کد خبر : 39571
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

لابه‌لای خبرها؛ از «پایان ضرب‌الاجل استاندار» تا «گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی»

لابه‌لای خبرها؛ از «پایان ضرب‌الاجل استاندار» تا «گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی»

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته‌ی گذشته «گفته» یا «شنیده» شده است، دارد. به نظر تهیه‌کنندگان این مطالب، خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب توجه نیز باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته‌ی گذشته «گفته» یا «شنیده» شده است، دارد. به نظر تهیه‌کنندگان این مطالب، خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب توجه نیز باشد.

ضرب‌الاجل استاندار گیلان به پایان رسید؛ عباسی چه خواهد کرد!
هاتف‌خبر – نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه بزرگترین چالش کنونی مدیریت استان که در سفر اخیر رئیس جمهور نیز مطرح شد، موضوع مدیریت پسماندها است، گفت: نشستی ویژه هفته‌ی آینده در زمینه‌ی مدیریت عملیاتی پسماندها در محل انباشت و دفن زباله‌های سراوان رشت برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر اسدالله عباسی عصر روز یکشنبه‌ی گذشته در ششمین نشست «کارگروه مدیریت پسماندهای استان گیلان» با اشاره به اینکه تاکنون هیچ اقدام عملی برای حل مشکل پسماندهای گیلان انجام نشده است، گفت: در جلسه‌ی شورای اداری استان در حضور آیت‌الله دکتر رئیسی این مساله‌ی مهم را به عنوان ابرچالش گیلان عنوان کردم و هم‌اکنون لازم است اقدام عملی برای حل مشکل پسماندها را از شهرستان رشت آغاز کنیم.
وی اظهار کرد: شهر‌های مختلف استان گیلان در زباله‌ها غرق شده‌اند و در این زمینه من فرمانداران و شهرداران را مسوول «چهره‌ی زشت» شهر‌های استان می‌دانم.
استاندار گیلان برای فرمانداران و شهرداران استان ضرب الاجل پنج روزه برای ارائه‌ی راهکارهای علمی مدیریت پسماندها گذاشت.
دکتر عباسی تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران گیلان از امروز(یکشنبه) تا پایان هفته (جمع) مهلت دارند اقدامات عملی و برنامه‌های عملیاتی برای مدیریت مشکل زباله و پسماندها را انجام دهند، در غیر این صورت تصمیماتی دیگر می‌گیرم.
وی هیچ حرف ویژه و مشخص در این زمینه نزد و یا اشاره‌یی به تصمیماتی که در پایان این ضرب‌الاجل اتخاذ خواهد کرد، ننمود.

 

ذخایر خون گیلان کاهش یافته است
هاتف‌خبر – سازمان انتقال خون کشور به دلیل کاهش ذخایر خون در شش استان از هموطنان دعوت کرد تا با اهدای خون خود از بیماران حمایت کنند.
به گزارش «هاتف‌خبر» به دلیل کاهش استقبال برای مراجعه به مراکز اهدای خون که در پی مشغله‌های هفته‌های پایانی سال و استقرار وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر مناطق کشور رخ داد، ذخایر خون در برخی استانهای کشور رو به کاهش گذاشت.
کاهش میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به ویژه در برخی از استانها که در آنها مصرف‌کنندگان دائمی خون همچون بیماران تالاسمی، دیالیزی و…بیشتر است، چالشها و مشکلات به مراتب بیشتر را نیز پدید می‌آورد.
استانهای «مازندران»، «گیلان»، «فارس»، «خراسان رضوی»، «بوشهر» و «سیستان و بلوچستان» از نظر کمبود ذخایر خون در وضعیت دشوارتر هستند.
سازمان انتقال خون از شهروندان این استانها درخواست کرده است تا در نخستین فرصت ممکن برای کمک و یاری به بیماران نیازمند خون و همچنین نجات جان آنها به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
گیلانیان سخاوتمند و خونگرم هم همچون همیشه در جریان کمبود ذخایر خون استان بدون شک از خود محبت و مهرورزی بیشتر نشان خواهند داد.

 

پس از رئیس شورای شهر رشت، معاون استاندار گیلان هم داد مقامات رودبار را در آورد
هشدار! انتقال زباله‌ها به جنوب گیلان تنش اجتماعی ایجاد می‌کند
هاتف‌خبر – امام جمعه‌ی رودبار با گلایه از اظهارات معاون استاندار گیلان مبنی بر انتقال جایگاه زباله‌های سراوان به جنوب استان، گفت: انتقال این جایگاه به جنوب گیلان تنش اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش «هاتف‌خبر» از «خبرگزاری مهر» حجت‌الاسلام سیدمحمدی به تشریح پاره‌یی از مشکلات شهرستان رودبار پرداخت و گفت: فرماندار جدید برای حل مشکلات این شهرستان راهی سخت و دشوار پیش رو دارد و باید میدانی و جهادی عمل کند.
وی با انتقاد از اظهارات اخیر معاون استاندار گیلان مبنی بر انتقال جایگاه زباله‌های سراوان به جنوب استان، گفت: جناب استاندار، معاون شما قصد دارد زباله‌های سراوان را به جنوب استان بیاورد که اصلاً این اقدام کارشناسی و حسابشده نیست.
وی با بیان اینکه زباله‌ها تهدیدی است که می‌تواند به فرصت تبدیل شوند، افزود: انتقال زباله به جنوب گیلان تنش اجتماعی به دنبال دارد و مردم با این اظهارات نگران شده‌اند و بارها به دفتر من مراجعه کرده و ناراحتی خود را نیز از این تصمیم، ابراز نموده‌اند.

 

چگونه شما این خبر را «شیطنت رسانه‌یی» می‌نامید؟!
هاتف‌خبر- نماینده‌ی شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی که پیشتر از اینها نسبت به اظهارنظر رئیس شورای اسلامی شهر رشت برای انتقال دفنگاه زباله به مناطق جنوبی واکنش شدید نشان داده بود، چند هفته پس از این ماجرا با کارگرنیا در دفتر کارش در شورای اسلامی شهر رشت دیدار کرد و حالا در چرخشی آشکار صحبتهای معاون استاندار گیلان را شیطنت رسانه‌یی می‌نامد.
نماینده‌ی شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه‌های انتقال جایگاه دفن زباله‌های سراوان به جنوب استان گیلان، گفت: این موضوع شایعه بوده و شیطنت رسانه‌یی است.
به گزارش «مهر» مهرداد گودرزوند چگینی در آیین معارفه‌ی فرماندار جدید شهرستان رودبار با اشاره به زمزمه‌های انتقال جایگاه زباله‌های سراوان به جنوب استان گیلان، اظهار کرد: این موضوع اصلاً مطرح نیست و یک نوع شیطنت رسانه‌یی است.
وی توضیح بیشتر در این زمینه ارائه نداد و نگفت که آیا صحبتهای معاون استاندار گیلان را تکذیب می‌کند یا خیر؟
گفتنی است عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در پی ضرب‌الاجل دکتر اسدالله عباسی نسبت به تعیین تکلیف جایگاه‌های زباله گفته که محل دفنگاه زباله‌های سراوان تعطیل شده و احتمالاً به مناطق جنوبی استان انتقال می‌یابد.
این خبر عباس صابر را خبرگزاریهای رسمی حاکمیتی و حتی خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز بازتاب داده‌اند.

 

جوانان بیشتر به سمت مواد مخدر صنعتی گرایش یافته‌اند
هاتف‌‌خبر- خبرهای رسمی از «گرایش روزافزون جوانان از مصرف مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی» حکایت می‌کند.
به گزارش «هاتف‌خبر» در همین ارتباط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان به خبرنگاران گفته است که به دلایل مختلف گرایش جوانان مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر از مواد سنتی به سمت مواد صنعتی و توهم‌زا تغییر پیدا کرده که این زنگ خطر بزرگ به حساب می‌آید.
سرهنگ علی احمدپور با اشاره به افزایش فعالیتها و اقدامات پلیس برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: امسال یکهزار و 20 قاچاقچی مواد مخدر که اقدام به حمل مواد مخدر از بیش از دو تا سه کیلوگرم و توزیع آن در استان می‌کردند، شناسایی شدند.
وی افزود: یکی از تغییرات کاملاً محسوس در توزیع مواد مخدر، توزیع بیشتر مواد مخدر صنعتی و توهم‌زا نسبت به مواد سنتی است و این در حالی است که در سالهای گذشته توزیع مواد بیشتر مربوط به مواد سنتی همچون تریاک بود.
احمدپور با بیان اینکه اکنون مصرف‌کنندگان به مصرف گل، هروئین، شیشه و حشیش روی آورده‌اند، به آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر در گیلان نیاز اشاره کرد و گفت: 60 درصد زندانیان زندانهای استان گیلان به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان هستند.
وی با بیان اینکه سرمنشأی دستگیری بیش از 60 درصد زندانیان استان نیز مواد مخدر و اعتیاد است افزود: این افراد به دلیل فعالیت در شبکه‌ی توزیع قاچاق، حمل و جابه‌جایی مواد مخدر دستگیر شده‌آند و یا افرادی هستند که به سبب مصرف مواد مخدر به دلیل ارتکاب به جرایم دیگرهمچون زورگیری، نزاع و درگیری در زندان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.