هاتفخبر – با حضور شهردار رشت، دو عضو شورای اسلامی این شهر و شماری از صاحبنظران، دستاندرکاران مدیریت شهر خلاق خوراکشناسی رشت و نمایندگان برخی از دستگاههای اجرایی زمینههای اجرای «طرح نخستین سالانهی شهر خلاق خوراک رشت» بررسی شد و بر موضوعاتی همچون سیاستگذاری برای توسعهی برند شهر خلاق خوراک، نقش آفرینی همهی دستگاهها در اجرای این برنامه و تشکیل اتاق فکر برای تدوین یک سیاست جامع درجهت توسعهی برنامههای اجرای این طرح در شهر رشت تاکید گردید.
هاتفخبر – با حضور شهردار رشت، دو عضو شورای اسلامی این شهر و شماری از صاحبنظران، دستاندرکاران مدیریت شهر خلاق خوراکشناسی رشت و نمایندگان برخی از دستگاههای اجرایی زمینههای اجرای «طرح نخستین سالانهی شهر خلاق خوراک رشت» بررسی شد و بر موضوعاتی همچون سیاستگذاری برای توسعهی برند شهر خلاق خوراک، نقش آفرینی همهی دستگاهها در اجرای این برنامه و تشکیل اتاق فکر برای تدوین یک سیاست جامع درجهت توسعهی برنامههای اجرای این طرح در شهر رشت تاکید گردید. به گزارش «هاتفخبر» از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری رشت، سیدامیرحسین علوی در این نشست گفت: شهرداری رشت با جدیت خواستار همگرایی هر چه بیشتر سازمانهای ذیربط و مجموعهی مدیریت شهری با هدف توسعهی برند شهر خلاق خوراک رشت است. شهردار رشت افزود: با کمک و تایید اعضای شورای اسلامی شهر، شیوه نامهیی برای «ستاد راهبردی شهر خلاق خوراک» تدوین شده و این شیوه نامه همینک در حال پیادهسازی است.
وی سپس تصریح کرد: از نمایندگان ادارات کل که در این جلسه حضور پیدا کردهاند، انتظار داریم این نشست را دعوتی رسمی از طرف شهرداری رشت برای مدیران ارشد اداره و سازمان خود بدانند و برای همگرایی در پیشبرد سیاستهای شهر خلاق خوراک رشت مسائل مطرح شده را به مدیرانشان انتقال دهند تا ما هم بتوانیم با رفع ایرادات و تکمیل طرحها برای رشت کاری بهتر و بزرگتر انجام دهیم. سیدامیر حسین علوی سپس ادامه داد: شیوهنامهی تهیه شدهی ستاد راهبردی شهر خلاق خوراک نسبتاً تکمیل است و قطعاً برنامهریزیها در این زمینه با مشارکت همهی دستگاههای عضو این ستاد به پیش خواهد رفت، زیرا نگاه و سیاست شهرداری بر مبنای اصل مشارکت همگانی دستگاهها، لایههای مختلف اجتماعی و سمنها استوار است. وی با بیان اینکه در سالهای ابتدایی شروع کار برای برندسازی و معرفی بیشتر شهر رشت به برگزاری رویدادهای متفاوت نیازمندیم، گفت: شهر رشت نه تنها در زمینهی خوراک بلکه در بسیاری از موضوعات فرهنگی – هنری همچون در بخش نمایش و تاتر ظرفیتهای بسیار خوب و ارزشمند برای ثبت بینالمللی دارد که باید برای تقویت آن گامهای عملیاتی برداریم.
شهردار رشت از برگزاری دو رویداد ملی در برنامههای فرهنگی شهرداری در سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان کرد: این برنامهها در مجموعهی شهرداری رشت اجرا خواهند شد و قطعاً دستگاههای ذیربط باید در این اتفاقات ماندگار نقشآفرینی کنند. علوی به تجارب ارزندهیی که روابط عمومی شهرداری رشت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شهرداری در نوروز امسال برای اجرای گردشگری شهری به دست آوردهاند، اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که انجام اقدامات پراکنده و غیرسیستماتیک در گذشته نتوانست شهرداری رشت را به اهدافش در زمینههای مختلف نزدیک کند، بنا بر این باید برای برونرفت از این معضل با تشکیل یک اتاق فکر به سمت تدوین سیاست جامع و برنامهی از پیش تعیین شده حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: باید به گونهیی در مباحث اقتصاد خلاق و شهرهای خلاق که قدمت بسیاری هم در جهان ندارند وارد عمل شویم که خروجی آن برای شهر رشت و مردم آن آوردهی مشخص داشته باشد و به سبد اقتصاد خانوادهها نیز تحرک ببخشد. شهردار رشت نامگذاری امسال به نام سال «تولید؛ دانشبنیان و اشتغالآفرین» به وسیلهی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: موضوع شهرهای خلاق میتواند ما را به سمت تحقق شعار سال نیز هدایت کند. بنا بر این باید وضعیت موجود شهر رشت و هدفگذاریهای آینده را در قالب آمارهای کمی و به صورت شناسنامهدار احصا نماییم.
علوی در پایان سخنانش با تاکید بر تهیهی پکیج برنامههای راهبردی توسعهیی شهر رشت و هماهنگ ساختن آن با دستگاههای اجرایی و ذیربط یادآور شد: اهمیت موضوع شهر خلاق خوراک و برندسازی برای شهرداری رشت بسیار زیاد است و انتظار داریم از این به بعد متخصصان مرتبط در دستگاهها، ادارات و نهادها جدیتر نقشآفرینی کنند تا با انعقاد تفاهمنامههای مشترک کارها با حمایت و کمک مدیریت شهری به پیش برود. در این نشست سیدحسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و مهدی نوری هریس رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز مطالبی بیان کردند. گفتنی اینکه نمایندگان دستگاههای اجرایی و مرتبط با موضوع شهر خلاق خوراک رشت هم با طرح مباحث خود تحقق اهداف توسعهی پایدار شهری، اجرای پروژههای خلاقانه و نوآورانه بر اساس موضوع «شهر خلاق خوراک یونسکو»، ارائهی راهکارهای دستیابی به توسعهی برند شهر خلاق خوراک با در نظر گرفتن ظرفیتهای متعدد موجود شهری، احصای موانع و چالشهای موجود و بهرهگرفتن از پتانسیل گروههای مردم نهاد و همچنین نخبگان دانشگاهی مورد تاکید قرار دادند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.