کد خبر : 41974
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

بیمه سلامت «طرح دارویار» را برای کمک به قشرهای گوناگون جامعه اجرا می‌کند

بیمه سلامت «طرح دارویار» را برای کمک به قشرهای گوناگون جامعه  اجرا می‌کند

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای «طرح دارویار» یارانه‌ی دارو از ابتدای زنجیره‌ی دارویی(شرکتهای تولیدکننده‌ی دارو) به انتهای زنجیره‌ی دارویی(مردم) پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همه‌ی افرادی که زیرپوشش بیمه هستند از مزایای «طرح دارویار» بهره‌مند می‌شوند.

هاتف‌خبر – مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای «طرح دارویار» یارانه‌ی دارو از ابتدای زنجیره‌ی دارویی(شرکتهای تولیدکننده‌ی دارو) به انتهای زنجیره‌ی دارویی(مردم) پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همه‌ی افرادی که زیرپوشش بیمه هستند از مزایای «طرح دارویار» بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: زیرپوشش قرار دادن افرادی که پوشش بیمه‌یی ندارند و اجرایی شدن نسخه‌ی الکترونیک از زیرساختهای اجرایی شدن «طرح دارو یار» است که در این راستا سازمان بیمه سلامت «طرح بیمه سلامت همگانی» را به اجرا در آورد و در چند ماه گذشته شش میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه همه‌ی افراد بدون پوشش بیمه می‌توانند زیرپوشش بیمه سلامت همگانی رایگان به مدت سه ماه قرار بگیرند تا اطلاعات دهک‌بندی آنها مشخص گردد، یادآور شد: اگر این افراد در سه دهک نخست باشند رایگان و در دهکهای بعدی به صورت پرداخت مشارکتی زیرپوشش قرار می‌گیرند تا بتوانند از مزایای «طرح دارویار» نیز بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن نسخه‌ی الکترونیک نیز شرایط برای اجرای «طرح دارویار» بیش از پیش مهیا شده است و سازمانهای بیمه‌گر به عنوان واسطه‌ اقدامات لازم را در جهت اجرای این طرح به انجام می‌رسانند.
دکتر عاطف‌راد ادامه داد: در اجرای «طرح دارویا»ر سهم بیمه و سهم یارانه‌ی دارو را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند و هیچگونه پرداخت اضافه از جیب مردم صورت نمی‌گیرد.
وی در زمینه‌ی مزایای اجرای «طرح دارویار» نیز گفت: مزایای این طرح، توزیع یارانه‌ی دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه‌ی دهکها از یارانه، تغییر نکردن پرداختی از جیب بیماران، اجرای بیمه‌ی همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌یی برای داروهایی که پیش از این مشمول حمایتهای بیمه‌یی نبوده‌اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی و همچنین حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب‌العلاج است.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: در قانون بودجه‌ی امسال نیز بر پرداخت یارانه‌ی داروها از مسیر بیمه‌ها تاکید شده تا مردم دچار پرداخت اضافه نشوند.
وی متذکر شد: همه‌ی افراد زیرپوشش بیمه و همچنین افرادی که دارای نسخه‌ی الکترونیکی هستند از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.


دکتر محمود عاطف‌راد سپس گفت: با اجرای «طرح دارویار» از ۲۴ تیر ماه امسال، با هماهنگی معاونت غذا و دارو استان گیلان بازدید و پایش همه‌ی داروخانه ها انجام شده و هدف این بازدیدها و پالایشها اضافه دریافتی از مراجعه‌کنندگان و بیمه‌شدگان، بررسی نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت دارو و آگاهی دادن و اطمینان دادن به داروخانه‌ها برای پرداخت هزینه‌ی داروها به وسیله‌ی بیمه‌ها است.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین با بیان اینکه اجرای این طرح با هماهنگی معاونت غذا و دارو استان در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگیهای لازم بتوانیم اجرای کامل و استقرار «طرح دارویار» را بر اساس آنچه مد نظر دولت است، انجام دهیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجایی که نرخ ارز ترجیحی در سامانه‌ی بیمه‌ها اعمال شده است، به هیچوجه هزینه‌ی تفاوت نرخ ارز ترجیحی به پرداخت از جیب بیماران اضافه نمی‌شود.
به گفته‌ی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان، ۳۶۶ قلم از داروهای ضروری و پرمصرف بیماران که تاکنون زیرتعهد بیمه‌های پایه نبودند، هم‌اکنون زیرپوشش بیمه قرار گرفته است و داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه‌ها مکلف هستند این اقلام را برای بیمه‌شدگان با در نظر گرفتن پوشش بیمه ارائه نمایند که فهرست این اقلام از سایت سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی: fda.gov.ir قابل دریافت است.
دکتر عاطف‌راد افزود: ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این برای افراد بیش از ۱۲ سال به صورت آزاد فروخته می‌شد نیز در اجرای این طرح مشمول پوشش بیمه‌یی شدند.


مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در ادامه تاکید کرد: داروهایی که زیرپوشش بیمه هستند هیچگونه پرداختی اضافه از جیب مردم صورت نمی‌گیرد.
عاطف‌راد در ادامه یادآور شد: در ارتباط با داروهایی که نیازبه مصرف طولانی مدت دارند(همچون داروهای بیماریهای قلبی، دیابت و….) در صورت تایید پزشک در نسخه‌ی الکترونیک، دارو تا دو بار بدون مراجعه‌ی مجدد به پزشک قابل ارائه با نسخه و با پوشش بیمه‌یی است.
وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی اینترنتی: shekayat.ihio.gov.ir همچنین شکایات خود را ثبت نمایند، خاطر نشان کرد: مرکز تماس ۱۶۶۶بیمه سلامت نیز به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی پاسخگویی و بررسی شکایات و مشکلات مردم است.
شایان گفتن است همه‌ی افراد بدون پوشش بیمه برای برخورداری از پوشش همگانی بیمه سلامت می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران در سراسر کشور و یا نشانی اینترنتی: www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند و اطلاعات خود و افراد مورد تکفل خود را به ثبت برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.