کد خبر : 41065
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

در زمینه‌ی گشتهای مشترک بازرسی، تعزیرات حکومتی گیلان رتبه‌ی یکم کشور را دارد

در زمینه‌ی گشتهای مشترک بازرسی، تعزیرات حکومتی گیلان رتبه‌ی یکم کشور را دارد

هاتف‌خبر – مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان صبح روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در زمینه‌ی گشتهای مشترک بازرسی این اداره‌ی کل رتبه‌ی یکم کشور را به خود اختصاص داده است.

هاتف‌خبر – مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان صبح روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در زمینه‌ی گشتهای مشترک بازرسی این اداره‌ی کل رتبه‌ی یکم کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» مرتضی امینی به صلاحیت رسیدگی این اداره‌ی کل در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم در سه زمینه‌ی مشخص وارد مساله شویم.
او این سه زمینه را «صلاحیت ورود در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز»، «بهداشت و درمان» و «اصناف و بازار» عنوان کرد و گفت: ما با مسوولان این بخشها گشتهای مشترک نظارتی برگزار می‌کنیم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان همچنین افزود: سال گذشته از حدود چهار هزار پرونده در زمینه‌ی قاچاق کالا در استان، دو هزار و ۷۰۰ پرونده مربوط به قاچاق چوب بوده است.
مرتضی امینی قاچاق چوب را یکی از مهمترین نگرانیهای مردم و مسوولان در استانهای شمالی کشور همچون گیلان و مازندران عنوان کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: تا سال گذشته مجازات قاچاق چوب تنها جزای نقدی بوده اما امسال برخی موارد به آن افزوده شده و گواهینامه‌ی فردی که قاچاق چوب را انجام می‌دهد، باطل خواهد شد.
وی به گستردگی تخلفات صنفی بازار استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز امسال تاکنون حدود چهار هزار و ۱۳۹ بازرسی در زمینه‌های «قاچاق کالا و ارز»، «بهداشت و درمان» و «کالا و خدمات» انجام شده که در مجموع ۱۰ هزار و ۱۵۵ پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: صلاحیتها، اختیارات و مجازاتها در راستای نظارت بر مراکز توزیع و تولید و بهداشت و درمان و همچنین مبارزه با قاچاق با اداره‌ی کل تعزیرات است تا پایش مداوم رضایتمندی مردم جلب شود.
امینی همچنین گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده‌ی گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و اختفای کالا، عرضه‌ی خارج از شبکه‌ی کالاها، تقلب، درج نکردن قیمت و خودداری از عرضه‌ی کالا مراتب را به اداره‌ی کل تعزیرات حکومتی استان گیلان گزارش کنند و این اداره‌ی کل هم در موارد صلاحیت خود پیگیری آنها خواهد بود.
وی در پایان افزود: برای ثبت شکایات، مردم می‌توانند هرگونه تخلف را به شماره‌ی گویای ۱۳۵ یا سامانه‌ی پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اطلاع‌ دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.