کد خبر : 41630
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

لابه‌لای خبرها؛ از «هشدار جدی در باره‌ی کرونا» تا «دلایل عقب‌ماندگی گیلان از زبان یک مقام ارشد استان»

لابه‌لای خبرها؛ از «هشدار جدی در باره‌ی کرونا» تا «دلایل عقب‌ماندگی گیلان از زبان یک مقام ارشد استان»

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته گفته یا شنیده‌ شده دارد که خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب باشد.

هشدار جدی برای خیز دوباره‌ی «کروناویروس»/ دیگر کسی هشدارها را جدی نمی‌گیرد!
هاتف‌خبر – در روزهای گذشته شمار مبتلایان به «کروناویروس» روندی افزایشی داشته است.
برخی از متخصصان برای بازگشت فوتیهای دو رقمی «کروناویروس» در کشور هشدار داده‌اند. اما چگونه می‌توان از موج جدید کرونا در کشور پیشگیری کرد؟
در شرایطی که «کروناویروس» بار دیگر در کشور زورآزمایی می‌کند؛ گیلان شاهد هجوم مسافران در روزهای پایانی هفته و دو روز ابتدای هفته‌ی آینده است. هر چند این بار با زیرسویه‌ی BA5 ما را تهدید می‌کند اما آنطور که متخصصان می‌گویند واریانت غالب در کشورهای دیگر هم همین زیرگروه‌های «اْمیکرون است.
بررسی داده‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که بیش از شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور هنوز دْز اول را دریافت نکرده‌اند. حدود ۳۱ میلیون نفر نیز بعد از دْز دوم، سراغ دْز سوم واکسن نرفتند.
در این بین اما سویه‌یی از «اومیکرون» در کشور شناسایی شده که ایمن‌گریزی فراوان دارد. ضمن اینکه شمار مبتلایان جدید به «بیماری کرونا» بار دیگر در کشور چهار رقمی شده است و همه‌ی این شرایط در حالی بروز کرده که دیگر کسی از افراد جامعه هشدارهای ایمنی را جدی نمی‌گیرد!

 

شماری از کارکنان مخابرات گیلان تجمع اعتراضی کردند
هاتف‌‌خبر– شماری از کارکنان مخابرات منطقه‌ی گیلان روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ در اعتراض به بی‌ عدالتی و قطع مزایای کارکنان باسابقه و باتجربه با توجه به تورم و گرانیهای اخیر در برابر در ورودی ساختمان مخابرات منطقه‌ی گیلان واقع در چهار راه گلسار رشت دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش «هاتف» بر پایه‌ی اعلام «دیارمیرزا» کارکنان مخابرات استان گیلان در اعتراض به بی‌ عدالتی و قطع مزایای کارکنان باسابقه و باتجربه با توجه به تورم و گرانی سالهای اخیر مقابل ساختمان مخابرات گیلان واقع در گلسار رشت تجمع کرده‌اند. این عده از کارکنان خواستار اجرایی شدن رفاهیات از سال ۱۳۸۹ و همچنین رفع فریز رفاهیات شده‌اند.
گفتنی اینکه این تجمع اعتراضی به طور مسالمت‌آمیز در محوطه‌ی ورودی شرکت مخابرات منطقه‌ی گیلان شکل گرفت.

 

دزدی خانه‌های گیلان جزو جرایم رده بالای جدول جرمها است!
هاتف‌خبر – مسوولان نیروی انتظامی استان گیلان می‌گویند که دزدی از خانه‌های مردم استان جزو سومین یا چهارمین جرایم اولویت‌دار استان است هر چند که روند دزدی خانه‌ها امسال آهنگی کاهشی دارد. به گزارش «هاتف» برخی منابع خبری به نقل از رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کردند که
وی از کاهش آمار جرایم مهم همچون دزدی خودرو خبر داد و گفته است که کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی‌ نیز در استان حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان به یکی دیگر از دزدیهای مرسوم در استان اشاره کرد و گفت: سیم‌دزدی رواج بسیاری در گیلان دارد که زمینی کردن کابلهای مخابراتی و تجهیز خطوط انتقال برق استان گیلان به کابلهای خودنگهدار دسترسی سارقان را به این اموال عمومی کاهش می‌دهد.

 

مدیران ۱۹ تالار پذیرایی رشت به مراجع قضایی معرفی شدند
هاتف‌خبر – رئیس اداره‌ی نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان از پلمپ ۱۹ تالار پذیرایی در شهرستان رشت به دلیل تخلف صاحبانشان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
بر پایه‌ی خبر منتشر شده در برخی از منابع خبری سرهنگ علی حیدرخواه در توضیح این خبر گفت: ماموران اداره‌ی نظارت بر اماکن عمومی امسال از ۲۸۶ تالار پذیرایی در شهرستان رشت بازدید کردند که از این تعداد، ۱۹ تالار به دلیل رعایت نکردن ضوابط و مقررات و بیتوجهی به اخطار‌های مکرر، پلمب شدند.
وی با اشاره به اینکه صاحبان این تالار‌ها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، افزود: همچنین به صاحبان ۴۵۱ تالار پذیرایی دیگر در شهرستان رشت به دلیل تخلف تذکر داده شد.

 

دلیل عقب‌ماندگی شهرها از زبان رئیس کل دادگستری گیلان
هاتف‌خبر – حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی گفت: در شرایط سخت اقنصادی، مدیران و مسوولان باید انسجام و همدلی بیشتر داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان گیلان این هفته از یک واحد تولیدی در شهرستان آستانه‌ی اشرفیه بازدید کرد و در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان حضور یافت.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به عنوان رئیس شورای قضایی استان گیلان در نشست این شورا در آستانه‌ی اشرفیه با تاکید بر حفظ انسجام و همدلی در شرایط سخت اقتصادی امروز جامعه گفت: اگر مدیران و مسوولان در کار سازمانی خود انسجام نداشته باشند شاهد عقب‌ماندگی بیش از پیش شهرها و روستاها خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.