کد خبر : 43034
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

لابه‌لای خبرها

لابه‌لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

کشتی ایرانی در باکو توقیف شد؟
هاتف‌خبر – در برخی از سایتهای خبری آمده بود که یک فروند کشتی ایرانی در باکو توقیف شده است که به دنبال انتشار این خبر، شرکت کشتیرانی دریای خزر در باره‌ی خبر توقیف شناور ایرانی متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر اطلاعیه‌یی صادر کرد.
در این اطلاعیه شرکت کشتیرانی دریای خزر علام کرد که شناور ایرانی متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر، به دلیل بدی شرایط جوی مجبور به توقف موقت شده است.
شرکت کشتیرانی دریای خزر با تکذیب خبر توقیف شناور ایرانی، اعلام کرد: شناور ایرانی که از مبدأ بندرانزلی عازم بندر آکتائو قزاقستان بوده، به دلیل بدی شرایط جوی مجبور به توقف موقت در یکی از بنادر باکو در کشور جمهوری آذربایجان شده است.
شرکت کشتیرانی دریای خزر در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: شناور متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر که از مبدأ بندرانزلی عازم بندر آکتائو قزاقستان بوده، به دلیل اوضاع نامساعد جوی و سرعت بالای وزش باد در مسیر، مجبور به توقف و پهلوگیری در یکی از پناهگاه‌های جنوب جمهوذی آذربایجان و باکو شده و به محض مساعد شدن اوضاع جوی به مسیر خود ادامه خواهد داد.
در این اطلاعیه آمده است ایمیلهای رسمی فرمانده‌ی کشتی به شرکت کشتیرانی دریای خزر ارسال شده که در آن رسماً به قسمت ایمنی و کنترل کیفی ناوگان اعلام گردید که به دلیل شرایط نامساعد جوی، توقف در یک پناهگاه امن را صورت خواهد داد و از روز دهم مهرماه ۱۴۰۱ در لنگرگاه لنگر انداخته است.
«ایلنا» در این باره نوشته است که بر این اساس شناور ایرانی متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر به هیچ عنوان توقیف نشده و پس از بهبود شرایط جوی، به مسیر خود به مقصد بندر آکتائو قزاقستان ادامه خواهد داد.

درخواست بازگرداندن تصویر «تخت جمشید» روی تراول یکصدهزار تومانی ارائه شد
هاتف‌خبر – شماری از علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایرانزمین در نامه‌یی به صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی، خواستار بازگردانیدن تصویر «تخت‌جمشید» روی تراول یکصد هزار تومانی شدند.
بر اساس تصویری که خبرگزاریهای داخلی منتشر کرده‌اند، تراول جدید یکصدهزار تومانی دو تغییر اساسی کرده که در نخستین تغییر، تصویر «تخت جمشید» با تصویر یک مسجد جایگزین شده و در تغییر دوم جمله‌ی «آثار تاریخی کشور جزو مفاخر ملت ایران است» از روی آن حذف گردیده است.
در این نامه آمده که ما امضاکنندگان نامه درخواست اصلاح این اسکناس و بازگرداندن تصویر «تخت جمشید» روی تراول یکصدهزار تومانی و درج تصاویر اماکن تاریخی کشور عزیزمان ایران را بر روی اسکناسهای ایران هستیم.

یک چوپان بر اثر گاز گرفتگی در معدن، جان باخت
هاتف‌خبر – یک چوپان در اثر گازگرفتگی در یکی از تونلهای معدن تعطیل شده زغالسنگ سنگرود در استان گیلان جان خود را از دست داد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از «ایلنا» روز دوشنبه یازدهم مهر ماه ۱۴۰۱ یک چوپان پس از ورود به عمق ۲۰۰ متری تونل یازده معدن تعطیل شده‌ی سنگرود(البرز غربی) دچار گاز گرفتگی شده و جان باخته است.
کارگران قدیمی معدن زغالسنگ سنگرود با تایید این خبر به «ایلنا» گفتند: ورودی این تونل متروکه که در مناطق ییلاقی عمارلو قرار دارد پس از شش سال تعطیلی معدن، هنوز باز است و فرد فوت شده «حسن قنبری» حدوداً ۴۳ ساله از اهالی روستای پاکده در منطقه‌ی عمارلو است که برای نجات سگ خود وارد تونل شده بود.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی با مجری گیلانی خداحافظی کرد
هاتف‌خبر – برنامه‌ی «فوتبال یک» که با محوریت پرداختن به بازیهای لیگ دسته‌ی اول از «شبکه‌ی ورزش» پخش می‌شد، پس از دو هفته تعطیلی بار دیگر با مجری جدید روی آنتن خواهد رفت.
به گزارش «هاتف‌خبر» این برنامه که در سالهای گذشته با مجری‌گری مجتبی پوربخش به بررسی اتفاقات لیگ دسته‌ی اول فوتبال کشور می‌پرداخته از این هفته بار دیگر با رویکرد جدید روی آنتن «شبکه‌ی ورزش» رفت.
پس از دو هفته وقفه در پخش این برنامه‌ی ورزشی در نهایت با تغییر مجری روی آنتن رفت.
مجتبی پوربخش مجری گیلانی این برنامه که طرح بررسی فوتبال پایه و لیگ دسته‌ی اول را برعهده داشته، جای خود را به پویا خسروی داده و به این ترتیب مسابقات هفته‌ی گذشته، با مجری جدید مورد بررسی قرار گرفت.
تحلیلگران ورزشی می‌گویند که انتشار برخی استوریهای انتقادی به وسیله‌ی مجتبی پوربخش سبب تغییر وی در این برنامه شده است.
اولین واکنش پوربخش پس از قطع همکاری با صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم با نوشتن سعری از سعدی رقم خورد که: تن آدمی شریف است به جان آدمیت/ نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

چند درصد ایرانی‌ها می‌خواهند مهاجرت کنند؟
هاتف‌خبر – موسسه‌ی تحقیقات افکار مستقر در آمریکا، سه ماه پیش از وقایع اخیر در ایران با یک نظرسنجی نشان داده بود که چگونه گلایه‌های مردم بیشتر شده است.
بر پایه‌ی این نظرسنجی، ۶۶ درصد از ایرانیان فکر می‌کردند جوانان، رفاه را در آینده‌ی خود نمی‌بینند. برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، این میزان ۸۰ درصد بود.
در همان زمان، ۶۱ درصد گفتند که خواستار مهاجرت هستند و ۴۹ درصد از آنها گفتند اگر فرصت مهاجرت داشته باشند، آلمان اولین انتخاب و کانادا و آمریکا مقاصد بعدی هستند.
در پاسخ به پرسشی درباره‌ی دلایل اصلی خروج ایرانیان از کشور، ۵۷ درصد پاسخ‌دهندگان، علت اصلی آن را مشکلات اقتصادی اعلام کردند. ۲۵ درصد گفتند به دنبال زندگی بهتر هستند و ۱۹ درصد به انتقاد از مقامات دولتی اشاره کردند.

پای کوه‌خواری رودبار به ارسال نامه برای رئیس جمهوری رسید!
هاتف‌خبر– محمدمهدی محمدزاده در کارزاری با عنوان «مطالبه‌ی جلوگیری از کوه‌خواری و معدنهای بیشمار و مخرب اکوسیستم در شهرستان رودبار گیلان» خطاب به رئیس جمهوری خواستار پیگیری موضوع شده است.
به گزارش «هاتف» امضا‌کنندگان این نامه می‌گویند: کوه‌خواری و احداث معادن متعدد در شهرستان رودبار گیلان باعث تخریب محیط ‌زیست و اکوسیستم منطقه شده و آسیبهای تخریب منطقه کوهستانی شهرستان رودبار تنها مربوط به اهالی و ساکنین این منطقه نخواهد بود، این کوه‌ها سرمایه ملی هستند و متعلق به تمام مردم ایران و هر آسیبی که به محیط زیست این منطقه وارد شود هزینه‌اش برای کل کشور و مردم ایران خواهد بود.
امضاکنندگان این نامه از مسوولان مرتبط خواسته‌اند تا در اسرع وقت دستورات لازم را برای توقف کوه‌خواری معادن‌ مخرب و بیشمار رودبار و عدم صدور پروانه در دیگر مناطق این شهرستان را صادر کنند.
این کارزار که از ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ شروع شده تا ۳۰ آبان ادامه خواهد یافت و تاکنون افراد بسیاری این نامه را امضا کرده‌اند.

گیلانیان ۱۳ درصد بیش از سال گذشته خون اهدا کردند
هاتف‌خبر – گیلانیان نوعدوست در ششماهه‌ی گذشته ۴۴ هزار و ۶۷ واحد خون اهدا کردند که ۱۳ درصد بیش از سال گذشته در همین مدت بوده است.
به گزارش «هاتف خبر» این مطلب را مدیرکل انتقال خون استان گیلان عنوان کرد و گفت: ۴۲ هزار و ۴۵۴ نفر از اهداکنندگان خون مرد و یکهزار و ۶۱۳ نفر زن بوده و ۱۹ هزار و ۸۷۶ نفر از این افراد برای نخستین بار خون اهدا کردند..
بابک پاکدل با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۱۹۱ نفر از اهداکنندگان مستمر خون در استان هستند گفت: در این مدت ۵۱ هزار و ۱۲۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده‌اند.
مدیرکل انتقال خون استان گیلان افزود: (o+) و گروه خونی (AB-) به ترتیب بیشترین و کمترین گروه‌های خونی اهدا شده در استان گیلان بوده است.
پاکدل گفت: خونهای اهدا شده در ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی استان گیلان به بیماران تزریق شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.