کد خبر : 39147
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

لابه‌لای خبرها

لابه‌لای خبرها

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته‌ی گذشته «گفته» یا «شنیده‌» شده است، دارد به نظر تهیه‌کنندگان این مطالب، خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب توجه باشد.

هاتف‌خبر – «لابه‌لای خبرها» نگاهی گذرا و نیمه تحلیلی به خبرهایی که در طول هفته‌ی گذشته «گفته» یا «شنیده‌» شده است، دارد به نظر تهیه‌کنندگان این مطالب، خواندن آنها می‌تواند برای مخاطب جالب توجه باشد.

عجیب‌ترین خبری که می‌تو.ان شنید؛ کلاهبرداری از معلولان گیلانی!
هاتف‌خبر – این هفته بیش از ۵۰ معلول زیرپوشش اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان در اعتراض به مشکل ۱۴ ساله‌ی ساخت مسکن خود به وسیله‌ی شرکت تعاونی مرتبط در زمین ساخت این خانه‌ها در محله‌ی «اتشگاه» رشت تجمع کردند.
به گزارش «هاتف» این مالباختگان می‌گویند که شرکت تعاونی مرتبط با کار آنها در سال ۱۳۸۴ از ۲۹۰ عضو این شرکت حدود پنج میلیون پول دریافت کرده اما هنوز پس از گذشت ۱۴ سال به وعده‌ی خود عمل نکرده و هیچ خانه‌ی ساخته‌شده‌یی را تحویل آنها نداده است.
یکی از مالباختگان معترض به «خبرگزاری صدا و سیما» در این باره گفت: در همان سالهای ابتدایی ادعای ورشکستگی این شرکت تعاونی ما را شوکه کرد و گویا زمین هم به یک شرکت دیگر در سمنان فروخته شد و هم‌اکنون شرکت سمنانی که زمین را خریده دارای سند مالکیت و مدعی است که مشکل ساخت مسکن این معلولان هیچ ارتباطی به آنها ندارد.
یک مبالباخته‌ی دیگر با گلایه از اینکه «معلولان عضو این شرکت تعاونی به دلیل مشکلات فیزیکی و روانی در طول این سالها صدمات بسیاری را متحمل شده‌اند» افزود: ما به همه جا مراجعه کردیم اما متلاسفانه مسوولان پاسخگو نیستند. درخواست ما از مسولان این است که مساله‌ی حقوقی این شرکت تعاونی مسکن حل شود چرا که بسیاری از این معلولان در سال ۱۳۸۴ به امید خانه‌دار شدن حتی همه‌ی موجودی خود را به حساب تعاونی ریخته‌اند.

 

آخرین گروه از زنان زندانی ایرانی از زندانهای جمهوری آذربایجان به ایران منتقل شدند
هاتف‌خبر – خبرهای رسیده حاکی است که ۲۱ زندانی ایرانی از زندانهای جمهوری آذربایجان از طریق مرز زمینی شهرستان مرزی بندرآستارا وارد کشور شدند.
این زندانیان ۱۸ مرد و سه زن هستند که در چارچوب موافقتنامه‌ی انتقال محکومان به زندان بین ایران و جمهوری آذربایجان با پیگیریهای کمیته‌ی انتقال محکومان وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه و سفارت ایران در باکو وارد کشور شدند.
به گفته‌ی سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا این دومین انتقال زندانی بین دو کشور در طول امسال بوده و مردان زندانی منتقل شده بلافاصله با یکدستگاه اتوبوس به اردوگاه حویق و زنان زندانی هم به زندان لاکان رشت منتقل شدند تا پس از طی مراحل قرنطینه‌ی بهداشتی و سلامت، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی ‌شوند.
سیدسعید میرقربانی با بیان اینکه این افراد به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر در جمهوری آذربایجان زندانی ‌شده بودند، گفت: ایجاد شرایط ملاقات خانواده‌ی زندانیان و اجرای قانون از اهداف انتقال زندانیان دربند جمهوری آذربایجان به کشور است.
وی افزود: این آخرین گروه از زنان زندانی ایرانی است که در زندانهای جمهوری آذربایجان بوده‌اند و هم‌اکنون در جمهوری آذربایجان زن زندانی ایرانی نداریم.

 

در آینده‌یی نزدیک رئیس جمهور به گیلان سفر می‌کند
هاتف‌خبر – جسته و گریخته از مقامات استان شنیده می‌شود که گویا قرار است در آینده‌یی نزدیک سیدابراهیم رئیسی به گیلان سفر کند.
استاندار گیلان در نشستی گفته که این سفر برای محرومیت‌زدایی، صدور دستورات لازم برای اجرای طرح جهش مسکن، اشتغال و تولید و همچنین رفع موانع برای رشد و توسعه‌ی پایدار گیلان خواهد بود.
اسدالله عباسی گفته که رئیس جمهوری را در این سفر اعضای هیات دولت همراهی می‌کنند و نشستهایی فشرده و متعدد با مسوولان و مقامات استان برگزار خواهد شد.
وی گفت: پیگیری مهمترین پروژه‌های استان در سفر رئیس جمهوری همچون تکمیل راه‌آهن رشت – کاسپین و رشت – آستارا، سدهای شفارود، پلرود، دیورش و نیز سدهای لاستیکی، به پایان رسانیدن باقیمانده آزادراه رشت – قزوین و… از خواسته‌های مقامات استان گیلان است.

 

زمینهای تازه‌آباد وقفی است و کسی حق فروش ندارد
هاتف‌خبر – گویا سر و صدای ایجاد شده در هفته‌های گذشته در زمینه‌ی فروش برخی از قطعات وادی تازه‌آباد رشت به گوش شورانشینان هم رسیده و در همین زمینه، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به این گله‌مندیها با اشاره به گلایه‌ی برخی شهروندان از فروش قبر در وادی تازه‌آباد رشت گفته است: زمینهای وادی تازه‌آباد وقفی است و حق فروش نداریم.
در همین زمینه به گزارش «ایلنا» محمدحسین کارگرنیا در بیست و دومین نشست شورای اسلامی شهر رشت به اعتراض برخیها برای فروش قبور در وادی تازه‌آباد که زمین آن وقفی است اشاره کرده و گفته است: زمین وادی دولت‌آباد نیز به شهرداری برای آرامستان هدیه شده است و مبالغ دریافتی از فروش قبور در این وادی هم باید در همان آرامستان هزینه شود.
کارگرنیا با تأکید بر اینکه با دریافت هزینه از مردم برای نگهداری آرامستان مخالف است، اما در عین حال افزوده که: این هزینه به صورت سالانه و تنها در صورت انجام اقدام خاصی برای نگهداری قبور باید، دریافت شود.
وی در باره‌ی انجام این اقدامات خاص و اینکه اگر شورا مخالف دریافت هزینه است، چرا هم‌اکنون این هزینه دریافت می‌شود، توضیح نداده است.

 

میزان ساخت‌وسازهای غیرمجاز گیلان تاسفبار است!
هاتف‌خبر – استاندار گیلان در نشست «کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز» که در «تالار الغدیر استانداری گیلان» برگزار شد، گفت: وجود این همه آمار تخلف در زمینه‌ی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان باعث تاسف است.
اسدالله عباسی همچنین افزود: می‌دانیم که در کمیسیون ماده‌ی ۱۰۰ و برخورد دهیاران چه خبر است؟ اما معلوم نیست چرا جلو تخلفات در این زمینه گرفته نمی‌شود؟
وی با بیان اینکه ادامه‌ی این اقدامات زشت در زمینه‌ی ساخت‌وسازهای غیرمجاز که بیشتر آنها غیرفنی و غیرمهندسی نیز هستند، در چهره و سیمای شهرها و روستاهای گیلان به شدت تاثیر منفی می‌گذارد که قابل پذیرش نیست.
استاندار گیلان همچنین این را نیز عنوان کرده که اجازه نمی‌دهم متخلفان به دلیل خویشاوندی با شهرداران، دهیاران و یا اعضای شوراها تخلفات خود در زمینه‌ی ساخت‌وساز غیرمجاز را ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه گاهی عرصه برای یک روستایی که می‌خواهد برای فرزندش خانه بسازد، تنگ می‌شود گفتا: در همین حال برای ویلاسازان راه‌ها بسیار باز و هموار است.
عباسی تاکید کرد: هرجا که لازم است تخریبها باید به سرعت انجام شود و همچنین با افرادی که بستر را برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها و روستاها فراهم می‌کنند باید با جدیت برخورد انجام شود.
وی در پایان خطاب به شهرداران و دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: این آشفته‌بازار ساخت‌وسازها را در گیلان جمع کنید چون به هیچوجه قابل قبول نیست و مسوولان مربوطه باید با حساسیت بیشتر این مساله را دنبال کنند.
در همین نشست عباس صابر معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز گفت: تعداد پرونده‌های مرتبط با تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در سه سال اخیر چهار هزار و ۴۱۶ مورد بوده که شهرستانهای رشت، خمام، رضوانشهر و …دارای بیشترین تخلف در این زمینه هستند.
وی تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که توجه بیشتری در پایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید مد نظر باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.