کد خبر : 42442
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

به دنبال اجرای کوپنیسم نباشید!

به دنبال اجرای کوپنیسم نباشید!

این روزها زمزمه‌ها و مقدمه‌چینی‌ها برای آماده‌سازی جامعه برای موج گرانی‌های جدید دغدغه اکثریت مردمان جامعه می‌باشد.

الایا ایها الساقی ادرکاساً و ناولها
(باپوزش از حضرت حافظ)
کالابرگ آسان نماید اول ولی افتد مشکلها
این روزها زمزمه‌ها و مقدمه‌چینی‌ها برای آماده‌سازی جامعه برای موج گرانی‌های جدید دغدغه اکثریت مردمان جامعه می‌باشد.
کارتی کردن دریافت نان، کم کردن سهمیه بنزین آزاد از ۲۵۰ لیتربه ۱۵۰لیتر، کاستن بنزین روزانه از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر و درنهایت چند نرخی کردن قیمت بنزین و همه وهمه نشان از فشارهای بیشتر به جامعه و امواج غیرقابل کنترل گرانی‌ها و تورم و فقیرتر شدن مردم می‌باشد.
مسئولان !! به سیاست آزمون و خطا پایان دهید. چند دهه است که همیشه برای حل مشکلات اقتصادی جامعه یک نسخه نخ‌نما شده می‌پیچید و تنها راهکار مقابله با معضلات که از ناکارآمدی سیاست‌های شماست، دست درجیب مردم کردن و سفره‌های مردم را کوچک کردن می‌دانید و بس.
اگر سیاست جیره‌بندی کالا در زمان جنگ و در دهه شست تنها راهکار اقتصادی بود که البته بسیار نواقص و مشکلات به همراه داشت ولی امروزه اجرای چنین سیاستی نشان از بن‌بست فکری سیاستمداران و کارگزاران اقتصادی و سیاسی جامعه می‌باشد.


حضرات درست است که این اقتصاد بیمار نیاز به جراحی دارد ولی باور بفرمائید شماها جراح حاذق و زبردست نیستید و یقیناً نتیجه جراحی شما موجب مرگ بیمار خواهد شد. این شرایط بد اقتصادی ناشی از کاربلد نبودن شما مسئولان می‌باشد.
واقعاً هیچ توجیه قابل دفاعی برای سهمیه‌بندی کالا(کالابرگ) وجود ندارد و برای جامعه هیچ ظرفیتی برای گرانتر کردن مایحتاج عمومی قابل تصور نیست.
مسئولان باور کنید که ما مردم قرار نیست عمر حضرت نوح را داشته باشیم تا شاهد به ثمر نشستن سیاستهای پرتناقض اقتصادی شما باشیم.
شماها چگونه این همه فجایای ناشی از ویرانی اقتصادی را نمی‌بینید؟ شماها چگونه اطلاع ندارید که استخوانهای مردم زیر بار گرانی و تورم لجام گسیخته درحال خرد شدن است و بسیاری از بیکاری و بیماری و بی‌درمانی در حال هلاک شدن هستند؟
مردم چگونه به وعده‌هایتان دلخوش کنند در حالی که دولت در ولخرجی دست همه را از پشت بسته است و در چنین شرایطی ما هر روز شاهد اختلاسهای با رقمهای نجومی درجامعه هستیم.
حقیقتا حق جامعه متمدن ایران این شوربختی‌ها نبوده و نیست.

طاهرگوراب – محمد عین‌اله‌زاده

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.