کد خبر : 42406
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

نخستین پل کابلی گیلان سهم آستانه‌ی اشرفیه شد

نخستین پل کابلی گیلان سهم آستانه‌ی اشرفیه شد

   هاتف‌خبر – معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آیین بهره‌برداری از نخستین پل کابلی استان گیلان این پل را از نظر معماری و مهندسی و جاذبه‌های گردشگری اطراف پل منحصر به‌فرد توصیف کرد.

   هاتف‌خبر – معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آیین بهره‌برداری از نخستین پل کابلی استان گیلان این پل را از نظر معماری و مهندسی و جاذبه‌های گردشگری اطراف پل منحصر به‌فرد توصیف کرد.
به گزارش “هاتف‌خبر” دکتر رضا اکبری افزود: سیستم سازه‌یی پل از نوع یک دهانه‌ی کابل ایستا(ترکه‌یی) با بلوک مهاری است که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است
وی ادامه داد: این پل اولین پل کابلی با بلندترین دهانه است که تماماً به وسیله‌ی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ساخته شده است.
دکتر رضا اکبری عصر روز پنجشنبه‌ی گذشته در این آیین بهره‌برداری گفت: تعداد پلهای کابلی در کشور انگشت‌شمار هستند.

   وی افزود: این سازه‌های ارزشمند مستلزم حفاظت و نگهداری ویژه است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه امروز آرزوی دیرینه‌ی مردم این شهرستان برای بهره‌برداری از این پل به ثمر نشسته است، اظهار کرد: برای بهره‌برداری از این پل ۷۵ میلیارد تومان معادل ۳۵۰ میلیارد تومان به ارزش امروز هزینه شده است.
‌‌ وی با اشاره به زیباییهای طبیعی پیرامون این پل کابلی، از شهرداری آستانه‌ی اشرفیه خواست تا فضای پیرامونی را برای استفاده مردم درجهت تفریح و گردشگری ساماندهی و زیباسازی کند.
اکبری یادآور شد: با وجود تحریمها، برای ساخت این پل کابلی ۶۱ کیلومتر کابل مصرف شده که از کشور اسپانیا وارد شده است.
‌  دکتر اکبری ادامه داد: البته قطعات گیره‌ی کابلها که قرار بود از خارج از کشور وارد شود برای نخستین بار با طراحی و ساخت قطعه در داخل کشور  به وسیله‌ی یک شرکت دانش‌بنیان از تولید داخلی استفاده شده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین از مهندس فریبرز مرادی مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان برای اهتمام درجهت به ثمر رسانیدن این پروژه قدردانی کرد.
استاندار گیلان: پل کابلی پروژه ای به یاد ماندنی برای مردم شهرستان آستانه اشرفیه است.


استاندار گیلان هم در این آیین گفت: یکی از پروژه‌های به یادماندنی شهرستان آستانه‌ی اشرفیه پروژه‌ی پل کابلی است که قبل از بهره‌برداری آن مشکلات بسیاری برای تردد از آن محل روبه‌رو بودند.
دکتر اسدالله عباسی عصر پنجشنبه با اشاره به زمانبر شدن تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ی یاد شده افزود: حق مردم این شهرستان است که حالا تکمیل این پروژه را ببینند.
وی اظهار کرد: اگر اراده‌ی جمعی برای انجام کارها وجود داشته باشد می‌توانیم امور را به درستی پیش ببریم.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ی پل کابلی افزود: از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه، ۲۰ میلیارد تومان مربوط به مصوبه‌ی سفر رئیس‌جمهور بوده و بقیه را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین کرده اختصاص داده است.
دکتر عباسی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت عنوان کرد و گفت: دولت بنا داریم به غیر از پروژه‌های اشتغالزا و تولیدی قبل از شروع پروژه های جدید ، پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.
گفتنی است نخستین پروژه‌ی کابلی در استان گیلان در شهر آستانه‌ی اشرفیه به طول ۱۶۰ متر و عرض ۱۳.۵ متر با چهار پایه‌ی ۴۰ متری با اعتبار ۷۵۵ میلیارد ریال عصر روز پنجشنبه با حضور دکتر اکبری معاون سازمان راهداری. استاندار گیلان و شماری از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.