کد خبر : 41285
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

اداره‌ی کل آموزش و پرورش گیلان «طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان» با جدیت دنبال می‌‌کند

اداره‌ی کل آموزش و پرورش گیلان «طرح تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان» با جدیت دنبال می‌‌کند

هاتف‌خبر- مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در نشست مشترک ویدئوکنفرانس با روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش مناطق 34 گانه‌ی استان، گفت: به منظور تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان، کلاسهای جبرانی برای تابستان سال 1401، از 12 تیر ماه تا 12 شهریور ماه امسال در همه‌ی پایگاه‌های مجری سراسر استان گیلان برگزار می‌گردد.

هاتف‌خبر- مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در نشست مشترک ویدئوکنفرانس با روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش مناطق 34 گانه‌ی استان، گفت: به منظور تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان، کلاسهای جبرانی برای تابستان سال 1401، از 12 تیر ماه تا 12 شهریور ماه امسال در همه‌ی پایگاه‌های مجری سراسر استان گیلان برگزار می‌گردد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از اداره‌ی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در این نشست با اشاره به اینکه افت تحصیلی پنهان و آشکار ناشی از کرونا در سال تحصیلی 1402-1401مهمترین نگرانی مسوولان مرتبط با تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: در جهت چاره‌اندیشی و اتخاذ راهبرد عملی درست و منطقی وزارت متبوع، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان» به استانها ابلاغ شده و در تابستان امسال در سراسر کشور در دست اجرا خواهد بود.
وی افزود: ما انتظار داریم روسای ادارات مناطق استان گیلان با توجه به اهمیت و حساسیت این طرح، کارهای مرتبط با هدایت، راهبری و نظارت دقیق و کامل را در جهت تحقق کامل اهداف این طرح داشته باشند.
فائزی با بیان اینکه نتایج حاصل از ارزشیابیها بازگوکننده‌ی افت تحصیلی دانش‌آموزان است، گفت: جریان آموزش، فرآیندی متوالی و پیوسته است و چنانچه در یک مقطع تحصیلی اهداف پایه محقق نگردد تبعات آن در پایه‌های بالاتر به طوری محسوس قابل مشاهده است، بنا بر این «طرح مدرسه‌ی تابستانه» فرصتی مناسب برای جبران این شکاف و فاصله‌ی سطح تحصیلی در بین دانش‌آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان همچنین با تأکید بر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیریها در اتاق فکر، افزود: خلاقیت و نوآوری لازمه‌ی تغییرات موثر و سازنده است. در جهان متحول شده‌ی امروز، باید تلاش کنیم از انسانی منعطف و پذیرا بودن به سوی تحول و فرصت‌آفرینی باشیم و با ایجاد اتاقهای فکر و استفاده از اندیشه‌های خلاق و ظرفیتهای موجود، برنامه‌ریزی مناسب برای سال تحصیلی آینده فراهم نماییم.


در ادامه کریمی تکرمی «معاون آموزش ابتدایی استان گیلان» اجرای این طرح را فرصتی مغتنم برای جبران افت تحصیلی ناشی از آموزش غیرحضوری «دوران کرونا» برشمرد و گفت: اجرای این طرح با تلاش آموزگاران، فرآیند یاددهی و یادگیری برای همه‌ی دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان کلاسهای مناطق محروم و لازم برای توجه، چند پایه در مناطق روستایی، عشایری و دو زبانه که به نحوی مناسب از پیشرفت مطلوب برخوردار نبوده است، فراهم می‌نماید.
وی همچنین افزود: در همین راستا به منظور توسعه‌ی عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود تکمیل فرآیند آموزش، جبران نارساییها و کاستیهای آموزشی و نیز تعمیق یادگیری دانش‌آموز به ویژه حمایت از دانش آموزان لازم به توجه، «طرح مدرسه‌ی تابستان» در استان در حال اجرا است.
کریمی تکرمی در ادامه با تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرای هر چه بهتر این طرح، تصریح کرد: مدیران مدارس نسبت به ثبت اسامی دانش‌آموزان واجد شرایط و مشمول جامانده با سطوح عملکرد «نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» و «قابل قبول» در ارزشیابی نوبت دوم(خرداد ماه 1401) در طرح جبران و تثبیت یادگیری در سامانه‌ی همگام(حداکثر تا روز پنجشنبه نهم تیر ماه ۱۴۰۱) اقدام عاجل به عمل آورند و در ضمن، آموزش دانش‌آموزان مدارس غیردولتی مشمول طرح، در پایگاه‌های مجری مدرسه‌ی تابستانه دولتی، انجام می‌پذیرد.
وی همچنین در زمینه‌ی زمان اجرای این طرح نیز گفت: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان از12 تیر ماه تا 12 شهریور ماه امسال با تشکیل کلاسهای درسی حداکثر 20 نفر دانش‌آموز در مدارس عادی(شهری و روستاهای کمتر از پنج کیلومتر با فاصله) و نیز تراکم حداکثر پنج نفر در مدارس استثنایی به صورت کاملاً حضوری و با ارائه‌ی آموزشهای لازم برای دانش‌آموزان مشمول طرح در همه‌ی مدارس مجری استان برگزار می‌گردد.
به همین منظور بر اساس دستورالعمل وزارتی، آموزش دانش‌آموزان دوره‌ی اول در دو روز(برای دروس فارسی و ریاضی ترجیحاً در روزهای دوشنبه و چهارشنبه) و دانش‌آموزان دوره‌ی دوم ابتدایی در سه روز( برای دروس فارسی، ریاضی و علوم ترجیحاً در روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه) و حداقل دو جلسه آموزشی برای هر ماده‌ی درسی در هفته(با انجام حضور و غیاب روزانه‌ی دانش‌آموزان)، باید انجام پذیرد و بهره‌گیری از سامانه‌ی شاد و محتواهای بارگذاری شده یا تهیه‌ی محتواهای آموزشی متناسب با سطوح عملکرد و اهداف آموزشی پایه، در حسن اجرای طرح مفید است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.