کد خبر : 42095
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

نگرانی و نارضایتی مردم از وضعیت نان به بیشترین میزان خود رسیده است

نگرانی و نارضایتی مردم از وضعیت نان به بیشترین میزان خود رسیده است

هاتف‌‌خبر- هر چند در طول سالهای گذشته کیفیت نامناسب بسیاری از نانهای تولیدی در استان گیلان مورد انتقاد مردم بوده اما در ماه‌های اخیر نارضایتی و به نوعی نگرانی مردم استان برای وضعیت عرضه‌ی نان به بیشترین حد خود رسیده است.

هاتف‌‌خبر- هر چند در طول سالهای گذشته کیفیت نامناسب بسیاری از نانهای تولیدی در استان گیلان مورد انتقاد مردم بوده اما در ماه‌های اخیر نارضایتی و به نوعی نگرانی مردم استان برای وضعیت عرضه‌ی نان به بیشترین حد خود رسیده است.
به گزارش «خبرنگاران هاتف‌خبر» بسیاری از گیلانیان به ویژه در شهر رشت از کیفیت نامناسب نان، رعایت نکردن قیمتهای اعلام شده و همچنین کم بودن ساعتهای پخت و عرضه‌ی نان گله‌مکند بوده‌اند و خواستار رسیدگی جدی و برخورد با متخلفان و همچنین بهبود شرایط عرضه‌ی نان هستند.
کیفیت نامطلوب نان به سراسر منطقه‌ی جغرافیایی استان تسری داشته و سبب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است.
پس از افزایش قیمت نان و همچنین تخصیص یارانه‌ی آرد به جای مردم به نانوایان که مسوولان دولتی دلیل این کار را جلوگیری از قاچاق آرد و نان اعلام کرده‌اند، اما همینک مردم در بسیاری موارد از وضعیت ارائه و عرضه‌ي نان گله‌مند هستند.
گفت‌وگوهای خبرنگاران «هاتف» با مردم در شهرهای مختلف استان حاکی است که عمده اعتراضها به کیفیت نامطلوب، کم بودن ساعتهای پخت و برخی موارد گرانفروشی مرتبط بوده است.
ااظهار نظرهای بسیاری از شهروندان رشت نیز نشان می‌دهد که بسیتاری از آنها از کیفیت نانهای عرضه شده در نانواییهای متعدد شهر گله دارند و روند گله‌مندی آنهخا نیز در روزهای گذشته آهنگی صعودی داشته است.
شهروندان رشتی همچنین کیفیت نانهای تولیدی را در بسیاری موارد بسیار نامطلوب ارزیابی کرده و گفته‌اند غالباً مشاهده شده که کیفیت نان عرضه شده نسبت به سالهای گذشته با وجود همه‌ی تلاشهایی که نانوایان به خرج می‌گیرند، نامطلوب است.
مردم بی‌کفیت بودن، نازک بودن و نامرغوب نان تولیدی را در ماه‌های اخیر در مقایسه با سال گذشته در همین ماه‌ها مشکل اصلی خود می‌دانند و اعتقاد دارند نانی که از نانواییهای رشت تهیه می‌کنند از زمان خرید آن تنها تا چند ساعت قابل مصرف است.
برخی از نانواهای باانصاف شهر رشت نیز در گفت‌وگو با «هاتْ» ضمن تایید اینکه نان تولیدی آنها کیفیت و مرغوبیت لازم را ندارد، اظهار می‌کنند که آردهای تحویلی به نانواها همچون آردهای گذشته نیست.
آنها اعتقاد دارند بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کیفیت نان به گندم و آرد تولیدی مربوط امی‌شود و متأسفانه به نظر می‌رسد گندم بی‌کیفیت بین کارخانجات توزیع شده یا آردی که تولید می‌شود آنچنان از کیفیت گذشته برخوردار نیست و سبب شده است تا نانهای تولیدی از کیفیت مناسب و مردم‌پسند برخوردار نباشند.
برخی از نانواها عنوان می‌کنند که بهترین گندم کشور و حتی خاورمیانه را استانهای گلستان و خوزستان تولید می‌کنند و آردی که از گندمهای این دو استان کشور تولید می‌شود میزان گلوتن بسیار زیاد دارد و می‌تواند دستمایه‌ی پخت نانهای باکیفیت شود.
این نانواها اعتقاد دارند اگر آرد مناسب و باکیفیت خوب به آنها عرضه شود، آنها خواهند توانست نانهای باکیفیت و خوب تولید و ارائه کنند و مشتریان را هم راضی نگه دارند.
خواسته‌ی بسیاری از نانواهای شهر رشت این بوده که باید که این موارد به طور جدی در شورای آرد و نان استان و شهرستان رشت بررسی شود و در عرضه‌ی نوع آرد در محدوده‌ی جغرافیایی شهرستان رشت تجدید نظر شود تا نانواییها هم بتوانند نانهای مناسب پخت و تولید کنند.
جدای از کیفیت نان افزایش ساعتهای پخت نانوایان هم به منظور ارائه‌ی خدمت مطلوبتر به متقاضیان از دیگر خواسته‌های مردم در زمینه‌ی تولید نان در شهرستان رشت بوده است.


در این زمینه فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و توزیع آرد مورد نیاز نانواییها وجود ندارد، بر لزوم دسترسی آسان مردم به نان در سراسر شهرستان تاکید کرد و گفت: با اختصاص سهمیه‌ی فوق‌العاده و افزایش ساعت پخت نانوایان منتخب شهرستان، خدمات ارائه شده به مردم مطلوبتر خواهد بود.
حمید رضا امام‌پناهی در نشست با نانویان منتخب شهرستان رشت که با حضور مدیرکل غله‌ی استان گیلان و با هدف قدردانی تلاشهای نانوایان و شنیدن مشکلات آنان و بررسی مسائل مرتبط با آرد و نان برگزار شد، اظهار کرد: نانوایان پاسخگوی یکی از اصلیترین نیازهای افراد جامعه هستند و با تعهد مشغول ارائه‌ی خدمات به مردم بوده و نباید تخلفات انگشت‌شمار برخی واحدهای تولید نان را به پای همه‌ی نانوایان شهرستان رشت نوشت.
وی افزود: با توجه به اهمیت نان در سبد غذایی خانوار ایرانی، بازرسی‌ دستگاه‌های نظارتی از واحدهای خبازی و برخورد با معدود واحدهای متخلف شروع شده و تداوم خواهد یافت.
نماینده‌ی عالی دولت در مرکز استان گیلان با اشاره به جمعیت متراکم شهرستان رشت و با توجه به اینکه رشت مقصد نهایی بسیاری از هموطنان و گردشگران برای گذرانیدن تعطیلات است، اظهار نمود: در زمینه‌ی تامین و توزیع آرد مورد نیاز و سهمیه‌ی فوق‌العاده‌ی واحدهای صنفی نانوایی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و ضروری است تا نانوایان منتخب نسبت به نصب بنر و افزایش ساعت پخت توجه لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای پاسخگویی مناسبتر به مطالبات مردم و میهمانان ضروری است تا واحدهای نانوایی ساعت کاری اعلام شده را رعایت کنند و از تعطیلی خودسرانه بپرهیزند.
امام‌پناهی بر بهبود کیفیت نان نیز تاکید کرد و گفت: لازم است واحدهای نانوایی در این زمینه نیز اهتمامی بیشتر داشته باشند.
به هر حال آنچه در چندین هفته‌ی گذشته مردم در کوچه و خیابان از آن صحبت می‌کنند افزایش قیمت نان در ازای کاهش کیفیت نانهای تولیدی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.