کد خبر : 42251
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

لابه‌لای خبرها

لابه‌لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

 

تنها شرقی‌ترین شهرستان گیلان قرمز است
هاتف‌خبر – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تنها شهرستان رودسر در بین شهرستانهای استان گیلان قرمز کرونایی است.
دکتر فردین مهرابیان همچنین افزود: چهار شهرستان سیاهکل، ماسال و صومعه‌سرا از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.
وی همچنین گفت: شهرستانهای بندرانزلی، شفت، آستانه‌ی اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش، سیاهکل و رودبار نیز در ردیف شهرستانهای نارنجی کرونایی هستند.
مهرابیان تاکید کرد: شهرستانهای رشت، خمام، صومعه‌سرا، فومن، رضوانشهر، ماسال، تالش و آستارا هم در ردیف شهر‌های زرد قرار دارند.
وی با اشاره به در پیش بودن سفر اربعین زائران ایرانی توصیه کرد: بهتر است زائران نسبت به تکمیل دُز‌های واکسن خود اقدام کنند.
گفتنی است هم‌اکنون ۲۶۴ بیمار مبتلا به «بیماری کرونا» در بیمارستانهای استان گیلان بستری هستند.

 

امسال گیلان بیش از ۲۰ زمینلرزه را تجربه کرده است
هاتف‌خبر – مدیرکل زمین شناسی استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از ۲۰ زمینلرزه برخی شهرهای استان را لرزانده است، گفت: رعایت اصول ایمنی و مهندسی در ساخت سازه‌ها همچنین آموزش همه‌جانبه‌ برای آمادگی در برابر رخداد این پدیده طبیعی تنها راه کاهش خسارات ناشی از زمینلرزه است.
به گزارش خبرگزاریها مسلم امانی با اشاره به اینکه استان گیلان در ایالت لرزه زمین‌ساختی البرز واقع شده، اظهار کرد: این ایالت، از نظر لرزه‏خیزی یکی از جنباترین ایالتهای ایرانزمین بوده و در گذشته زمینلرزه‌هایی بزرگ در آن روی داده که از آن جمله‌ی آنها می‌توان به زمینلرزه ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۹ رودبار با بزرگای ۷.۴ اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از ۲۰ زمینلرزه با بزرگای بیش از دو در مقیاس امواج محلی(MN) برخی شهرهای استان گیلان را لرزانده است، افزود: از این تعداد زمینلرزه چهار رخداد لرزه‌یی با بزرگای بیش از چهار به وقوع پیوسته است.

 

«جادوگر» همچنان محبوب مردم است!
هاتف‌خبر – پس از اینکه مدتی بود کمتر به پر و پای «جادوگر» می‌پیچیدند اما اینروزها به دنبال یک توئیت جنجالی وی حرف و حدیثها درباره‌ی آنچه او گفته و یا نوشته فراوان بوده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» نوشته‌ی علی کریمی فوتبالیست نامدار کشور که به «جادوگر» مشهور است در چند روزی که گذشت، ورد زبانها است و هر کسی از نگاه خود این ماجراها را تحلیل و نقد می‌کند.
جنجالهای بسیاری در یکی دو روز گذشته درباره‌ی استوری علی کریمی و اظهارنظر وی به پا شده و همچنین مطالب جنجالی درباره‌ی او در فضای مجازی، محافل ورزشی و غیرورزشی سر و صدا ایجاد کرده است.
چند روزی هم هست که در فضای مجازی، عکس ‌او و تیترهایی از حضور مثبت «جادوگر» در فعالیتهای اجتماعی، خیریه و اقدامات نیکوکارانه‌اش مطرح می‌شود.

 

آتش‌نشانی جان یک جوان رشتی را از مرگ نجات داد
هاتف‌خبر – جوان ۳۴ ساله‌ی رشتی که به دلیل ناراحتیهای روحی و روانی قصد خودکشی داشت، با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی از خودکشی منصرف شد.
به گزارش «هاتف» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر قصد خودکشی یک جوان، به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد، گفت: ۱۱ آتش‌نشان و افسر ارشد با سه دستگاه خودروی نجات و نردبان هیدرولیک به محل حادثه اعزام شدند.
شهرام مومنی با بیان اینکه جوان ۳۴ ساله به علت برخی حوادث پیش آمده در زندگی‌اش و ناراحتیهای روحی و روانی قصد داشت خودش را از طبقه‌ی سوم آپارتمان به خیابان پرتاب کند، افزود: با تلاش تیم عملیاتی و اقدام به موقع، این جوان از خودکشی منصرف شده و از طریق نردبان هیدرولیک به مکان امن منتقل گردید.
وی گفت: حال عمومی این جوان هم‌اکنون مساعد است.

 

یک لگد؛ جمعیت هلال احمر گیلان را وادار به صدور بیانیه کرد
هاتف‌خر – جمعیت هلال احمر در بیانیه‌یی نسبت به اقدام ریکاردو ساپینتو خواهان برخورد با سرمربی استقلال تهران شد.
به گزارش «هاتف» لگد زدن ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به برانکارد جمعیت هلال احمر پس از گل تیم ملوان بازتابی گسترده داشت و جنجالی بزرگ هم ایجاد کرد.
با اینکه ساپینتو در مصاحبه‌ی پس از بازی اعلام کرد که از جمعیت هلال احمرعذرخواهی کرده اما حالا این جمعیت بزرگ بیانیه‌یی را علیه سرمربی آبیهای تهران صادر کرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر با انتشار متنی حرکت سرمربی استقلال در جریان بازی با ملوان بندرانزلی را محکوم کرد.
در این متن آمده است:
«کارکنان جمعیت هلال احمر که در شرایط سخت همواره در کنار مردم حضور داشته و خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه داده‌اند امروز در محل ورزشگاه فوتبال دیدار ملوان بندرانزلی و استقلال تهران مورد هجوم سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران قرار گرفتند که این حرکتی ناشایست بوده و باید از سوی مراجع ذی صلاح تحت پیگیری قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.