کد خبر : 41737
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

«فراهم کردن زیرساختها» و «پیگیرهای حمایتی» دو وظیفه‌ی شرکت شهرکهای صنعتی است

«فراهم کردن زیرساختها» و «پیگیرهای حمایتی» دو وظیفه‌ی شرکت شهرکهای صنعتی است

هاتف‌خبر – مهدی محبوبی حسن‌کیاده در جریان بازدید از «شهرک صنعتی سفیدرود رشت» گفت: «فراهم کردن زیرساختها» و «پیگیرهای حمایتی» دو وظیفه‌ی شرکت شهرکهای صنعتی است.

هاتف‌خبر – مهدی محبوبی حسن‌کیاده در جریان بازدید از «شهرک صنعتی سفیدرود رشت» گفت: «فراهم کردن زیرساختها» و «پیگیرهای حمایتی» دو وظیفه‌ی شرکت شهرکهای صنعتی است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهدی محبوبی‌ حسن‌کیاده در جریان بازدید از «شهرک صنعتی رشت» بر اهمیت و جایگاه شهرکها و نواحی صنعتی استان در تولیدات صنعتی تاکید کرد و گفت: دو وظیفه‌یی که شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان و در سطح کلان سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران دنبال می‌کنند «تامین و فراهم کردن زیرساختهای صنعتی» برای سرمایه‌گذاران و همچنین «اجرایی کردن مباحث حمایتی از صنایع کوچک» است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی مهمترین و اصلیترین موضوعی است که دنبال می‌شود. درونزا بودن و برونگرا بودن آن مورد است.
وی سپس تاکید نمود: درونزا بودن از این نظر است که بتواند موضوعات و مشکلات را درون سیستم حل کند و برونگرا بودن از این نظر است که نگاه به بیرون سیستم داشته باشد و آنچه که عرضه می‌کند را در بازارهای رقابتی به فروش برساند.
محبوبی همچنین خاطر نشان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان گیلان با در نظر گرفتن این دو مبحث مهم در «اقتصاد مقاومتی»، تلاش می‌کنند تا به رونق اقتصادی جامعه کمک کنند.


وی به موضوع حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولیدی متوسط نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود صنایع کوچک در شهرکها و نواحی صنعتی را در فرآیند بهره‌برداری و صنایع راکد و غیرفعال و یا واحدهای نیمه تعطیل را مجدداً به حالت فعال در آوریم، همچنین واحدهایی را که کم‌تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند را به شرایطی برسانیم که در حد ظرفیت خود فعالیت نمایند.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان سپس تاکید نمود: روش دیگر حمایت بر می‌گردد به حمایتهای مالی از صنایع کوچک که به وسیله‌ی پرداخت تسهیلات سرمایه ‌در گردش یا سرمایه‌ی ایجادی است که هم‌اکنون بیشتر به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با ارائه‌ی تسهیلات با کارمزد کمتر از کارمزد منابع داخلی بانکها است.
وی حمایتهای نرم‌افزاری را روش دیگر حمایت از صنایع کوچک و متوسط استان دانست و گفت: این حمایتها در زمینه‌‌ی تجاریسازی محصولات و تولیدات، موضوعات آموزشی، مشاوره‌های صنعتی، دوره‌های فنی و صنعتی برای مدیران واحدهای تولیدی و صنایع است تا دانش و بینش آنها را افزایش دهد و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است تا بتوانیم واحدهای صنعتی را در شرایط موجود حفظ کنیم و در راه توسعه و گسترش آنها گام برداریم.
محبوبی در پایان بر ایجاد خوشه‌های صنعتی به عنوان یکی از برنامه‌های شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان برای حفظ صنایع موجود و توسعه‌ی آنها تاکید نمود و گفت : با توجه به قابلیتهای استان گیلان باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاران صنعتی باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.