کد خبر : 39811
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

هر کدام دیگری را متهم می‌کنند تا تبعات حذف ارز ترجیحی گریبانگیرشان نشود!

هر کدام دیگری را متهم می‌کنند تا تبعات حذف ارز ترجیحی گریبانگیرشان نشود!

هاتف‌خبر – حسن رجیون رئیس اتحادیه‌ی پیشکسوتان استان گیلان با ابراز تاسف شدید از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ گفت: دولت و مجلس حاضر نیستند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را گردن بگیرند و هر کدام دیگری را متهم می‌کنند تا تبعات حذف ارز دولتی در زمینِ دیگری باشد.

هاتف‌خبر – حسن رجیون رئیس اتحادیه‌ی پیشکسوتان استان گیلان با ابراز تاسف شدید از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ گفت: دولت و مجلس حاضر نیستند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را گردن بگیرند و هر کدام دیگری را متهم می‌کنند تا تبعات حذف ارز دولتی در زمینِ دیگری باشد.
به گزارش «هاتف‌خبر» وی با اعلام این مطلب به «ایلنا» گفت: دولت ادعا دارد که مجلس شورای اسلامی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تکلیف کرده است اما این در حالی است که در لایحه‌ی بودجه به صراحت آمده که هرگونه تصمیم‌گیری در زمینه‌ی ارز دولتی برعهده‌ی دولت است و با این تصمیم مجلس خواسته تبعات حذف ارز دولتی را بر دوش دولت بگذارد، زیرا هر دو می‌دانند چه آشفته بازاری شکل خواهد گرفت.
رئیس اتحادیه‌ی پیشکسوتان استان گیلان با اعلام اینکه حذف ارز دولتی به زیان اقشار آسیب‌پذیر و دهکهای پایین جامعه خواهد بود، گفت: واقعیت این است که تورم و گرانی ناشی از حذف ارز دولتی دامنگیر تصمیم‌گیران خواهد شد و این در حالی است که دولت و مجلس در زمینه‌ی حذف یا ابقای ارز دولتی نقش اولیه را دارند.
وی گفت: آقایان اصرار می‌کنند که ارز دولتی به انحراف رفته و برای جلوگیری از انحراف و فساد، باید این ارز را حذف کرد، در حالی که به جای حذف ارز، باید مسیر آن را اصلاح کنند تا به‌دست جامعه‌ی هدف برسد.
رجیون با هشدار نسبت به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی معیشت و زندگی کارگران و بازنشستگان را هدف قرار می‌دهد، گفت: باید در انتظار روزهایی سخت و توانفرسا برای کارگران و بازنشستگان باشیم، زیرا دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار دارد و مجلس نیز خود را کنار کشیده است.


وی سپس با اعلام اینکه به جای اصرار بر حذف ارز دولتی، می‌توان سیاستهایی برای جایگزین پیش گرفت، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در همه‌ی سالهای گذشته به ویژه از ابتدای دولت نهم مورد غفلت شدید قرار گرفته است، «بن کارگری» بود که از طریق «اتحادیه‌ی امکان» توزیع می‌شد. به دلیل نظارتی که بر عملکرد «اتحادیه‌ی امکان» وجود داشت، مسیر انحراف توزیع بن کارگری به حداقل ممکن کاهش یافته بود.
رئیس اتحادیه‌ی پیشکسوتان استان گیلان سپس با اعلام اینکه هنوز می‌توان با استفاده از ظرفیت بن کارگری، سفره‌ی کارگران و بازنشستگان را رنگین کرد، گفت: اگر دولت اصرار بر حمایت از دهکهای پایین جامعه دارد، چرا مسیر توزیع را هدفمند نمی‌کند؟
رجیون با انتقاد شدید از پولپاشی دولتها و زیانهای ناشی از آن، به تبعات توزیع یارانه‌ی نقدی اشاره کرد و گفت: در همه‌ی سالهای گذشته دولتها برای جلب رضایت مردم، سیاست پوپولیستی پولپاشی را در پیش گرفته‌اند.
وی با یادآوری اینکه در قالب هدفمندی یارانه‌ها شاهد پولپاشی گسترده‌ بوده‌ایم که به تورم دامن زد و اقتصاد را به بحران کشانید، گفت: مهمتر آنکه در مدتی کوتاه یارانه‌های نقدی بی‌ارزش شدند، اما قیمتها سر به فلک کشید.
رئیس اتحادیه‌ی پیشکسوتان استان گیلان با تاکید بر اینکه توزیع بن کالا می‌تواند به ارسال کالاهای اساسی به‌ دست جامعه هدف کمک کند، گفت: اکنون دولت ادعا می‌کند با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مبلغ ناشی از حذف این ارز را در قالب یارانه‌ی نقدی بین مردم توزیع خواهد کرد، در صورتی که بارها مسوولان اعتراف کرده‌اند که پولپاشیها منجر به تورم و گرانی شده است و متاسفانه امروز که خود سکان اداره‌ی کشور را در دست دارند، سیاست پولپاشی را تقویت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.