کد خبر : 39266
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

انتشارات دانشگاه گیلان دو فصلنامه‌ی علمی «زبان فارسی و گویش‌‌های ایرانی» را منتشر می‌کند

انتشارات دانشگاه گیلان دو فصلنامه‌ی علمی «زبان فارسی و گویش‌‌های ایرانی» را منتشر می‌کند

هاتف‌خبر – انتشارات دانشگاه گیلان یکی از مراکز معتبر انتشاراتی استان است که منابعی غنی و ارزشمند برای دانشگاهیان و پژوهشگران تهیه و تولید می‌کند.

هاتف‌خبر – انتشارات دانشگاه گیلان یکی از مراکز معتبر انتشاراتی استان است که منابعی غنی و ارزشمند برای دانشگاهیان و پژوهشگران تهیه و تولید می‌کند.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی دانشگاه گیلان یکی از این منابع ارزشمند، نشریه‌ی «زبان فارسی و گویش‌های ایرانی» است که بر اساس مجوز شماره‌ی 79387 به تاریخ ۱۸/۲/۱۳۹۶ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد نامه‌ی شماره‌ی 3/18/28751 مورخ ۱۷/۲/۱۳۹۶ مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با صاحب‌ امتیازی دانشگاه گیلان از شماره‌ی اول (بهار و تابستان 1395) موفق به دریافت رتبه‌ی علمی‌ پژوهشی شد. شایان گفتن است این نشریه از مجله‌ی ادب‌پژوهی پیشین (https://adab.guilan.ac.ir) تفکیک شده است.
این نشریه در آخرین ارزیابی علمی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور در سال 1399 رتبه‌ی «الف» و Q1 (بر اساس ارزش‌یابی ISC) را کسب کرد.
توجه: افرادی که علاقه‌مند به دریافت فایلهای مقاله‌های تازه انتشاریافته‌ی این مجله در نشانی الکترونیکی خود هستند، می‌توانند با وارد شدن به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه گیلان و انتخاب منوی انتشارات دانشگاه در بخش «تماس با ما» مشخصات را تکمیل کرده و درخواست خود را در قسمت «توضیحات» ثبت کنند.


این نشریه با احترام به قانونهای اخلاق در نشریات تابع قانونهای کمیته‌ی اخلاق در انتشار(COPE) است و از آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌کند.
مقاله‌های ارسالی به این نشریه پیش از داوری به‌وسیله‌ی سامانه‌ی «همانندجو» بررسی می‌شوند.
دوفصلنامه‌ی تخصصی «زبان فارسی و گویش‌های ایرانی» به موضوعات عمومی مرتبط با زبان فارسی و گویشهای ایرانی می‌پردازد و هدف از انتشار آن، مطالعه، تحقیق و شناخت علمی زبان فارسی و گویشهای ایرانی از جنبه‌های گوناگون و چاپ دستاوردهای نوین پژوهشگران در این زمینه است.
قلمرو پژوهشی این نشریه علاوه بر مطالعات تاریخی که عمومآً مبتنی بر متون ادبی و علمی زبان فارسی در طول تاریخ هزار سالۀ آن است، مسائل زبان فارسی و گویشهای ایرانی امروز نیز هست. مطالعات مرتبط با نسخه‌شناسی و تصحیح متون، مسائل نظری مربوط به فرهنگ‌نویسی، بررسیهای زبانی بومی‌ سروده‌ها، ریشه‌شناسی واژه‌ها و اصطلاحات، واژه‌سازی در متون کلاسیک و مترجَم زبان فارسی، تحلیل شواهد گویشی در متون ادب فارسی، نقد علمی پژوهش‌های زبان فارسی و گویش‌‌های ایرانی و تحقیقات مرتبط با حوزه‌های آوایی، صرفی، نحوی و معنایی زبان فارسی و گویش‌های ایرانی با رویکرد درزمانی و هم‌زمانی از اهم مسائل و حوزه‌های مطالعاتی و پژوهشی این نشریه در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.