کد خبر : 40274
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۱

80 درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است

80 درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان لنگرود، گفت: ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است.

هاتف‌خبر – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان لنگرود، گفت: ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهدی محبوبی حسن‌کیاده با سفر به شهرستان لنگرود با محمدرضا جلالی فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
فرماندار شهرستان لنگرود در این دیدار گفت: افزایش بهره‌وری سرمایه نیاز به سرمایه‌گذاری جدید را کاهش می‌دهد و در به حداقل رساندن هزینه‌ها بسیار موثر است .
محمدرضا جلالی در ادامه گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط به تزریق سرمایه در گردش نیازمند هستند و اینبار باید با سرعت عمل عارضه‌یابی شود در واقع اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد و در این افزایش سهم بهره‌وری از سرمایه دارای اهمیت بیشتر است.
وی همچنین با بیان اینکه از طریق کارگروه‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی حل شدنی است، اظهار کرد: تحقق این موضوع مستلزم نگاه بلند و عمیق مسوولان بانکها و دستگاه‌های اجرایی است و ما انتظار داریم حداکثر انعطاف را در این زمینه با رعایت قانون به خرج دهند.


مهدی محبوبی حسن کیاده نیز با قدردانی از تلاشها و پیگیریهای فرماندار شهرستان لنگرود، گفت: مشکلاتی همچون تامین مالی سرمایه در گردش و در مواردی ثابت، اقساط معوق، چک برگشتی، ضمانت وثیقه و همچنین مشکلات غیرمالی مانند نیروهای متخصص، تکنولوژی، تقاضا، تامین اجتماعی، مالیات و مجوز سازمانهای ناظر از دغدغه‌های واحدهای صنعتی هستند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در ادامه افزود: تحریک تقاضا هم اهمیتی کلیدی دارد و در راستای کنترل واردات، قاچاق و ظرفیت مازاد نیز تاثیر آن مستقیم است. همچنین هم‌اکنون حدود 80 درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است یعنی به نوعی بانکها سرمایه می‌دهند و بهره‌ی فراوان دریافت می‌کنند و کاهش ظرفیت بنگاه تولیدی سبب افزایش بیشتر آن می‌شود که لازم است نرخ تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار بگیرد.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان سپس با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این نشستها کمک به راه‌اندازی واحدهایی که فعال یا نیمه فعال است افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشتغالزایی در استان به طور جدی شتاب می‌گیرد.
محبوبی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، گفت: دولت در قالب طرحها و برنامه‌های مختلف به دنبال حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است و در عین حال برنامه‌ریزی ویژه برای کمک به واحدهای تولیدی بزرگ دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: تلاش مجموعه‌ی مدیریتی استان رفع مشکلات پیش پای تولید، ایجاد اشتغال مولد و به جریان انداختن چرخهای صنعت است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان سپس با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، تصریح کرد: بسیار امیدواریم با مساعدت و همکاری بانکهای عامل و همچنین تلاش و جدیت سرمایه‌گذاران، این واحدها بتوانند مشکلات نقدینگی خود را برطرف کرده و شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.