کد خبر : 39283
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

این مدیر کل را بیشتر بشناسید؛ شاید گذرتان به او خورد!

این مدیر کل را بیشتر بشناسید؛ شاید گذرتان به او خورد!

هاتف خبر – روزی یکی از مدیران استان از من پرسید “اولین کاری که پس از مدیریت انجام می دهی چیست؟” گفتم: درِ اتاقِ کارم را باز می گذارم و می گویم هر کس می خواهد بیاید ملاقات، لازم به انجام تشریفات اداری نیست.

هاتف خبر – روزی یکی از مدیران استان از من پرسید “اولین کاری که پس از مدیریت انجام می دهی چیست؟” گفتم: درِ اتاقِ کارم را باز می گذارم و می گویم هر کس می خواهد بیاید ملاقات، لازم به انجام تشریفات اداری نیست.
امروز که این مطلب را می نویسم، می خواهم یک مدیر کل در استان را به شما معرفی کنم که بدون شعار دادن، یا ژست مدیریتی و یا تظاهر به مردمی بودن، درِ اتاقش همواره به روی مردم بازِباز است.
او را سه بار در این اتاق به فواصل چندین ماه از هم دیده ام و همواره درِ اتاقش به روی مردم باز بوده و حتی گاهی خودش به استقبال اربابِ رجوع می رفته و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار می داده است.


معمولاً رسم بر آن است که مطبوعاتیها از مدیرانی تعریف و تمجید می کنند که خوب به آنها رپرتاژ و یا آگهی بدهد، اما خوشبختانه رابطه ی این مدیر کل، با همه ی دست اندرکاران مطبوعات هم به یک شیوه و اسلوب است، رابطه یی از جنس کار و برنامه ریزی و همکاری متقابل و یکسان.
قرار گذاشتیم روز یکشنبه همدیگر را ببینیم و من هم طبق روش همیشگی ام پنج تا ۱۰ دقیقه زودتر سرِ قرار حاضر شدم.
درِ اتاقش باز هم، باز بود و پذیرای مراجعه کنندگان. با وجود اینکه روزِ سه شنبه ملاقات عمومی بود اما او امروز چندین تن از افرادی که مشکلات بیمه یی داشتند را ملاقات کرد و مسائل مرتبط با آنها را بررسی نمود.
واقعاً چقدر زیبا و دلنشین است هنگامی که دستکم کسی باشد تا حرفِ دلت را گوش کند ولو مشکل و مساله ات حل نشود. با خودت می گویی دستکم حرفم را زدم و مشکلم را گفتم.
علی حسین نژاد مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان که فردی از جنسِ کار و تلاش است، از دسته ی آن مدیرانی است که امروزه کمتر می توان از آنها را در بالاترین مقام یک اداره ی کل دید و یا شنید.
نه اهلِ حرف و شعار است و نه برای کسبِ قدرت و ثروت به آب و آتش می زند.
به نظر اگر در یک تشکیلات و یا سازمان، چنین افرادِ تلاشگر و سختکوش که دل در گرو حل مسائل مردم دارند، ترقی و پیشرفت نکنند در صداقت بالاترین مقام آن تشکیلات باید قدری تامل کرد.
بدون شک همه ی مردم امیدوارند بر تعداد چنین مدیرانی که درِ اتاقشان همواره به رویِ آنها باز است و با رویی گشاده پذیرای آنها هستند، افزوده شود آنهم در چنین شرایطِ سخت و دشوار که بازنشستگانِ کل کشور از مسائل مرتبط با خود گله مندیِ فراوان دارند.

س.ح.ض.س.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.