کد خبر : 40580
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

گیلان پنجمین استان کشور در استقبال از سامانه‌ی خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی است

گیلان پنجمین استان کشور در استقبال از سامانه‌ی خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی است

هاتف‌خبر – استان گیلان پنجمین استان کشور در زمینه‌ی استقبال از سامانه‌ی خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی برای انعقاد قراردادهای غیرحضوری بیمه‌های حرف و مشاغل آزاد در سال 1400 بوده است.

هاتف‌خبر – استان گیلان پنجمین استان کشور در زمینه‌ی استقبال از سامانه‌ی خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی برای انعقاد قراردادهای غیرحضوری بیمه‌های حرف و مشاغل آزاد در سال 1400 بوده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان این مطلب گفت: در سال 1400 بیش از چهل و شش هزار گیلانی به صورت غیرحضوری نسبت به انعقاد یا تجدید قراردادهای بیمه‌های حرف و مشاغل آزاد در نرخهای مختلف اقدام نموده‌اند.
دکتر علی حسین‌نژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۹۶ هزار نفر در استان گیلان در زمره‌ی پوشش بیمه‌ی حرف و مشاغل آزاد هستند، افزود: این سازمان از نیمه‌ی دوم سال 1399 برای اجرای طرح تحول دیجیتالی و توسعه‌ی خدمات الکترونیکی، اقدام به اجرای «طرح 3070» برای گسترش ۳۰ خدمت در بستر اینترنت و از طریق سامانه‌ی خدمات غیرحضوری با هدف کاهش «70 میلیون مراجعه‌ی سالانه» نموده که پس از اطلاع‌رسانیهای گسترده و فرهنگسازی در این زمینه، گیلانیان از سرویسهای پیش‌بینی شده استقبالی خوب داشته‌اند.


وی با بیان اینکه بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده‌ی سازمان تامین اجتماعی، استان گیلان در سال 1400 با ثبت ۴۶ هزار و 423 مورد قرارداد حرف و مشاغل آزاد در زیرگروه‌های مختلف همچون صاحبان حرف، زنان خانه‌دار، دانشجویان و … در رتبه‌ی پنجم کشور بوده، اظهار کرد: این موضوع بیانگر اسقبال خوب شهروندان از خدمات غیرحضوری ارائه شده است.
علی حسین نژاد سپس یادآور گردید: حدود 40 درصد قراردادهای حرف و مشاغل آزاد در کشور با نرخ 12 درصد و شامل تعهدات بازنشستگی و فوت پس از آن، 23 درصد قراردادها با نرخ 14 درصدی و شامل تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن و 37 درصد قراردادها با نرخ 18 درصدی و شامل تعهدات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی بوده و افزون بر نیمی از متقاضیان درخواست استفاده از پوششهای درمانی سازمان را نیز داشته‌اند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به طرح بیمه‌ی فراگیر خانواده‌ی ایرانی که با هدف گسترش پوشش بیمه‌یی به همه‌ی آحاد جامعه و از آبانماه سال گذشته با اولویت بانوان و فرزندان بیش از 18 سال خانواده‌ها اجرایی گردیده است، اظهار امیدواری نمود تا این بستر زمینه‌ی استفاده و برخورداری تعداد بیشتری از شهروندان را فراهم نماید.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه و تنها از طریق سامانه‌ی خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی: es.tamin.ir با انعقاد قرارداد زیرپوشش تامین اجتماعی قرار گرفته و از تعهدات مرتبط بهره‌مند گردند.
شایان گفتن است که استانهای اصفهان، تهران، فارس و مازندران در این ارزیابی در رتبه‌ی های یکم تا چهارم قرار دارند که همگی دارای جمعیتی به مراتب بیشتر از استان گیلان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.