کد خبر : 41772
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

۲۷ نوع غذای محلی گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

۲۷ نوع غذای محلی گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

هاتف‌خبر – تاکنون ۳۰۰ نوع خوراکی در گیلان شناسایی شده که از این تعداد تنها ۲۷ نوع خوراک محلی استان گیلان در فهرست آثار کشور ثبت شده و هفت غذای دیگر هم در دست اقدام است تا در این فهرست ثبت گردد.

هاتف‌خبر – تاکنون ۳۰۰ نوع خوراکی در گیلان شناسایی شده که از این تعداد تنها ۲۷ نوع خوراک محلی استان گیلان در فهرست آثار کشور ثبت شده و هفت غذای دیگر هم در دست اقدام است تا در این فهرست ثبت گردد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان روز یکشنبه، ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در همایش «نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت» که در «تالار مرکزی شهر» برگزار شد با قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد مهم اظهار کرد: کاوشهای باستانشناسی نشان می‌دهد که از هزاران سال پیش خوراک بین جوامع گوناگون به نوعی مورد توجه و مطرح بوده است.
دکتر ولی جهانی افزود: طبق باستانشناسیهایی که در منطقه‌ی لیارسنگ‌بن انجام شده مردمانی که دو هزار سال پیش در این منطقه می‌زیسته‌اند، عمده خوراک مصرفی آنها گوشت بوده است.
وی با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ نوع خوراک در استان گیلان شناسایی شده است، تصریح کرد: برخی از غذاهای استان گیلان در فهرست آثار و میراث کشور به ثبت رسیده است و منتظریم تا شهرستانهای استان هم همکاری لازم را بنمایند تا غذاهای آنها را نیز برای ثبت در فهرست میراث کشور ارائه دهیم.


دکتر جهانی سپس خاطر نشان کرد:‌ از ۳۰۰ نوع غذای شناسایی شده در استان گیلان حدود ۲۷ نوع غذای محلی استان در فهرست آثار کشور ثبت شده و هفت غذای دیگر هم در دست اقدام است تا در این فهرست ثبت گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان همچنین افزود: با توجه به نگاه خوب و موثر دولت و رویکرد استانداری گیلان جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مناسب برای معرفی غذاهای استان در نظر گرفته شده تا غذاهای محلی در معرض دید همگان قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه هرکدام از سازمانهای مسوول باید بر حسب وظایف سازمانی خود در راستای حفظ و بازشناساندن هویت فرهنگی و تامین سلامت جامعه گام بردارند یادآور شد: اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با ثبت شیوه‌ی پخت غذاهای محلی و حفظ سنتها در راستای این مهم گامهایی موثر برداشته است.
دکتر جهانی خاطر نشان کرد: یکی از مزیتهای برندسازی برقراری ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است زیرا امروزه رسانه‌های اجتماعی یکی از مهمترین نمادهای جهان مدرن بوده و از طریق رسانه‌ها محتوای بسیاری بین جوامع نشر داده می‌شود بنا بر این موفقیت یک برند محلی خوراک و ترویج آن به نوع عملکرد در این زمینه بستگی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.