نظارتی شورای اسلامی شهر رشت را هم مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید بر عملکرد شهردار و مدیران شهری نظارت مستمر داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه همه باید با نیت کار و خدمت به شهروندان و رضایت خداوند و همچنین بدون در نظر گرفتن سلایق شخصی و بر پایه‌ی خرد جمعی برای عمران و آبادی شهر قدم بردارند از اعضای شورای اسلامی شهر رشت خواست تا اختلافات ادامه پیدا نکند و با همدلی و تعامل خدمت به شهروندان در سرلوحه‌ی کار قرار بگیرد.

علوی: در گذشته کسی در شهرداری دنبال کار بزرگ نمی‌رفت
همچنین سیدامیرحسین علوی هم با ارائه‌ی گزارش از عملکرد و اقدامات یکماهه‌ی اخیر شهرداری رشت در زمینه‌ی مهمترین اولویتهای شهر شامل اجرای پروژه‌ی‌ رینگ ۹۰ متری و تملک اراضی، بازگشایی و تملک اراضی خیابان سعدی به سرگل، بازگشایی محور امام علی(ع)، کارخانه‌ی کودآلی لاکان، ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، مدیریت پسماندها، تفکیک زباله‌ها از مبدأ، تعیین تکلیف تصفیه‌خانه‌ی شیرابه‌ی زباله‌های سراوان، تعیین تکلیف قرارداد شرکت تی.تی.اس و شهاب خودرو، احداث زباله‌سوز، روند ساماندهی لندفیل سراوان، بوستان ۵۰۰ هکتاری لاکان، تالاب عینک و موارد دیگر ارائه کرد.
شهردار رشت در ادامه‌ی سخنانش با تاکید بر تعمیق ارتباطات شهرداری و دادگستری برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌هایی با موضوعات شهری ابراز نمود: برخی از دیون و آرای قضایی صادره برای شهرداری رشت آنچنان سنگین است که اگر شهرداری بخواهد تمام آن را تقبل کند دیگر بودجه و اعتبار لازم برای انجام کارهای عمرانی و آبادانی شهر رشت وجود نخواهد داشت.


سیدامیرحسین علوی کمک دادگستری استان گیلان به شهرداری رشت در زمینه‌ی موارد گفته شده را نیز خواستار شد و گفت: با توجه به مجموعه‌ی تجارب سالهای اخیر که در مجموعه‌ی شهرداری و شورای اسلامی شهر کسب کرده‌ام، هنوزم خود را شورایی‌ترین شهردار می‌دانم و نیتم تنها کار و خدمت برای مردم بوده‌ است.
وی از مجموعه‌ی شورای اسلامی شهر رشت نیز برای پیگیری مصوبات و همکاری با شهرداری قدردانی نمود و اضافه کرد: در گذشته نگاه شهرداری تنها روی انجام خدمات روبنایی کوچک‌مقیاس متمرکز بود و کسی اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس را دنبال نمی‌کرد.
شهردار رشت یادآور شد: هیچ سالی همچون امسال در شهر رشت این مقدار پروژه‌ی عمرانی تعریف نشده بود و خدا را از این بابت شکر می‌گذارم که این مهم در زمان مسوولیت بنده به عنوان خدمتگزار مردم و با همکاری و همدلی شورای اسلامی شهر رقم خورده است.

کارگرنیا: رای صادره برای شورای شهر رشت واجب‌الاحترام است
گفتنی است همچنین محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم ادر این نشست گفت: ما هیچ اختلافی با شهردار نداریم، آنگونه که در بیرون به مسائل دامن می‌زنند نیست، آنچه را که حاکم رای صادر کرده برای ما واجب‌الاحترام است.
کارگرنیا افزود: ما مطیع و تابع قانون هستیم و هرگونه مواردی از سوی شهرداری به شورا تسلیم شود به تکلیف خود عمل می‌کنیم و مانع عدم خدمت‌رسانی به مردم خواهیم بود.


شایان گفتن است در این نشست دیگر اعضای شورا هم هر کدام مواردی را در زمینه‌ی تعاملات شورا و شهردار، اجرای پروژه‌های عمرانی و تقویت همکاری دستگاه قضایی و مجموعه‌ی مدیریت شهری مطرح کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.