کد خبر : 42021
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

لابه‌لای خبرها؛ «از برخورد با کوهخواری» تا «خودسوزی یک مامور کنتورنویس»

لابه‌لای خبرها؛ «از برخورد با کوهخواری» تا «خودسوزی یک مامور کنتورنویس»

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

با یک مورد کوهخواری در گیلان برخورد شد
هاتف‌خبر – دادستان مرکز استان گیلان گفت: از برخورد فوری و قاطع دادگستری کل گیلان با فردی غیربومی که قصد داشت با کلاهبرداری، زمینهای ملی در شهر لیسار از توابع شهرستان تالش را تصرف کند خبر داد.
سیدمهدی فلاح میری در توضیح این خبر گفت: این فرد با ادعای مالکیت دروغین در خصوص بخشی از زمینهای کوهپایه‌یی شهر لیسار با همدستی برخی اهالی و سوءاستفاده از تعطیلی روز جمعه قصد تخریب و تغییر کاربری این زمینهای ملی را داشت که با ورود سریع دستگاه قضایی، اقدام غیر قانونی این فرد، متوقف گردید و با فرد خاطی برخورد قانونی شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با هشدار جدی به تعرض‌کنندگان به زمینهای ملی تاکید کرد: دستگاه قضایی به طور جدی و سریع با هرگونه دست‌اندازی به زمینهای ملی و تغییر کاربری آنها برخورد قاطع می‌کند.
وی از مردم گیلان نیز خواست تا در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف،در این زمینه مراتب را به دادگستری مناطق اطلاع دهند.

 

یک کنتورنویس آبفای لاهیجان خودسوزی کرد
هاتف‌خبر – خبرهای رسیده حاکی است که یکی از کنتورنویسان آبفای شهرستان لاهیجان به دلیل تعلیق از کار روز شنبه‌ی گذشته هشتم امرداد ماه ۱۴۰۱ در محوطه‌ی اداره‌ی آب و فاضلاب این شهرستان اقدام به خودسوزی کرده است.
بر پایه‌ی خبرهای منتشره در این زمینه دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در گزارشی خبر یاد شده را تایید کرد و گزارش داد که «یکی از کنتورنویسان تحت سرپرستی پیمانکار امور آب و فاضلاب شهرستان لاهیجان که به دلیل عدم رضایت پیمانکار از عملکرد نامبرده به مدت بیش از دو ماه توسط پیمانکار مربوطه از کار معلق شده بود، ساعت ۱۳:۴۰ روز شنبه مورخ ۸/۵/۱۴۰۱ در محوطه امور آبفای شهرستان لاهیجان اقدام به خودسوزی کرد که بلافاصله پس از خاموش کردن آتش توسط حاضرین در محل، وی بوسیله اورژانس به یکی از بیمارستانهای لاهیجان منتقل گردید.»
گویا شدت جراحات وارد شده به فرد مورد نظر آنقدر زیاد بوده که با توجه به شدت سوختگی، وی از لاهیجان به یکی بیمارستانهای رشت منتقل شده است.

۴۰ درصد گیلانیها کبد چرب دارند
هاتف‌خبر – در خبرها آمده بود که رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد استان گیلان، کبد چرب را یکی از عوامل مهم هپاتیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه استان گیلان جزو استانهای اول در چاقی است و ۷۰ درصد مردم گیلان چاق هستند و بیش از ۴۰ درصد نیز کبد چرب دارند.
دکتر فریبرز منصورقناعی با اشاره به فرا رسیدن «روز جهانی هپاتیت» اظهار کرد: کبد را به عنوان یک عضو نجیب در بدن می‌شناسیم، زیرا بیماریهای کبدی بیشتر بدون علامت هستند و همین ویژگی، کبد را از دیگر اندامها و ارگانها بدن متمایز می‌کند.

 

برنامه‌ی هدفمندی یارانه‌ی آرد موفقیت‌آمیز نیست
هاتف – در خبرهای خبرگزاریها آمده بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان گفته است: باید یک کارگروه تشکیل شده و بر نحوه‌ی توزیع آرد و برنج در استانها و وضعیت برنجهای وارداتی نظارت کند.
به گزارش «ایسنا» غلامرضا مرحبا در تذکر شفاهی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: صدها تن برنج وارداتی در گمرک زاهدان بر اثر بارانهای موسمی از بین رفته است.
وی ادامه داد: در شرایطی که مردم ما در صفهای طولانی نان هستند، عملکرد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گمرک زیرسوال است.
نماینده‌ی شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: نظارت بر توزیع آرد و برنج یکی از موضوعات اساسی است. مجلس شورای اسلامی باید یک کارگروه تشکیل بدهد تا بر نحوه‌ی توزیع آرد در استانها به ویژه استان گیلان و همچنین وضعیت برنجهای وارداتی نظارت کنند.
وی در پایان تاکید کرد: برنامه‌ی هدفمندی یارانه‌ی‌ آرد موفقیت‌آمیز نبوده و ما شرمنده‌ی مردم در تامین قوت غالب آنان شده‌ایم.

 

با اتحادیه‌هایی که خودسرانه قیتمها را افزایش دهند،
برخورد می‌شود!
هاتف‌خبر – مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تشدید نظارت بر عرضه‌ی اقلام پرمصرف در ماه محرم خبر داد و
با اشاره به اینکه به شدت با گرانفروشی برخورد می‌شود گفت: نظارت بر تامین و توزیع اقلام و کالا‌های پرمصرف در ماه محرم تشدید می‌شود.
بر پایه‌ی خبرهای رسیده تیمور پورحیدری در این زمینه گفته است: همچنین با اتحادیه‌یی که خودسرانه افزایش قیمت دهند، برخورد می‌شود.
وی با گلایه از تغییر نرخ بدون آنالیز برخی از اتحادیه‌ها هشدار داد و گفت: هرگونه افزایش قیمت در گروه‌های یک و دو اقلام کالایی و خدمات صنفی منوط به اخذ مصوبه از کمیسیون نظارت پس از تصویب در کمیته‌ی فرعی است و در غیراینصورت با اتحادیه‌ی خاطی بدون اغماض برخورد خواهد شد.
تیمور پورحیدری پویایی بیشتر اتاقهای اصناف شهرستانهای استان گیلان را خواستار شد و گفت: هیات رئیسه‌ی اتاقهای اصناف موظف به حضور مستمر قانونی در محل اتاق برای ساماندهی مشکلات و خدمات‌رسانی به صنوف مورد مدیریت هستند در حالی که گزارشهای رسیده نظارتهای نامحسوس بیانگر این موضوع نیست. به همین دلیل با ترک فعل آنها نیز بدون اغماض برخورد می‌شود.
رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با بیان اینکه حسب قانون، نظارت و خدماتدهی به صنوف و بازاریان برعهده‌ی اتاقهای اصناف و اتحادیه‌ها گذاشته شده است افزود: باید اتاقهای اصناف شهرستانهای گیلان پویایی لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

تاکنون بیش از ۱۶ هزار امضا برای احیای تالاب انزلی ثبت شد
هاتف‌خبر – گویا خبرنگاران بندرانزلی در راستای حمایت از احیای تالاب بین‌المللی انزلی با تهیه‌ی یک طومار چند متری و جمع‌آوری بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ امضا خواستار جدیت ویژه‌ی مسوولان کشور و گیلان به این موضوع شده‌اند.
به گزارش «مهر» با توجه به شرایط حاد تالاب بین‌المللی انزلی و کاهش شدید عمق آب آن و همچنین افزایش سطح لجن و رشد بیسابقه گیاهان مهاجم همچون آزولا و سنبل آبی، در حالی که مسوولان یندرانزلی و استان گیلان تنها به برگزاری جلسات بی‌ثمر بسنده کرده‌اند اینبار خبرنگاران انزلی با تهیه‌ی یک طومار چند متری در راستای مطالبه‌گری برای سرعت بخشیدن و توجه ویژه‌ی مسوولان کشور به احیای این تالاب بین‌المللی پای به میدان عمل گذاشتند.
در این طومار الکترونیکی که به عنوان «کارزار در فضای مجازی» اطلاع‌رسانی شد، امضاکنندگان به عنوان شاهدان عینی خشک شدن و از بین رفتن تالاب بین‌المللی انزلی معرفی شده و خواستار اقدامی مؤثر برای احیای این تالاب ارزشمند گردیده‌اند.
همچنین در این طومار اعلام شده که خشک شدن زیباترین تالاب ایران بر اثر ورود فاضلابها و پسماندها و به تبع آن افزایش سطح لجن و کم شدن عمق آب تالاب، تلف شدن ماهیان و زیست بوم باارزش تالاب انزلی، افزایش بی‌رویه‌ی گیاهان مهاجم، نابود شدن اکوسیستم تالاب و به خطر افتادن معیشت بومیان حاشیه‌نشین تالاب که با کشاورزی، صیادی و قایقرانی و همچنین تهیه‌ی صنایع دستی و فروش آن روزگار سر می‌کنند، دلالت بر این دارد که نفس تالاب انزلی به شماره افتاده و ناقوس مرگ آن به صدا در آمده است.

 

هتل پرندگان در رشت افتتاح شد
هاتف‌خبر – در فضای مجازی فیلمی پخش شده است که نشان می‌دهدی مردی در رشت لالنه‌های چوبی برای زندگی پرندگان ساخته و آنها را روی تعدادی از درختان اطراف خیابان نصب کرده است.
این مرد نام این لانه‌های چوبی را «هتل پرندگان» گذاشته و اعتقاد دارد از این طریق می‌شود کمکی هر چند کوچک برای حمایت از پرندگان نمود.
فیلمهای مربوط به این اقدام جالب محیط زیستی در فضای مجازی پخش شده و سایت «عصرایران» هم آن را بازتاب داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.