کد خبر : 42809
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

چهارمین شب ناآرام رشت/ درگیریها به شهرستانهای گیلان هم رسید

چهارمین شب ناآرام رشت/ درگیریها به شهرستانهای گیلان هم رسید

هاتف‌خبر – چهارشنبه شب به دنبال ناآرامیهای شهر رشت، غروب روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ علاوه بر رشت بسیاری از شهرستانهای استان گیلان هم نارام شد و تنشهایی را به خود دید.

هاتف‌خبر – چهارشنبه شب به دنبال ناآرامیهای شهر رشت، غروب روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ علاوه بر رشت بسیاری از شهرستانهای استان گیلان هم نارام شد و تنشهایی را به خود دید.
به گزارش «خبرنگار هاتف‌خبر» مردم در چهارمین شب ناآرام رشت بیشتر در خیابان معلم، سبزمیدان و خیابان بیستون تجمع کرده ‌بودند که با ورود ماموران پراکنده می‌شدند.
تنشهای چند روزه‌ی شهر رشت به وسیله‌ی طیفهای مختلف اجتماعی به صور گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
برخی از گروه‌های اجتماعی اعتقاد داشتند که تخریب و اغتشاشی که گفته می‌شود کار مردم معترض نبوده و معترضان تنها برای نشان دادن اعتراض خود به کف خیابانها آمده بودند اما از دیگر سو برخی دیگر حمله به آمبولانس، مسجد و اموال مردم را در جریان این ناآرامیها محکوم می‌کردند که خود معترضان به این موضوع اذعان داشته و می‌گفتند: تخریب و اغتشاش کار آنها نیست.
در همین زمینه خبرهای رسیده حاکی از جانباختن و یا زخمی شدن عده‌یی است که «هاتف‌» به هیچوجه و با هیچ ادله نمی‌تواند این موضوع را تایید یا تکذیب کند. اما گفته‌های سرهنگ حسین حسن‌پور جانشین فرمانده‌‌ی انتظامی استان گیلان نشان می‌دهد که این ناآرامیها مجروحانی هم داشته است.


وی در باره‌ی ناآرامیهای شب گذشته‌ی رشت به خبرنگاران گفت: با توجه به اتمام حجت انجام شده، در صورت تداوم فعالیت اغتشاشگران، پلیس از دیگر حربه‎های قانونی در اختیار خود استفاده خواهد کرد.
جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان گیلان با اشاره به تیراندازی اغتشاشگران با سلاح ساچمه‌یی به سمت مردم و پلیس گفت: با اقدام به موقع پلیس و همکاری مردم سه نفر از عاملان تیراندازی شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: علی‌رغم تاکیدات پلیس متاسفانه برخی افراد ناآگاه با پیروی از تبلیغات دشمن همچنان به دنبال ناامنی و ایجاد رعب و وحشت بین مردم هستند.
سرهنگ حسن‌پور با بیان اینکه برخورد با اغتشاشگران، آسیب‌زنندگان به بیت‌المال و برهم زنندگان نظم عمومی مطالبه‌ی همگان به ویژه کسبه و بازاریان است، افزود: پلیس قاطعانه در برابر آشوبگران و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه ایستاده است و اجازه نخواهد داد عده‌یی معدود با سوءاستفاده از احساسات مردم، باعث بی‌نظمی یا هرج و مرج شوند.
این مقام انتظامی همچنین درگیری مسلحانه را تایید کرد و در ادامه در توضیح این مطلب با اشاره به تیراندازی برخی اغتشاگران با سلاح ساچمه‌یی به سمت مردم و پلیس، از مجروح شدن برخی خبر داد.
جانشین فرمانده‌ی انتظامی استان گیلان در پایان تصریح کرد: متاسفانه بر اثر تیراندازی برخی از شهروندان مجروح شده و به بیمارستان منتقل گردیدند.

   همچنین خبرهای رسیده حاکی است در شهرستانهای لنگرود، لاهیجان، رودسر، تالش و رضوانشهر هم عده‌یی از مردم برای اعتراض به مرگ مهسا امینی به خیابانها آمدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.