کد خبر : 40927
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

هسته‌های زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی ایجاد می‌شود

هسته‌های زیست‌محیطی در واحدهای  صنعتی، خدماتی و کشاورزی ایجاد می‌شود

هاتف‌خبر – با انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری بین اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، هسته‌های زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی ایجاد می‌شود.

هاتف‌خبر – با انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری بین اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، هسته‌های زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی ایجاد می‌شود.
به گزارش «هاتف‌خبر» در نشستی با حضور مدیر کل و مسوولان اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان تفاهمنامه‌ی همکاری زیست محیطی امضا شد.
روابط عمومی و امور رسانه‌ی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این زمینه گزارش داد که تفاهمنامه‌ی همکاری بین اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و رئیس سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان با موضوع همکاری در زمینه‌ی اصول زیست محیطی منعقد شد.
دکتر رضا زمانی در این نشست گفت: این تفاهمنامه به منظور تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و نیل به اهداف توسعه‌ی پایدار بین اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: همکاری در ایجاد هسته‌های زیست محیطی «HSE» در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی با اولویت استفاده از دانش‌آموختگان رشته‌های محیط زیست و همچنین تدوین راهکارهای اجرایی مناسب برای تسهیل در استفاده از فناوریهای سازگار و دوستدار محیط زیست در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و دیگر فعالیتهای مرتبط از مفاد این تفاهمنامه هستند.


مهندس کازرونی هم گفت: این تفاهمنامه با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، فراهم نمودن بستر اجرای طرحهای کارآموزی و کارگاه‌های علمی، تدوین و طرحهای پژوهشی، تعامل و همکاری در زمینه‌ی حل مشکلات و معضلات زیست محیطی و بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه‌ی دانشجویان و تبادل تجارب و اطلاعات اجرایی در زمینه‌ی حفاظت از محیط زیست را از موضوعات مد نظر این تفاهمنامه اعلام کرد.
در نشست امضای این تفاهمنامه، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان محیط زیست عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی گیلان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود، پرسشهایشان را مطرح کرده و پاسخهای مرتبط را از مسوولان حاضر در این نشست دریافت کردند.
«HSE» حرف اول واژه‌های Health(بهداشت)، Safety(ايمني) و Environment(محيط زيست) است كه متولي و عهده‌دار همه‌ی مسائل مربوط به «بهداشت كار صنعتي و محيط»، «ايمني و آتش‌نشاني» و «محيط زيست» است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.