کد خبر : 42152
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

شورا و شهرداری می‌گویند رویکردی مثبت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارند/ آیا بخش خصوصی در رشت سرمایه‌گذاری می‌کند؟!

شورا و شهرداری می‌گویند رویکردی مثبت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  دارند/ آیا بخش خصوصی در رشت سرمایه‌گذاری می‌کند؟!

هاتف‌خبر – سرپرست شهرداری رشت در دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان از رویکرد مثبت شورا و شهرداری رشت برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهر خبر داد و تاکید کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهری استقبال کرد.

هاتف‌خبر – سرپرست شهرداری رشت در دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان از رویکرد مثبت شورا و شهرداری رشت برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهر خبر داد و تاکید کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهری استقبال کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت سیدمجتبی خدمت‌بین دانا در نشست جذب سرمایه‌گذاران که با حضور رئیس سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان برگزار شد، گفت: مدیریت شهری از طرحهای مناسب برای توسعه‌ی شهر رشت استقبال می‌کند.
این نشست که برای جذب و جلب مشارکتهای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به اجرای پروژه‌های شهری در رشت روز شنبه ۲۲ امرداد ماه ۱۴۰۱ به ریاست سیدمجتبی خدمت‌بین دانا و با حضور سلمان قاسمی رئیس سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان، علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و برخی از مدیران شهری برگزار شد، به تبادل نظر در زمینه‌ی چگونگی جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه‌ی اجرای پروژه‌های شهری سپری شد.
سرپرست شهرداری رشت در این نشست با بیان اینکه تفکر در سازمان همیاری شهرداریها باید تفکری مبتنی بر استفاده‌ی بهینه از ظرفیت بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: رویکرد و نگاه ما هم نسبت به سرمایه‌گذاران مثبت است به همین دلیل امیدواریم در دوره‌ی ششم فعالیت شورای اسلامی شهر رشت اتفاقات خوبی در این راستا رقم بخورد و شاهد اجرای پروژه‌هایی هم با مشارکت بخش خصوصی باشیم.


وی سپس اضافه کرد: با مشارکت و انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری بین شهرداری رشت و سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان اتفاقاتی مثیبت و مطلوب برای این شهر رقم می‌خورد که در نهایت رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت، گفت: ما باید در این زمینه وحدت نظر داشته باشیم.
سیدمجتبی خدمت‌بین دانا در پایان سخنانش تاکید کرد: چنانچه طرحی مناسب و مفید برای توسعه و آبادانی شهر رشت ارائه گردد، مطمئناً شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت نیز از آن استقبال می‌کنند.
سلمان قاسمی رئیس سازمان همیاری شهرداریهای استان گیلان نیز در این نشست سیدمجتبی خدمت‌بین دانا را شناسنامه‌ی شهرداری و شهر رشت توصیف کرد و با بیان اینکه حضور وی در راس مدیریت شهری فرصتی مناسب برای اجرایی شدن پروژهای مغفول مانده‌ی شهری است، یادآور شد: برای توسعه‌ی شهر رشت باید نگاه و رویکرد ما از کارهای کوچک به سمت انجام کارهای بزرگ و ماندگار گرایش پیدا کند.
به هر حال به نظر می‌رسد هر چند شورا و شهرداری رشت اعتقاد به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در رشت دارند و در این جهت تلاش می‌کنند اما هنوز رشت نتوانسته ‌است از ظرفیت و توانمندی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرحهای کوچک و بزرگ شهری استفاده کند.
از دیگر سو به نظر می‌رسد پیمانکاران مختلف بخش خصوصی نیز از دست شوراها و شهرداری رشت در ادوار گذشته گله‌مند هستند که طرحهای کوچک و بزرگ شهر رشت را به پیمانکاران غیربومی می‌سپارند.
شاید بتوان با اعتقاد به نیروهای بومی و سپردن کارهای مرتبط با پروژه‌های شهری به آنها، در آینده‌ زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران بومی، داخلی و حتی خارج از کشور را نیز به شهر رشت جلب کرد.
توانمندیها و ظرفیتهای شهر رشت آنچنان زیاد است که می‌تواند زمینه‌های موثر و مفید را برای جذب سرمایه‌گذاران در بخشهای متعدد عمرانی، تجاری. گردشگری. شهر خلاق‌خوراک، ساختمانسازی، گردشگری سلامت و… فراهم آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.