کد خبر : 41258
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

علوی در دیدار با نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان: هدایت درآمدها به سمت اجرای پروژه‌های عمرانی از اقدامات مهم شهرداری است/ پس از ۱۰ تا ۱۵ سال بالاخره بودجه‌ی شهرداری رشت محقق شد

علوی در دیدار با نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان: هدایت درآمدها به سمت اجرای پروژه‌های عمرانی از اقدامات مهم شهرداری است/ پس از ۱۰ تا ۱۵ سال بالاخره بودجه‌ی شهرداری رشت محقق شد

هاتف‌خبر – شهردار رشت به همراه شماری از مسوولان و مدیران شهری و همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر با نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

هاتف‌خبر – شهردار رشت به همراه شماری از مسوولان و مدیران شهری و همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر با نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سیدامیرحسین علوی در این دیدار با ارائه‌ی گزارشی از مجموعه فعالیتهای شهرداری رشت گفت: در بدو ورودم به مجموعه‌ی شهرداری این مجموعه حالتی نیمه‌ورشکسته داشت و همه‌ی تلاش تنها معطوف به پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل می‌شد به همین دلیل هدایت درآمدهای حاصل از محل مالیات به سمت پروژه‌های عمرانی، تملک و تعیین تکلیف پروژه‌های باقیمانده در مناطق از اقدامات مهمی بود که در همان ابتدای شروع به کار دوره‌ی جدید مدیریتی نسبت به انجام آن اقدام کردیم.
شهردار رشت با بیان اینکه پس از گذشت یک بازه‌ی ۱۰ تا ۱۵ ساله بالاخره بودجه‌ی شهرداری رشت محقق شد، افزود: عودت مطالبات شهرداری از دیگر دستگاه‌ها، افزایش داراییهای شهرداری و تملک ساختمانی در محدوده‌ی خیابان آیت‌الله احسانبخش و همچنین تهاتر آن با اداره‌ی کل آموزش و پرورش از دیگر اقدامات مهم است که شهرداری رشت موفق به انجام آن شد.
وی با اشاره به تعریف پروژه‌ی رینگ ۹۰ متری در فاز اول از «میدان گیل» تا «جاده لاکان» تصریح کرد: این پروژه به یکهزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، بنا بر این برنامه‌ریزی کردیم تا پروژه به صورت اعتبارات نقدی و غیرنقدی اجرایی شود.
شهردار رشت از تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌ی رینگ ۹۰ متری به وسیله‌ی شهرداری خبر داد و افزود: شهرداری رشت در بازه‌ی چند ماه اخیر توانسته است ۱۵ هکتار از زمینهای مورد مطالبه‌ی خود را از اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان تحویل گرفته و آن را پشتوانه‌ی غیرنقدی قرار دهد تا بتواند پروژه‌ی رینگ ۹۰ متری را در مدت سه سال اجرایی کند.


علوی سپس تصریح کرد: طبق مدل اقتصادی که برای پروژه‌ی رینگ ۹۰ متری تعریف کرده‌ایم با سرمایه‌گذاران بزرگ ملی صحبتهایی داشتیم و قرار شد آنها در زمینهای مورد نظر ساختمان سازی انجام دهند تا از درآمد حاصل از آن نیز این مسیر برای شهرداری رشت ساخته شود.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری رشت در زمینه‌ی مدیریت پسماندها اضافه کرد: مناقصه‌ی بهسازی لندفیل سراوان در همین هفته بازگشایی شد و توانستیم در عرض ۴۵ روز و با توان لجستیکی شهرداری نسبت به پوشاندن تاج بالایی لندفیل اقدام کنیم.
شهردار رشت با بیان اینکه همینک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن زباله در کارخانه‌ی کودآلی گیلان به صورت روزانه پردازش می‌شود، اظهار کرد: نصب تجهیزات دو خط جدید پردازش کارخانه‌ی کودآلی هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا نیمه‌ی مرداد ماه امسال به تست آزمایشی خواهد رسید.
علوی با تاکید بر اینکه در صورت بهره‌برداری از خطوط جدید کارخانه‌ی کودآلی ظرفیت پردازش زباله به روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن می‌رسد افزود: در بودجه‌ی ۱۴۰۱ معادل یکهزار میلیارد تومان پروژه‌ی عمرانی برای شهر رشت تعریف شده و به وسیله‌ی شورای اسلامی شهر مصوب گردیده است.
وی همچنین یادآور شد: راه‌اندازی مرکز نوآوری، نوسازی و وارد کردن ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات نو برای خدمات شهری، اسقاط ماشین‌ آلات فرسوده و جلوگیری از پراکندگی ساختمانها در مجموعه‌ی شهرداری با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارائه‌ی بهتر خدمات به شهروندان از دیگر اقداماتی است که در دوره‌ی جدید مدیریتی محقق شد.
شهردار رشت از راه‌اندازی یک مرکز علمی نجوم در محدوده‌ی «تالاب عینک رشت» خبر داد و عنوان کرد: لایروبی این تالاب هم با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر اقداماتی است که شهرداری رشت بر روی اجرای آن اصرار دارد.


علوی از افتتاح فاز اول پروژه‌ی «بوستان ۵۰۰ هکتاری لاکان» تا پایان امسال خبر داد و افزود: در فازهای بعدی این پروژه‌ هم یک مجموعه‌ی اقامتی سازگار با محیط زیست‌ و شهربازی به وسیله‌ی سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
بر پایه‌ی گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از جوانگرایی در انتصاب مدیران شهرداری رشت تصریح کرد: جابه‌جایی زیاد مدیران به ویژه در نهادی همچون شهرداری نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.
امام جمعه‌ی رشت افزود: ثبات مدیریتی در کنار عملکرد خوب لازمه‌ی موفقیت هر دستگاه و به همین دلیل در همان موعد انتخابات شوراهای اسلامی شهر دائما به متولیان اجرایی تاکید می‌کردم که میدان دادن به جوانان تحصیلکرده و متعهد که دارای علم و اراده‌ی مدیریتی هستند، باید در اولویت قرار بگیرد.
گزارش این روابط عمومی حاکی است که آیت‌الله رسول فلاحتی در پایان سخنانش خود اظهار داشته است که: نبود هماهنگی بین شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی آسیبهای بسیاری را به دنبال دارد و ضرر آن به مردم می‌رسد، بنا بر این باید این سطح از تعاملات و ارتباطات به شکلی لازم بین شهرداری و دیگر ادارات شکل بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.