کد خبر : 40791
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

آیا مجلس شورای اسلامی «انتخاب شهردار» را به «مردم» واگذار می‌کند؟!

آیا مجلس شورای اسلامی «انتخاب شهردار» را به «مردم» واگذار می‌کند؟!

هاتف‌‌خبر – طرحی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که چگونگی انتخاب شهردار را بر اساس رای مردم و یا وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

هاتف‌‌خبر – طرحی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که چگونگی انتخاب شهردار را بر اساس رای مردم و یا وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش «هاتف‌خبر» دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه و نگرانی مجلس تغییر الگوی نادرست حاکمیت محلی با اولویت انتخاب شهردار به وسیله‌ی مردم است و در طرح «اصلاح قانون انتخابات شوراها» نیز هدف بر این است تا «انتخاب شهردار» با «رأی مستقیم مردم» و یا «وزارت کشور» بررسی می‌شود.
رسول فرخی میکال این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در باره‌ی آخرین نتایج بررسی طرح «اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها» با بیان اینکه فعالیت شورا‌های اسلامی شهر در شرایط کنونی بر پایه‌ی الگوی صحیح «حاکمیت محلی» تعریف شده، نیست تصریح کرد: در طرح «اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها» انتخاب شهردار با آرای مردمی مطرح شد اما به جمعبندی نرسید.


به نوشته‌ی «تسنیم» عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به ایراد این طرح گفت: الگو‌های انتخاب شهردار به وسیله‌ی مردم باید در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از نظر تخصص لازم و سابقه‌ی خدمت، انتخابی موفق را برای برگزیدن شهردار شاهد باشیم از طرفی الگوی کنونی در حاکمیت محلی صحیح نیست.
وی با بیان اینکه صحیح نبودن الگوی کنونی در حاکمیت محلی چالشی اساسی در زمینه‌ی خدمت به مردم را در جوامع محلی و ملی به همراه داشته است، خاطر نشان کرد: دغدغه‌ی مجلس شورای اسلامی تغییر این روش با اولویت انتخاب شهردار به وسیله‌ی مردم است و در این طرح، «انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم» و یا «وزارت کشور» بررسی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.