کد خبر : 39722
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۵

سال ۱۴۰۰ ماهانه یکهزار نفر به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان اضافه شد

سال ۱۴۰۰ ماهانه یکهزار نفر به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان اضافه شد

هاتف‌خبر – تعداد بازنشستگان زیر پوشش تامین اجتماعی استان گیلان در پایان سال 1400 به ۱۰۴ هزار نفر رسیده است که این میزان 69 درصد مستمری‌بگیران استان را تشکیل می‌دهد.

هاتف‌خبر – تعداد بازنشستگان زیر پوشش تامین اجتماعی استان گیلان در پایان سال 1400 به ۱۰۴ هزار نفر رسیده است که این میزان 69 درصد مستمری‌بگیران استان را تشکیل می‌دهد.
به گزارش «هاتف‌خبر» محمدرضا رسولی رئیس اداره‌ی مستمریهای اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد بازنشستگان زیرپوشش در استان گیلان همینک از ۹۷ هزار و 512 نفر در پایان سال 1399 به ۱۰۴ هزار نفر در پایان سال ۱۴۰۰ رسیده است .
وی با اشاره به اینکه این تعداد بیانگر افزایش ششهزار و ۵00 نفری بازنشستگان و افزایش ۶.۶ درصدی این گروه از مخاطبان تامین اجتماعی استان است، افزود: این میزان تنها بیانگر افزایش از نظر ریاضی در محاسبات آماری این بخش بوده و با احتساب پرونده‌های انتقالی و یا فوتیهای این قشر که منجر به پیوستن به گروه بازماندگان شده‌اند می‌توان تاکید کرد که به طور متوسط در هر ماه بین 600 تا 650 نفر به بازنشستگان گیلان افزوده شده است.
رئیس اداره‌ی مستمریهای تامین اجتماعی استان گیلان که به دنبال بازنشستگی معاون تعهدات این مجموعه، عهده‌دار سرپرستی این بخش نیز هست، خاطر نشان ساخت: مجموع تعداد پرونده‌های مستمری در استان گیلان تا پایان اسفند سال 1399 ۱۴۱ هزار و 474 مورد بود که این رقم با حدود 10 هزار افزایش به بیش از ۱۵۱ هزار پرونده در پایان سال 1400 رسیده است.


محمدرضا رسولی همچنین اظهار کرد: بازنشستگان حدود 69 درصد مجموع مستمری‌بگیران در تامین اجتماعی گیلان را شامل گردیده و پس از آن پرونده‌های فوتی مربوط به مستمری‌بگیران بازمانده با 27 درصد سهم قرار داشته و کمترین میزان با چهار درصد و جمعیتی هفت هزار نفری مربوط به ازکارافتادگان است.
وی در ادامه افزود: مجموع تعداد مستمری‌بگیران از نظر نفرات بیش از 166 هزار نفر بوده که مغایرت ۱۵ هزار نفری آن با تعداد پرونده‌ها به دلیل وجود دو یا چند بازمانده در پرونده‌های فوتی است.
رئیس اداره‌ی مستمریهای اداره‌ی کل تامین اجتماعی استان گیلان در پایان یادآور شد: در تعداد نفرات سه گروه مستمریها در سال گذشته شاهد افزایش بیش از 12 هزار نفر بوده‌ایم که بیانگر پیوستن متوسط ماهانه یکهزار نفر به افراد زیرپوشش در این گروه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.