کد خبر : 42791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

«فروغ رشت» موزه می‌شود

«فروغ رشت» موزه می‌شود

هاتف‌خبر – مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان گیلان گفت: دبیرستان تاریخی فروغ رشت تبدیل به هنرستان هنرهای زیبا و موزه می‌شود.

هاتف‌خبر – مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان گیلان گفت: دبیرستان تاریخی فروغ رشت تبدیل به هنرستان هنرهای زیبا و موزه می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» دکتر ولی جهانی در تشریح این خبر گفت: دبیرستان فروغ رشت تبدیل به هنرستان هنرهای زیبا و موزه خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه منقعد شده با اداره‌ی ‌کل آموزش و پرورش استان و اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان مقرر شده است تا «مدرسه‌ی فروغ» در فاز اول به «هنرستان هنرهای زیبا» تبدیل شده و پس از مرمت و بازسازی آن که زیر نظر کارشناسان اداره‌ی ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان انجام می‌شود و طرح احیا و مرمت به وسیله‌ی اداره‌ی ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه شده و برای بررسی به اداره‌ی کل میراث فرهنگی ارسال شود.
او در ادامه افزود: در باره‌ی چگونگی فرآیند و مرمت این بنای تاریخی ارزشمند با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بحث و تبادل نظر صورت گرفته و قرار است در مدت ششماه اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت این اداره‌ی کل عملیات مرمت «مدرسه‌ی فروغ» را انجام دهد.


جهانی یادآور شد: این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده و در سالهای گذشته اداره‌ی کل میراث فرهنگی گیلان برای مرمت اضطراری آن بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده است.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان گیلان با اشاره به ماده‌ی ۹۸ برنامه‌ی ششم توسعه‌ی دولت گفت: تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند، بناهای تاریخی مورد تملک خود را تغییر کاربری داده و یا به بخش خصوصی واگذار کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.