کد خبر : 39298
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

بیمه سلامت خدمات ناباروری را نیز زیرپوشش قرار داده است

بیمه سلامت خدمات ناباروری را نیز زیرپوشش قرار داده است

هاتف‌خبر – سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان پیشرو در خدمات بیمه‌یی به منظور حمایت مالی و افزایش میزان باروری دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری را نیز اجرایی نموده است.

هاتف‌خبر – سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان پیشرو در خدمات بیمه‌یی به منظور حمایت مالی و افزایش میزان باروری دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری را نیز اجرایی نموده است.
به گزارش «هاتف‌خبر» مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با اعلام این خبر گفت پوشش خدمات ناباروری بیمه سلامت بر اساس بند یک سیاستهای جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و ارتقای سطح بالندگی و جوان‌سازی جمعیت با هدف افزایش میزان باروری و همچنین با استناد به «بند ح» تبصره‌ی 17 ماده‌ی واحده‌ی قانون بودجه‌ی سال 1400 و نیز تصویب هیات وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری در طول امسال زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
دکتر جمشید محمدی مچنین افزود: سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو به منظور حمایت مالی و افزایش نرخ باروری، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم، دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری را اجرایی نموده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشاندار می‌شوند و خدماتی همچون تهیه‌ی داروها، آزمایشها و پاراکلینیک را دریافت می‌کنند.


دکتر جمشید محمدی بیان کرد: زوجین تا زمانی که سن زوجه کمتر از 45 سال باشد می‌توانند از خدمات درمان ناباروری شامل IVF میکرواینجکشن، IUI و FET با پوشش بیمه‌یی 90 درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و 90 درصد تعرفه‌ی بخش عمومی غیردولتی در بخشهای عمومی غیردولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان همچنین گفت: تعرفه‌ی مصوب این خدمات از حداقل 550 هزار تومان تا چهار میلیون و یکصد هزار تومان در بخش دولتی و از 976 هزار تومان تا شش میلیون 900 هزار تومان در بخش عمومی غیردولتی است که به میزان 90 درصد زیرپوشش قرار دارد.
وی در ادامه افزود: هم‌انون «بیمارستان آموزشی – درمانی الزهرا(س)» و نیز «موسسه‌ی مهر» با این اداره‌ی کل طرف قرارداد بوده و بیمه‌شدگان همه‌ی صندوقها می‌توانند از مزایای بیمه برای خدمات درمان ناباروری در مراکز یاد شده بهره‌مند شوند.
دکتر محمدی در پایان یادآورشد: بیمه‌شدگان با شرایط سنی یاد شده(زوجه کمتر از 45 سال سن) درصورتی که از ابتدای سال 1400 تا دیماه در مراکز غیرطرف قرارداد خدمات ناباروری دریافت نموده‌اند می‌توانند اسناد خود را برای دریافت خسارت به واحدهای پذیرش در اداره‌ی کل و ادارات بیمه سلامت شهرستانها ارائه نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.