کد خبر : 40463
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری خود را باز هم افزایش داد

تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری خود را باز هم افزایش داد

هاتف‌خبر – سازمان تامین اجتماعی باز هم خدمات غیرحضوری خود را افزایش داد و از این پس دریافت کمک‌هزینه‌ی اروتز و پروتز برای مشمولان تامین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری امکانپذیر شده است.

هاتف‌خبر – سازمان تامین اجتماعی باز هم خدمات غیرحضوری خود را افزایش داد و از این پس دریافت کمک‌هزینه‌ی اروتز و پروتز برای مشمولان تامین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری امکانپذیر شده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» بر پایه‌ی اعلام دفتر آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی سال گذشته بیش از 778 هزار سند کمک هزینه‌ی اروتز و پروتز(وسایل کمک پزشکی) به وسیله‌ی شعب سازمان تأمین‌اجتماعی کشور صادر شده که 48 درصد آنها به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌ی کل تأمین‌اجتماعی استان گیلان، امکان درخواست غیرحضوری پرداخت کمک هزینه‌ی اروتز و پروتز مدتی است که به وسیله‌ی این سازمان فراهم شده و بیمه‌شدگان دیگر برای ثبت درخواست و دریافت این کمک‌هزینه، نیاز ندارند به‌صورت حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند بلکه می‌توانند با ورود به سامانه‌ی اینترنتی به نشانی: es.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.


بر پایه‌ی این خبر درخواست الکترونیکی برای سرویسهای ارائه شده در این سامانه همچون کمک‌هزینه‌ی اروتز و پروتز با استقبال بیمه‌شدگان روبه‌رو شده به‌طوری که نسبت اسناد غیرحضوری این کمک‌هزینه در سال گذشته روندی افزایشی داشته است و در آبانماه 1400 به بیش از 80 درصد رسیده است.
به موجب بند (10) ماده‌ی 2 قانون تأمین‌اجتماعی، تأمین و ارائه‌ی وسایل کمک پزشکی(اروتز وپروتز) که برای اعاده‌ی سلامت، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، یکی از حمایتهای موضوع قانون تأمین‌اجتماعی است. پروتز، به آندسته از وسایل کمک پزشکی گفته می‌شود که کاربرد آنها برای تقویت یکی از حواس پنجگانه یعنی بینایی شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی است و اروتز آندسته از وسایل کمک پزشکی را شامل می‌شود که برای اعاده‌ی سلامت و یا جبران نقص عضو مورد استفاده قرار می‌گیرند. فهرست 165 قلم انواع اروتز و پروتز مشمول، در سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی: ‌www.tamin.ir قابل مشاهده است.
بیمه‌شدگان گرامی اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه‌ی بیکاری، مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد مورد تکفل آنان مشمول کمک هزینه‌ی اروتز و پروتز سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.